نبرد تن به تن فورد موستانگ GT PP2 مدل ۲۰۱۹ با شورولت کامارو SS 1LE + ویدیو

بروزرسانی در: یکشنبه 5 خرداد 98 ساعت 12:23
نبرد تن به تن فورد موستانگ GT PP2 مدل 2019 با شورولت کامارو SS 1LE + ویدیو

جنگ ابدی بین فورد موستانگ و شورولت کامارو هیچ وقت پایانی نخواهد داشت و امروز، برای شما نبردی تن به تن بین دو نسخه تیونینگ شده کارخانه را تدارک دیده‌ایم.

گرچه این دو قوی‌ترین مدل‌های دو خودرو شامل شلبی GT500 و ZL1 نیستند، ولی موستانگ جی تی پرفورمنس پک ۲ مدل ۲۰۱۹ و شورولت کامارو اس اس ۱LE مدل ۲۰۱۸ نیز مدل‌هایی دست و پا بسته محسوب نمی‌شوند.

هر دو به موتور ۸ سیلندر خورجینی مجهزند، دیفرانسیل عقب می‌باشند و قیمتی تقریباً یکسان دارند. از نظر آمار و ارقام پرفورمنس نیز دو خودرو تقریباً مشابه یکدیگرند. علاوه بر این، هر دو خودرو توسط کارخانه‌های سازنده خود تیونینگ شده‌اند تا تجربه سواری لذت بخش تر و هیجان انگیزتری در اختیار خریداران قرار بدهند.

در موستانگ، تغییرات انجام شده توسط فورد شامل کاهش ارتفاع سیستم تعلیق توسط کمک فنرهای MagneRide، نصب کالیپر ترمز برمبو در چرخ‌های جلو، استفاده از میله‌های تعادل و موج گیر سفت‌تر و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ می‌شود. ۴۶۰ اسب بخار قدرت این خودرو از یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی استخراج شده و توسط یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. یک ماشین باز دیگر چه چیزی می‌تواند بخواهد؟

در مورد شورولت کامارو SS 1LE نیز شاهد تغییرات تیونینگی مشابهی هستیم و همان سیستم سواری Magnetic Ride، ترمزهای برمبو، میل تعادل و موج گیرهای سفت‌تر نصب شده‌اند و به جای تایرهای میشلن، شاهد نصب تایرهای گودیِر ایگل F1 سوپرکار ۳ هستیم. البته روی کامارو SS 1LE برخی موارد دیگر نیز وجود دارند که در موستانگ خبری از آن‌ها نیست. از آن جمله می‌توان به eLSD (دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی) و رکورد داده‌های پرفورمنس اشاره کرد. موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خورجینی آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت دارد که به کمک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند.

در این ویدیو، کانال Throttle House مقایسه‌ای بین این خودروها انجام داده که شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم. در این مقایسه خبری از حضور آن‌ها در پیست نیست و بیشتر هدف تست این بوده که ببینیم برای رانندگی روزانه، این دو خودرو مناسب هستند یا نه.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar