نگاهی به هیوندای نکسو NEXO 2019 + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
نگاهی به هیوندای نکسو NEXO 2019 + تصاویر

هیوندای به زودی قصد دارد مدل نکسو ۲۰۱۹ را وارد بازار آمریکا کند و در همین راستا، اطلاعات جدیدی در مورد نسخه ویژه آمریکای این خودرو منتشر کرده است.

خیلی‌ها نکسو را ادامه دهنده راه توسان سلول سوختی می‌دانند. البته، جدیدترین مدل سلول سوختی هیوندای به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و طراحی خاص‌تری مجهز شده است.

شرکت هیوندای نکسو جدید را در دو نسخه Blue و Limited روانه بازار خواهد کرد. نسخه بلو مدل پایه بوده و به رینگ‌های ۱۷ اینچ آلیاژی مجهز است. نکسو لیمیتد، از سوی دیگر رینگ‌های ۱۹ اینچی دارد. هیوندای اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات خودرو ارائه نکرده، ولی گفته که نسخه لیمیتد به سانروف، درب عقب برقی و سیستم استارت از راه دور مجهز خواهد شد.

از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به صندلی های جلو گرم شو و تهویه دار، شارژر بی سیم موبایل و صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. مشتری‌ها همچنین می‌توانند سیستم صوتی Krell برای خودرو سفارش دهند که از یک آمپلی فایر هشت کاناله، بلندگوهای ویژه و الگوریتمی ویژه برای افزایش کیفیت صدا تشکیل شده است.

نگاهی به هیوندای نکسوس 2019 + تصاویر

خبر بزرگ این که پیشرانه سلول سوختی نکسو ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ترکیب خودرو را قادر می‌سازد تا ظرف ۹.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت افزایش دهد. این عدد خیلی خوب نیست، ولی در مقایسه با ۱۲.۵ ثانیه توسان سلول سوختی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

با این پیشرانه، مدل پایه نکسو ۲۰۱۹ ظرفیت پیمایشی برابر با ۶۱۱ کیلومتر دارد.

رینگ‌های بزرگ‌تر و تجهیزات بیشتر باعث افزایش وزن نکسو لیمیتد و در نتیجه کاهش ظرفیت پیمایش به ۵۶۹ کیلومتر شده‌اند.

نگاهی به هیوندای نکسوس 2019 + تصاویر

تِم دوست دار محیط زیست این خودرو در طراحی بدنه نیز خودی نشان داده و هیوندای می‌گوید از زنگ پلی اورتان مبتنی بر دانه سویا، پارچه ساخته شده از الیاف بامبو و پلاستیک ویژه استخراج شده از نیشکر در ساخت نکسو استفاده کرده است.

مانند بسیاری از خودروهای جدید، نکسو نیز به آخرین سیستم‌های کمکی رانندگی شامل سیستم کمکی پیشگیری از تصادف شاخ به شاخ، سیستم هشدار حواس پرتی راننده، سیستم کمکی نوربالا و استارت از راه دور مجهز می‌باشد. سیستم مانیتور نقاط کور، دوربین‌های دید اطراف و سیستم کمکی هشدار ترافیک عبوری عقب را نیز می‌توان روی این کراس اور سفارش داد.

نگاهی به هیوندای نکسوس 2019 + تصاویر

در حالی که این سیستم‌ها را قطعاً می‌شناسید، نکسو یک سیستم کمکی جدید حفظ مسیر را امسال با خود وارد بازار خواهد کرد. با کمک آن، نکسو می‌توان تا سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت به صورت خودکار موقعیتش را در وسط لاین حفظ کند.

سیستم مانیتور نقاط کور خودرو نیز جدید بوده و از تصادفات احتمالی می‌تواند پیشگیری کند. اگر راننده چراغ راهنما را زده و سیستم خودرویی را در نقطه کور خودرو تشخیص دهد، حتی اگر راننده فرمان را چرخانده باشد سیستم به طور خودکار، خودرو را به حالت قبلی خود باز می‌گرداند.

منبع ترجمه:  Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar