مک لارن ۷۲۰ اس اسپایدر رونمایی شد + تصاویر

یکشنبه 18 آذر 97 ساعت 17:22
مک لارن 720 اس اسپایدر رونمایی شد + تصاویر

خانواده سری سوپر مک لارن با رونمایی از مدل کاملاً جدید ۷۲۰ اس اسپایدر در حال بزرگ‌تر شدن است.

به مانند مدل کوپه، نسخه رودستر به یک طراحی بخش جلوی آشنا با چراغ‌های جلوی زیبا مجهز می‌باشد. تغییرات بزرگ‌تری را بعد از ستون جلوی خودرو شاهد هستیم، جایی که ۷۲۰ اس اسپایدر به یک سقف فلزی تاشو که از یک پنل فیبر کربنی یک تکه تشکیل شده مجهز است. مک لارن می‌گوید این سقف فلزی سریع‌ترین سقف تاشو در کلاس ابرخودروها بوده و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌توان آن را باز و بسته کرد.

مشتریانی که به دنبال تجربه رانندگی با یک ابرخودرو در فضای باز هستند ولی سرد بودن هوا به آن‌ها اجازه باز کردن سقف نمی‌دهد، می‌توانند یک پنل شیشه‌ای الکتروکرومیکی را هم برای خودروی خود سفارش دهند. این سقف شیشه‌ای را با فشار یک دکمه می‌توان دودی یا شفاف کرد و به صورت خودکار به هنگام خاموش شدن خودرو، دودی می‌شود.

مک لارن 720 اس اسپایدر رونمایی شد + تصاویر

علاوه بر این سقف‌ های تِک، ۷۲۰ اس اسپایدر به ستون‌های آیرودینامیکی و یک اسپویلر عقب فعال مجهز شده که به صورت خودکار می‌تواند خود را با توجه به وضعیت سقف باز و بسته کند. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی سبک آلیاژی با تایرهای پیرلی P Zero یا پیرلی P Zero کورسا اشاره کرد.

مانند همه مک لارن ها، ۷۲۰ اس اسپایدر نیز یک ساختار فیبر کربنی سبک و در عین حال بسیار قوی و محکم دارد. ساختار خودرو به قدری محکم است که مهندسان شرکت نیازی به تقویت بدنه برخلاف حذف سقف ندیده‌اند.

گرچه، مک لارن برخی قطعات فیبر کربنی به اتاق خودرو به منظور محافظت از سرنشین به هنگام چپ شدن اضافه کرده است. این قطعات فیبر کربنی جانشین ساپورت های فولادی موجود روی ۶۵۰ اس اسپایدر شده‌اند و با همین تغییر، وزن ۷۲۰ اس اسپایدر در مقایسه با آن ۷ کیلوگرم کاهش یافته است.

مک لارن 720 اس اسپایدر رونمایی شد + تصاویر

صحبت وزن که شدن جالب است بداند ۷۲۰ اس اسپایدر ۱۳۳۲ کیلوگرم وزن دارد و فقط ۴۹ کیلوگرم از مدل کوپه سنگین‌تر می‌باشد. این وزن اضافه خیلی زیاد نیست و مک لارن می‌گوید، ۷۲۰ اس اسپایدر ۸۸ کیلوگرم از فراری ۴۸۸ اسپایدر سبک‌تر است.

۷۲۰ اس اسپایدر قدرت خود را از یک موتور توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی ۴ لیتری با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۹ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت دنده اتومات متصل شده و صفر تا صدی برابر با ۲.۸ ثانیه برای خودرو به ارمغان آورده است. ۷۲۰ اس اسپایدر صفر تا دویست را در ۷.۹ ثانیه می‌تواند پر کند. حداکثر سرعت این خودرو معادل ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. گرچه، در صورت باز کردن سقف این عدد به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

مک لارن ۷۲۰ اس اسپایدر اکنون قابل سفارش بوده و تحویل اولین سری فروخته شده از ماه مارس ۲۰۱۹ شروع می‌شود. قیمت آن در آمریکا از ۳۱۵ هزار دلار، در بریتانیا از ۲۳۷ هزار پوند و در آلمان از ۲۷۳ هزار یورو آغاز می‌گردد.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar