سورن پلاس

بروزرسانی در: سه شنبه 24 بهمن 02 ساعت 22:57
سورن پلاس

بررسی سورن پلاس

سمند سورن پلاس نام یکی از مشتقات سمند سورن است که پس از مدل‌های ELX و توربو بزودی وارد بازار کشورمان خواهد شد. بعد از قطع همکاری شرکت‌های بین المللی با خودروسازان داخلی، این شرکت‌ها که دستشان از مونتاژ خودروهای جدید کوتاه شده بود، به سراغ بروزرسانی محصولات خود رفته‌اند تا با تغییر چهره یا اضافه کردن برخی امکانات جدید، جذابیت محصولات قدیمی خود را تاحدودی افزایش دهند.
شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۸ از عرضه سورن پلاس به بازار خبر داد. سورن پلاس در واقع خودرو جدیدی نیست و تفاوت‌های آن با دیگر مدل‌های سورن را باید در مواردی همچون تغییر گرافیک چراغ‌ها، افزودن رینگ و برخی تغییرات داخل کابین جستجو کرد.

در نمای ظاهری سمند سورن هیچ تفاوتی میان طراحی کلی این خودرو و سایر نمونه‌های سمند سورن به چشم نمی‌خورد؛ یه همین دلیل می‌توان آن را نمونه فیس لیفت سمند سورن بدانیم. طراحی این خودرو در مقایسه با رقبای امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد و همان طراحی محافظه کارانه خود را حفظ کرده است، اما گرافیک جدید چراغ‌ها و رینگ‌های آلومینیومی تاحدودی توانسته بر جذابیت‌های آن بیافزاید. تغییرات جزئی جلو پنجره، تغییر دستگیره درها و افزودن یک یه اصطلاح اسپویلر (باله) کوچک از دیگر تغییرات سورن پلاس هستند. کابین این خودرو نیز تغییراتی را به خود دیده و افزودن مواردی همچون روکش فرمان چرمی، دوخت قرمز صندلی‌ها و استفاده از طرح کربن برای برخی بخش‌های داخلی توانسته بر جذابیت‌های کابین بی‌افزاید، اما متریال کابین هنوز همان پلاستیک بی کیفیت است.
سمند سورن پلاس با همان پیشرانه EF7 که روی تمامی محصولات این خانواده اعم از سمند معمولی، دنا، دنا پلاس و سورن نصب می‌شود روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه ۴ سیلندر قادر است تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۹ نیوتن متر گشتاور در ۳۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند که طبق استاندارد‌های یورو ۵ ساخته‌شده است. نیرو این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی موسوم به BE3 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با توجه به مطابقت فنی سورن پلاس با سایر مدل‌ها، شتاب و مصرف ترکیبی سورن معمولی را می‌توانیم به این مدل نیز تعمیم دهیم؛ شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۲ ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی حدود ۹ لیتری!
سورن پلاس به عنوان نمونه ارتقا یافته سورن‌های معمولی به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین به آپشن‌های بیشتری نیز مجهز خواهد شد. هنوز اطلاعاتی رسمی در مورد جزییات امکانات رفاهی این خودرو منتشر نشده است، اما براساس معدود تصاویر و مشخصات منتشر شده می‌توان گفت که سمند سورن پلاس علاوه بر دارا بودن سایر آپشن‌هایی که در دیگر هم رده‌های خود یافت می‌شود، به آپشن‌های جدیدی همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری نیز مجهز است.
وضع مجدد تحریم‌های بین الملی و لغو تمامی قراردادهای فی مابین باعث شده است تا خودروسازان داخلی که از طراحی خودروهای جدید عاجز‌اند، به ناچار به بروزرسانی محصولات قدیمی خود روی بیاورند. سورن پلاس جدیدترین تلاش ایران خودرو برای نو نوار کردن محصولات از مد افتاده و قدیمی خود است که پیش از این در محصولاتی مانند سمند و رانا نیز شاهد آن بودیم. با فاکتور گرفتن برخی ایرادات همچون مصرف سوخت بالا و پلتفرم قدیمی، هندلینگ خوب، جذابیت‌های بصری بیشتر و آپشن‌های مناسب از جمله مزیت‌هایی هستند که می‌توانیم برای سورن پلاس ذکر کنیم.

سورن پلاس بنزینی در چند کلاس و تیپ به بازار ایران عرضه شده است که تفاوت تیپها در ۴ آپشن ۱-رینگ فولادی یا آلومینیومی ۲-سیستم مالتی مدیا ۳-آنتی ترپ و پاور ویندوز ۴-دوربین دید عقب خلاصه میشود.

سورن پلاس بنزینی در چند کلاس و تیپ به بازار ایران عرضه شده است که تفاوت تیپها در ۴ آپشن ۱-رینگ فولادی یا آلومینیومی ۲-سیستم مالتی مدیا ۳-آنتی ترپ و پاور ویندوز ۴-دوربین دید عقب خلاصه میشود:

تیپ ۱ با کد کلاس ۵۷۵۲۴ دارای رینگ فولادی و آنتی ترپ و پاور ویندوز (قیمت کارخانه ۲۳۶ میلیون تومان)
تیپ ۲ با کد کلاس ۵۷۵۱۹  دارای رینگ آلومینیومی و آنتی ترپ و پاور ویندوز (قیمت کارخانه ۲۴۳ میلیون تومان)
تیپ ۳ با کد کلاس ۵۷۵۲۳ دارای رینگ آلومینیومی و سیستم مالتی مدیا و آنتی ترپ و پاور ویندوز (قیمت کارخانه ۲۴۹ میلیون تومان)
تیپ ۴ یا همان سورن پلاس جدید با کد کلاس ۵۷۵۲۲ دارای رینگ آلومینیومی و سیستم مالتی مدیا و دوربین دید عقب (قیمت کارخانه ۲۶۱ میلیون تومان)

امنيت سورن پلاس

از امکانات سورن پلاس می‌توان به ترمز‌های ABS+EBA، رینگ‌های دورنگ، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، سه عدد سنسور دنده‌عقب و فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی مجهز به راهنما با تنظیم برقی، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز (Day Light)، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی، شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلید‌های کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو و درنهایت ایزوفیکس و کروز کنترل اشاره کرد.

ارزش خريد سورن پلاس

ایران‌خودرو در طرح پیش‌فروش جدید خود، در موعد مهرماه نسخه فیس لفت و جدید سمند را بانام سورن پلاس به بازار عرضه خواهد کرد. این خودور که به‌جای سورن ELX عرضه خواهد شد، امکانات جدیدی داردکه توسط شورای رقابت به مبلغ ۱۴۷ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. این قیمت نسخه تنفس طبیعی سورن پلاس است.

10
0 5

رقبای سورن پلاس

محصولاتی همچون پژو پارس LX، پژو 206 صندوقدار و دنا معمولی را میتوان به عنوان رقبای سورن پلاس نام ببریم. سورن پلاس به دلیل طراحی بروزتر و دارا بودن آپشن‌های بیشتر قطعا گزینه جذاب‌تری برای خرید خواهد بود، اما تا زمان عرضه و قیمت آن در بازار نمیتوان به صورت کامل در مورد جایگاه این خودرو در مقایسه با رقبا اظهار نظر کنیم.


مشخصات فنی سورن پلاس

نام لاتین خودرو SOREN PLUS
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D- سدان خانوادگی
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1398
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1650 سی سی
نوع موتور EF7
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 115 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 159 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور(پاشش چند نقطه‌ای)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنرپیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4534 میلیمتر
عرض 1720 میلیمتر
ارتفاع 1460 میلیمتر
فاصله محوری 2671 میلیمتر
وزن 1257 کیلوگرم
حجم صندوق 500 ليتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.49 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم صوتی جدید، MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضد سرقت، هندزفری موبایل و خروجی SUB Woofer بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، آنتن اکتیو
غربیلک فرمان 4 شاخه طراحی جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی در ۴ جهت و دستی در ۲ جهت پشتی صندلی‏های جلو، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه،صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی کمک در ۴ جهت
سیستم صندلی های عقب پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، دسترسی به صندوق از داخل اتاق
سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو LED،چراغ مه شکن، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق،سیستم روشنایی هنگام ترک خودرو
سیستم روشنایی عقب LED ، دارای چراغ سوم ترمز و مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها برقی و مجهز به گرمکن، آینه‏های جانبی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد
سیستم شیشه ها بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‏ های بالابر برقی هوشمند (مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندو) شیشه‏ های دودی و سولار(ضد اشعه مضرUV)
کیسه های هوا راننده و سرنشین
سیستم های امنیتی و حفاظتی سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD

عکس سورن پلاس

آپشنها و مشخصات سمند سورن پلاس

آپشنها و مشخصات سمند سورن پلاس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

74 دیدگاه ها برای "سورن پلاس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یوسف
مهمان
حرف همگی درسته همه دارن درست میگن هر کسی از منظر و دید و شرایط خودش درست میگه ولی واقعیت تلخ اینه که یکی مثل من یا این دوستمون که گفت شرایط خرید یه ماشین بهتر با قیمت خوب نداریم پس مجبوریم بدو بدو بریم ثبت نام کنیم به قولی کلی هم خردوق بشیم که یه ماشین مذخرف ایرانی با قیمت و منت بالا بخریم همش برمیگرده به همون انتخاب بدی که کردیم که یه شخصی که لیاقت نداره بعنوان ……… ولش کن .حالا با همه این تفاسیر نظرتون راجع به این ماشین سورن پلاس با این موتورef7 چیه چطور… بیشتر
مهدی
مهمان
سلام خدمت همه دوستان .. دوستان فراموش نکنید که مایه کشور تحریم شده هستیم اگه این تحریم ها نباشه زندگی تو ایران خیلی راحت تر و مرفح تر میشه با ۱۰۰ میلیون پول بهترین ماشین رو میتونیم بخریم مثل چند سال قبل که قیمت ماشین خیلی خیلی پایینتر از این حرفا بود .. سران ایران باید یه فکری به حال تحریم ها بکنن پدر مردم در اومده از گرونی همه چی گرون شده درد فقط ماشین نیست سران کشور خودشون تحت هیچ شرایطی ماشین ایرانی سوار نمیشن .. فشار فقط رو مردمه یکی نیست بگه اقااااا مااا انرژی هستی نمیخایم… بیشتر
آرش
مهمان
عزیز دل یکم اگر اطلاعات تو از مجاری معتبر بگیری فکر میکنم خودت کمتر اذیت میشی این اطلاعاتی که از برخی شبکه های مجازی کانالهای ماهواره ای بدستتون رسیده فقط برای متنفرکردن شما از خودت وکشورت وتوش هیچ نفعی براتون نداره که هیچ بلکه دربزنگاههابه نفع همون ها یه که این اخبار فیک رو درست میکنن عمل میکنه تابهربرداری کنن.اگرمنتقدی یک منتقدباسواد و آگاه والبته منصف باش.شرایط کشور رو درنظربگیر واختاپوسهای که فقط بدنبال سواستفاده از شرایط و رنج ملت هستن درنهایت کشور باید برای آیندگان و رهایی از آنچه که از سیصدسال پیش بماارث رسیده واینکه آیندگان راحت تر… بیشتر
ساسان
مهمان

داداش اینا خودشون مرزهارو بستن و اجازه واردات خودرو نیست و یا به عبارت ساده تر خود تحریمی کردیم
و الا اجازه بدن هر شخصی ماشین وارد کنه به خدا این لگن قراضه ها این قیمت نمی ارزن
صرفا میخوان خودشون خون مردمو بمکن این شرایط رو درست کردن
قبل بستن مرزها هم ۱۱۰ درصد گمرک میدادن
الان تو آذربایجان با ۴۰۰-۳۰۰میلیون میشه بهترین ماشین ها رو سوار شد

جوادی
مهمان

همه چیز درسته بابا نخرید والا نخرید بلا نخریو تا رو دستشون بمونه ببینید چطور ارزان بشه

حسن
مهمان

تو ایران همه دنبال سود زیاد هستن اما ۷۰ درصد مردم زندگی معمولی دارن …ما تا ابد همین هستیم …سورن کروک رو ۲۰ ساله دیگه میدن بیرون

امیرو
مهمان

ای خاااک تو سرشون با این فیس‌لیفتشون،
همیشه به شرکت‌های خارجی محتاج بوده و هستن، پشتوانه‌شون هم همین مردم بیشعوری هستن که تا سایت باز میشه سریع مث گاو میرن واسه ثبت‌نام، بعد مث کلاس اولیایی که اولین ۲۰ زندگیشون رو گرفته باشن ذوق مرگ میشن از اینکه تونستن ثبت‌نام کنن،

مهدی
مهمان

خخخخخخخ پس خودت اینجا چیکار میکنی اومدی ثبتنام کنی بلد نبودی به اینحا کشیده شدی

امیر
مهمان

شما راه حل بده بگو چه کنیم

لعنت و نفرین بر دو شرکت خون آشام ا-س
مهمان
لعنت و نفرین بر دو شرکت خون آشام ا-س

این طرز حرف زدن و تحلیل کردن تو نشون میده هنوز هم آدمهایی هستند که تا بحال توی زمستون و داخل اتوبانها ندیدند یه موتوری با زن و دوتا بچه مجبورند رفت و امد کنند و پول خرید ماشین از بازار آزاد را ندارند.

ناشناس
مهمان

دوستان مطمئن باشید این فرد از همه گاوتره مثل ملانصرالدین یک روز دید صف نانوایی شلوغه برای اینکه صف خلوت بشه شایعه کرد نانوایی فلان محله نان مجانی میده همه صف رو رها کردن وبه طرف اون نانوایی رفتن ملا که دید همه دارن میرن خودشم بدنبال همه دوید ورفت برای همین مطمئن باشید این گاوه هم برای خلوت شدن میگه تا بتونه ثبت نام کنه وگرنه اینقده عصبانی نبود و ماما نمیکرد آقا گاوه باز سعی کن شاید تونستی

Mori
مهمان

آخه الاغ جان اون مردمی هم که میرن ثبت نام میکنن مجبورن گاو نیست. وقتی بیرون ۴۰ درصد گرون تره مجبوره بدو بره ثبت‌نام کنه وقتی هم موفق میشه ذوق کردن هم داره

مهمان
مهمان

جناب تو راست میگی تو که خودت ***نمیفهمی داری فوش میدی وقتی یکی مثل من بخواد ماشین بخره مگه ***بره مثلا پارس رو که تو بازار ۱۳۰ تومانه از کارخانه ۸۵ تومن نخره تو که خودت ادعات میشه بنز داری یا بی ام و که داری ما رو ***می‌خوانی

کیان
مهمان

وقتی ۱۰۰ میلیون بخرن و ۱۴۰ بفروشن چرا که نه

مهدی
مهمان

فقط باید گفت از ماست که بر ماست انتخاب درست نکردن در موقع رای دادن همین است چون این دولت به فکر جیب سرمایه دار است چرا که یک کارمند با حقوق ناچیز کی می تواند صاحب ماسین شود

سپهر
مهمان

اتفاقا ازاون هاست که برماست!

22
مهمان

دوستان سلام
متاسفانه من ثبت نام کردم.
چون واقعا گزینه دیگه‌ای نیست.
چکار میشه کرد در این خراب شده که همه جاش ویران هستش…. سایپا کوییک و تیبا گذاشته …. آشغال‌های چینی هم که قیمت یک سانتافه هست….