لوسید موتورز شاسی بلند الکتریکی خود را امسال معرفی می‌کند + تصاویر

چهارشنبه 7 فروردین 98 ساعت 17:18
لوسید موتورز شاسی بلند الکتریکی خود را امسال معرفی می‌کند + تصاویر

تقریباً دو سال و نیم از زمانی رونمایی خودروی لوسید ایر می‌گذرد، سدان لوکسی که فعلاً تنها مدل شرکت محسوب می‌شود که قرار است وارد خط تولید شود.

البته، امروز برخی رسانه‌های آمریکایی گزارشی منتشر کرده‌اند که دومین مدل این شرکت، که یک شاسی بلند تمام الکتریکی است به زودی توسط لوسید موتورز رونمایی خواهد شد. به احتمال زیاد اوایل تابستان امسال می‌توانیم منتظر رونمایی آن باشیم.

پیتر راولینسون، مدیر فنی لوسید موتورز ماه پیش در مصاحبه‌ای با The Verge گفته: «ما در حال حاضر برنامه خوبی برای مدل‌های آتی خود داریم و به احتمال زیاد، طی چند ماه آینده این برنامه را نهایی خواهیم کرد. بدون شک با کمک پلت فرم لوسید ایر، ما خودروهای بسیار زیادی می‌توانیم طراحی و تولید کنیم. قطعاً ما در این مسیر قدم خواهیم گذاشت.»

ظاهراً لوسید موتورز مدت‌هاست که به فکر رونمایی یک مدل شاسی بلند است و انتشار مدارکی از سال ۲۰۱۶ شرکت نشان می‌دهد که لوسید موتورز برنامه‌هایی برای طراحی یک مدل کراس آور و یک شاسی بلند فول سایز در دست اقدام دارد.

لوسید موتورز شاسی بلند الکتریکی خود را امسال معرفی می‌کند + تصاویر

به دلیل برخی مشکلات مالی برنامه‌های این استارت آپ خودرویی برای وارد کردن مدل ایر به خط تولید به تعویق افتادند. اواخر سال ۲۰۱۸ بود که اعلام شد شرکت سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی بیش از یک میلیارد دلار برای خرید بخشی از سهام لوسید موتورز روی آن سرمایه گذاری کرده است. البته هنوز دولت ایالات متحده آمریکا این معامله را تأیید نکرده است.

طبق اعلام راولینسون، لوسید موتورز قبل از دریافت سرمایه کلان سعودی‌ها، با منابع محدود خود به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست پیدا کرده بود.

وی در این مورد می‌گوید: «مهندسان، تکنسین‌ها و دانشمندان شرکت قبل از این سرمایه گذاری موفق شده بودند به کمک تکنولوژی‌های مدل سازی کامپیوتر و با بودجه‌هایی محدود به پیشرفت‌هایی شگفت انگیز دست پیدا کنند. به لطف کمک آن‌ها اکنون لوسید موتورز پیشرفت‌های تکنولوژیکی بسیار خوبی داشته است.»

لوسید موتورز در تلاش است تا سدان ایر را سال ۲۰۲۰ وارد خطوط تولید خود کند. با قیمت پایه بالای ۱۰۰ هزار دلار، شرکت اعتقاد دارد بدون نیاز به سرمایه گذاری بیشتر می‌تواند به پیشرفت در مسیر پیش روی خود ادامه بدهد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar