مسابقه درگ مرسدس آ ام گ GLC 63 S و پورشه ماکان PP + ویدیو

شنبه 3 آذر 97 ساعت 18:51
مسابقه درگ مرسدس آ ام گ GLC 63 S و پورشه ماکان PP + ویدیو

اگر آمریکا فورد و شورولت را دارد که در دیترویت میشیگان سخت با هم رقابت می‌کنند، رقابت سختی هم در آلمان و شهر اشتوتگارت سال‌هاست که در جریان می‌باشد. هر دو شرکت مرسدس بنز و پورشه نقاط قوت خاص خود را دارند، ولی این دو کمپانی وقتی بحث شاسی بلندهای سایز متوسط آن‌ها به میان می‌آید، رقابت مرسدس بنز و پورشه بسیار سخت‌تر و هیجان انگیزتر می‌شود.

وب سایت تاپ گیر قدرتمندترین نسخه‌های این دو شاسی بلند که مرسدس آ ام گ GLC 63 S و پورشه ماکان پرفورمنس پکیج هستند را در یک مسابقه درگ مقابل هم قرار داده تا ببیند کدام یک می‌تواند برتری خود را در این بخش ثابت کند.

بیایید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم.

مرسدس آ ام گ GLC 63 S به یک موتور ۸ سیلندر خورجینی توربو دوقلو مجهز شده که ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این میزان قدرتی که از موتور بلوک بزرگ خودرو تأمین می‌شود، مرسدس آام گ GLC 63 S با وزن بالای دو تنی خود صفر تا صد را می‌تواند در ۳.۸ ثانیه پر کند.

پورشه ماکان، از سوی دیگر به هیچ وجه قصد ندارد به راحتی قافیه را به رقیب خود واگذار کند. درتریم پرفورمنس پکیج، ماکان به یک موتور شش سیلندر خورجینی ۳.۶ لیتری توربو دوقلو مجهز می‌باشد. این پیشرانه ۴۳۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خروجی‌هایی که به میزان قابل توجهی از آن چه که مرسدس می‌تواند تولید کند کمتر هستند. البته از نظر وزن برگ برنده دست ماکان است و تقریباً ۱۰ کیلوگرم از رقیب خود سبک‌تر می‌باشد. ولی به نظر ما این برتری خیلی محسوس نیست و ماکان پرفورمنس پکیج صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه می‌تواند پر کند.

با در نظر گرفتن این آمار و ارقام، به نظر شما پورشه ماکان پرفورمنس پکیج حرفی برای گفتن در برابر مرسدس آ ام گ GLC 63 S قدرتمند خواهد داشت؟ ویدیوی زیر را تماشا کنید تا خودتان نتیجه را ببینید.

منبع ترجمه: Motor 1

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar