مزدا در نمایشگاه ژنو یک مدل جدید رونمایی خواهد کرد + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 17 اسفند 97 ساعت 13:34
مزدا در نمایشگاه ژنو یک مدل جدید رونمایی خواهد کرد + تصاویر

شرکت ژاپنی مزدا اعلام کرده که در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه اسفند قصد دارد یک مدل جدید را معرفی جهانی کند. متاسفانه، در حال حاضر جز این مزدا چیزی دیگری نگفته و اطلاعات بیشتری در مورد مدل مذکور منتشر نکرده است. از آن جایی که نسل جدید مزدا ۳ سال پیش رونمایی شد و نسل فعلی سی ایکس ۵ فقط دو سال است که وارد بازار شده، منظور مزدا از خودروی جدید قطعاً این دو مدل نخواهد بود.

از سویی دیگر فیس لیفت مزدا ۶ هم تنها حدوداً یک سال است که وارد بازار شده و از این رو، رونمایی نسل جدید آن در سال ۲۰۱۹ می‌تواند کمی دور از ذهن باشد. در مورد ام ایکس ۵ هم این خودرو پاییز سال قبل به روزرسانی شده و یک موتور قوی‌تر ۲ لیتری جدید برای آن ارائه شده است. از سوی دیگر فیس لیفت نیمه عمر مدل سوپر مینی مزدا ۲ نیز در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و آن هم از لیست گزینه‌ها حذف می‌شود. مگر این که مزدا بخواهد یک مدل کاملاً جدید وارد خانواده محصولات خود بکند، تنها گزینه از بین مدل‌های فعلی آن‌ها که کاندیدای خوبی برای رونمایی نسل جدید در ژنو به نظر می‌رسد کراس اور ساب کامپکت سی ایکس ۳ می‌باشد.

نسل جدید مزدا سی ایکس ۳ تنها گزینه

مزدا در نمایشگاه ژنو یک مدل جدید رونمایی خواهد کرد + تصاویر

این خودرو که از سال ۲۰۱۶ در بازار حضور دارد، سال پیش یک به روزرسانی موتوری داشته و کاملاً منطقی است که در سال ۲۰۱۹، حداقل یک فیس لیفت نیمه عمر از آن رونمایی شود. هرچند، ما می دانیم که مزدا در حال کار روی طراحی و توسعه نسل جدید سی ایکس ۳ است و برای این کار، از پلت فرمی استفاده می‌کند که اخیراً مزدا ۳ روی آن روانه بازار شد.

نسل فعلی سی ایکس ۳ مبتنی بر مزدا ۲ ساخته شده و خیلی‌ها به دلیل کابین تنگ، مخصوصاً برای سرنشین‌های عقب آن از خودرو انتقاد کرده‌اند. مزدا می‌خواهد با اندکی افزایش ابعاد بدنه و بالطبع کابین، آن را به رقیبی بهتر برای خودروهایی مانند تویوتا سی اچ آر و هیوندای کونا تبدیل کند.

استفاده از پلت فرم SkyActiv II قطعاً می‌تواند نسل جدید سی ایکس ۳ را در مقایسه با مدل فعلی بزرگ‌تر و جادارتر کند. به لطف موتور بنزینی SkyActiv-X دو لیتری مصرف سوخت این خودرو هم در مقایسه با مدل قبلی قطعاً بهتر خواهد شد. گفته می‌شود مزدا از سال ۲۰۲۰ نسل جدید سی ایکس ۳ را روانه بازار خواهد کرد و با این اوصاف، نمایشگاه ژنو می‌تواند محلی مناسب برای رونمایی آن باشد.

مزدا در نمایشگاه ژنو یک مدل جدید رونمایی خواهد کرد + تصاویر

به غیر از اعلام خبر رونمایی از این مدل جدید در ژنو، مزدا گفته که از این به بعد هر سال فقط در یک نمایشگاه خودرو در هر قاره شرکت خواهد کرد. از این رو در سال ۲۰۱۹ تنها نمایشگاه اروپایی مزدا ژنو خواهد بود و این شرکت قصد حضور در فرانکفورت را ندارد.

منبع ترجمه: Carscoops

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar