مشخصات فنی فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ اعلام شد + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 30 خرداد 98 ساعت 15:04
مشخصات فنی فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 اعلام شد + تصاویر

۵ ماه! دقیقاً ۵ ماه از زمانی که شرکت فورد بالاخره از مدل فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد می‌گذرد. شرکت در بیانیه مطبوعاتی در مورد ساختار پیشرانه آن، گیربکس دو کلاچه اتومات و آیرودینامیک پیشرفته اطلاعات کاملی ارائه کرده بود و حتی همان موقع، اولین نمونه تولیدی آن را نیز پیش فروش کرد. با همه این اوصاف، تقریباً ۵ ماه زمان برد تا ما نهایتاً بفهمیم که پیشرانه این مدل جذاب چه خروجی‌هایی خواهد داشت. بیایید یک جور دیگر به قضیه نگاه کنیم، تصور کنید دوج بعد از رونمایی مدل جدید دیمون، برای اعلام خروجی‌های پیشرانه آن ما را ۵ ماه منتظر نگه دارد! به هر حال، این اعداد اکنون اعلام شده‌اند و فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ دقیقاً ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

با این خروجی‌ها، شلبی GT500 را می‌توان رسماً خودرویی قوی‌تر از بسیاری از رقبای مستقیم خود دانست. به عنوان مثال، با ۷۶۰ اسب بخار قدرت، فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ دقیقاً ۱۱۰ اسب بخار قوی‌تر از شورولت کامارو ZL1، حدوداً ۵۳ اسب بخار قوی‌تر از دوج چلنجر هل کت و حتی ۵ اسب بخار قوی‌تر از شورولت کوروت ZR1 می‌باشد. شلبی GT500 جدید حتی در برابر ابرخودروهای حال حاضر بازار هم عملکرد خوبی از نظر میزان خروجی‌ها دارد. قدرت پیشرانه آن ۷۰ اسب بخار بیشتر از پورشه ۹۱۱ GT2 RS، تقریباً ۵۰ اسب بخار بیشتر از فراری F8 تریبوتو و ۱ اسب بخار بیشتر از لامبورگینی آونتادور SVJ است. اگر جزء هواداران پروپا قرص موپار باشید، احتمالاً می دانید که دوج چلنجر هل کت Redeye و دیمون به ترتیب با ۷۹۷ و ۸۴۰ اسب بخار قدرت خود در این بخش عملکرد بهتری در مقایسه با شلبی دارند.

مشخصات فنی فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 اعلام شد + تصاویر

البته، همان طور که قبلاً بارها اشاره کرده‌ایم شلبی فقط به خودرویی با اسب بخار بالا محدود نمی‌شود و چیزی فراتر از این حرف‌هاست. گیربکس دو کلاچه اتومات آن زیر ۱۰ میلی ثانیه دنده‌ها را عوض می‌کند. به دلیل آیرودینامیک فوق العاده ای که دارد، این خودرو می‌تواند تا ۲۵۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند. این خودرو همچنین به دیسک ترمزهای بزرگ ۱۶.۵ اینچی و رینگ‌های فیبر کربنی مجهز شده است.

مشخصات فنی فورد موستانگ شلبی GT500 مدل 2020 اعلام شد + تصاویر

کسی در مورد این که فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ خودروی فوق العاده ای است شکی ندارد، ولی هنوز یک راز بزرگ در مورد آن وجود دارد: قیمت آن چقدر است؟ اکنون که بالاخره بعد از ۵ ماه با میزان خروجی‌های پیشرانه آن آشنا شده‌ایم، به احتمال زیاد به زودی می‌توانیم متوجه قیمت پایه آن هم بشویم.

autoblog

منبع: Z4Car

کمک ربات کارخانه فورد به کارمندان

تمام آنچه در مورد فورد برانکو ۲۰۲۱ می دانیم

انتشار تصاویر رسمی کادیلاک XT5 جدید در چین قبل از رونمایی رسمی

نبرد تن به تن فورد موستانگ GT PP2 مدل ۲۰۱۹ با شورولت کامارو SS 1LE + ویدیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar