رونمایی رسمی از موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون + ویدیو

دوشنبه 21 آبان 97 ساعت 15:54
رونمایی رسمی از موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون + ویدیو

موتور سیکلت LiveWire هارلی دیویدسون، که نخستین محصول الکتریکی شرکت محسوب می‌شود، ابتدا در قالب یک مدل کانسپت در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. ولی روز گذشته، بالاخره این مدل کانسپت به واقعیت تبدیل و در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA در شهر میلان ایتالیا معرفی جهانی شد.

این موتورسیلکت قدرت مورد نیاز خود را از یک موتور الکتریکی مغناطیس دائمی تأمین خواهد کرد. جالب است بدانید این موتور الکتریکی صدای مخصوصی را تولید می‌کند که با افزایش سرعت بیشتر هم می‌شود. با این ایده شرکت می‌خواسته تا قدرتی که موتور تولید می‌کند نشانه‌ای صوتی داشته باشد، موضوعی که نه تنها می‌تواند هیجان سواری را برای موتورسوار بیشتر کند، بلکه در جلب نظر مشتریان احتمالی به این موتورسیکلت قطعاً مؤثر خواهد بود.

رونمایی رسمی از موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون + ویدیو

باتری لیتیوم یونی اصلی موتورسیکلت داخل یک قاب آلومینیومی واقع شده و شرکت یک باتری لیتیوم یونی ۱۲ ولتی دیگر مختص چراغ‌ها، داشبورد و بوق موتورسیکلت، روی آن تعبیه کرده است. این باتری به یک شارژر سطح ۱ (خروجی برقی عادی ۱۱۰ ولتی) مجهز شده و می‌توان با استفاده از یک شارژر سریع DC سطح ۲ و ۳ (SAE J1772) یا شارژر تیپ ۲ IEC در خارج از ایالات متحده آمریکا آن را شارژ کرد. هارلی دیویدسون گفته که تمامی نمایندگی‌های آن‌ها به یک ایستگاه شارژ سریع عمومی DC مجهز شده‌اند.

در ترمزهای LiveWire، هارلی دیویدسون از کالیپرهای مونوبلوک برمبو با دیسک‌های ۳۰۰ میلی متری دو گانه استفاده کرده است. LiveWire به صورت استاندارد به سیستم ضد قفل ABS و سیستم کنترل کشش مجهز می‌باشد. نخستین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون هفت حالت سواری مختلف خواهد داشت. سه حالت (تورینگ، شهری و enduro) به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. حالت چهارم را می‌توان با تنظیمات اختصاصی و دلخواه موتورسوار روی مواردی مانند زمان پاسخ گویی دریچه گاز و کنترل کشش طراحی کرد.

رونمایی رسمی از موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون + ویدیو

تمام این تنظمیات به کمک یک صفحه نمایش رنگی قابل انجام هستند. این صفحه نمایش TFT بوده یا از جنس کریستال مایع، مشابه آن چه دوکاتی روی موتورسیکلت‌های خود استفاده می‌کند است. این سیستم امکان همگام سازی با گوشی تلفن همراه شما از طریق بلوتوث باری پخش موسیقی و مسیریابی را دارد. یکی از قابلیت‌های ساده و بسیار کاربری آن امکان خم شدن صفحه نمایش می‌باشد.

مشخصات فنی این موتورسیکلت هنوز اعلام عمومی نشده، ولی به احتمال زیاد، می‌توانیم انتظار اعدادی مشابه با جدیدترین مدل‌های Zero Motorcycles را داشته باشیم. در واقع اگر هارلی دیویدسون می‌خواهد LiveWire در بازار حضور موفقی داشته باشد، باید روی این بخش توجه ویژه‌ای بکند. به عنوان مثال، یکی از مدل‌های جدید Zero Motorcycles با یک بار شارژ مسافتی تا ۱۶۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند و وزن آن کم‌تر از ۴۰۰ کیلوگرم است. هارلی دیویدسون گفته فروش اولین موتورسیکلت برقی خود را از سال ۲۰۱۹ شروع می‌کند و پیش فروش آن از ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

رونمایی رسمی از موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون + ویدیو

LiveWire اولین مدل از خانواده موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون است که بیشتر برای فعالیت در شهر مناسب هستند. شرکت گفته قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ مجموعه کاملی از انواع موتورسیکلت‌های الکتریکی داشته باشد. این که شرکتی مانند هارلی دیویدسون که بیش از ۱۱۵ سال عمر دارد، بدین صورت تلاش می‌کند تا خود را با تکنولوژی‌های روز همگام نگه دارد، به نظر ما واقعاً فوق العاده است.

منبع ترجمه: Popular mechanics

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar