فولکس قورباغه‌ای با موتور توربوشارژ سوبارو + تصاویر

یکشنبه 4 فروردین 98 ساعت 14:37
فولکس قورباغه‌ای با موتور توربوشارژ سوبارو + تصاویر

اخیراً یک دستگاه فولکس واگن بیتل قدیمی به موتور توربوشارژ سوبارو مجهز شده و مورد ارتقاء قرار گرفته است.

فولکس بیتل یکی از معروف‌ترین خودروها در تاریخ صنعت خودروسازی به شمار می‌رود. ایده این خودرو به دستور آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی با هدف تولید یک خودروی ارزان و مردمی عملی شد. دیری نپایید که بیتل به یکی از پرفروش‌ترین خودروها بدل شد و بعد از آن فرانسوی‌ها هم با ارائه سیتروئن ۲CV (پدر سیتروئن ژیان) به بازار خودروهای ارزان و مردمی روی آوردند. شهرت و محبوبیت بیتل تا جایی ادامه داشت که نسل اول آن به مدت ۶۵ سال (۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳) روی خط تولید ماند و بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از آن ساخته شد.

اکنون اخیراً یکی از عاشقان فولکس واگن بیتل تصمیم گرفته تا آرزوی خود مبنی بر ساخته یک سوپر بیتل فوق سریع را محقق سازد. به این ترتیب این شخص یک فولکس بیتل ساده مورد ارتقاء قرار داده تا این خودرو بتواند در مسابقات، مقابل حریفان قدر قد علم کند. این شخص برای انجام این پروژه از چندین تیونر و خودروساز مشورت گرفته تا بتواند این بیتل نیرومند شده را به صورت بی‌نقص طراحی کند. این طرح که خیلی هم دشوار بوده نزدیک به ۱۰ سال به طول انجامیده، ولی تمام زمان و هزینه‌ای که صرف آن شده ارزش دست‌یابی به نتیجه امروز را داشته است.

برای شروع در این خودرو از یک پیشرانه تخت کمپانی سوبارو ژاپن استفاده شده در بخش پشتی خودرو (موتور بیتل در پشت قرار دارد) جای گرفته است. این پیشرانه که یک نمونه ویژه با کد EJ20 بوده در مدل‌های نیرومند سوبارو ایمپرزا و لگاسی مورد استفاده قرار می‌گرفته. در نهایت با نصب یک توربوشارژ عظیم روی این موتور توان خروجی آن به حداکثر رسیده است. سیستم انژکتور سفارشی، اگزوزهای جدید و ترمزهای کمپانی بی‌ام‌و روی این خودرو نصب شده تعلیق جلو و عقب هم با نمونه مسابقه‌ای تعویض شده است. در کابین خودرو هم ترمز دستی مخصوص دریفت، صندلی‌های مسابقه‌ای، قفس میله‌ای محافظ و تغییراتی از این قبلی اعمال شده است.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar