ام جی ۶

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 13:22
ام جی 6

بررسی ام جی ۶

ام جی ۶ از جمله محصولات شرکت سایک موتورز چین است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. شرکت ام جی اصالتا یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است به تصاحب چینی‌ها در آمده است و هم اکنون دفتر طراحی و فنی آن در انگلستان قرار دارد. ام جی ۶ برای اولین بار توسط شرکت مدیا موتور در دو تیپ GT و مگنت به بازار خودروی ایران معرفی گردید و علی‌رغم طراحی جداب و امکانات متنوع خود همچون سایر محصولات شرکت ام جی نتوانست فروش چندان موفقی را به دست بیاورد.

ام جی ۶ براساس پلتفرم MG 550 ساخته شده است به همین دلیل شباهت‌های غیرقابل انکاری میان این خودرو مشاهده می‌شود. تقریبا اغلب محصولات برند ام جی طراحی اسپرت و جوان پسندی دارند و ام جی ۶ نیز از همین قاعده تبعیت کرده است. مدل GT این خودرو به نوعی فست بک بوده و نسخه مگنت حالت سدان دارد. در نمای جلو، چراغ‌های کشیده به همراه یک جلو پنجره کوچک نمای قابل قبولی را برای این خودرو خلق کرده‌است و در مجموع می‌توان نمره خوبی به طراحی ام جی ۶ اعطا کرد. کیفیت متریال داخلی این خودرو نیز در حد متوسط است و نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید، اما چیدمان و طراحی اجزای کابین بسیار جذاب و چشم‌نواز است.
قلب تپنده ام جی ۶ یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ البته گیربکس این خودرو از قابلیت تعویض از پشت فرمان نیز برخوردار است. ام جی ۶ با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم می‌تواند در طی مدت ۹.۸ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که عدد نسبتا مناسبی برای این خودرو محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که البته کیفیت بنزین داخلی این میزان را تا حدود ۹ لیتر هم ارتقا خواهد داد!
ام جی ۶ با لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی پا به بازار کشورمان گذاشته است؛ سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، محفظه خنک نگهدارنده، نشانگر باد تایر، سانروف مجهز به سیستم ANTI TRAP، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های تاشو عقب، پوشش چرم صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت به همراه تنظیم گودی کمر و گرم‌کن صندلی‌های جلو تنها بخشی از امکاناتی هستند که ام جی ۶ از آن‌ها برخوردار است.
نبود یک متولی قدرتمند برای برند MG در ایران باعث شده است تا محصولات این برند نتوانند در بازار کشور حرفی برای گفتن داشته باشند، به همین دلیل مدت کوتاهی پس از عرضه، فروش آن‌ها در کشور متوقف می‌شود. ام جی ۶ هم در صورت عرضه مناسب می‌توانست در سگمنت سدان‌های خانوادگی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. برای این خودرو از مزایایی مانند طراحی قابل قبول، آپشن‌ها و امکانات رفاهی خوب و ایمنی مناسب برخوردار است، اما از ضعف‌هایی همچون خدمات پس از فروش ضعیف، بازار دست دوم نامناسب و... برخوردار است که شاید باعث شوند در این رده قیمتی به خرید گزینه‌های دیگری فکر کنید.

امنيت ام جی ۶

با دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ، می‌توانیم ام جی 6 را یکی از ایمن‌ترین سدان‌ها در این رنج قیمتی بدانیم. این خودرو از تجهیزات امنیتی بسیار کاملی نیز برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به 6 کیسه هوا، ایموبیلایزر و سیستم‌های ایمنی ABS - EBD - EBA - SCS - CBC- DSC اشاره کرد.

ارزش خريد ام جی ۶

همان‌طور که گفتیم، برند MG از نبود یک نمایندگی قدرتمند در بازار ایران رنج می‌برد و همین مسئله باعث شده تا خودروهای آن مورد توجه مشتریان ایرانی قرار نگیرند. به واسطه دلایلی همچون بازار دست دوم نامناسب و دسترسی سخت به قطعات یدکی که در بالاتر هم ذکر شد با وجود تمامی نقاط قوت این خودرو، نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر داشته باشیم. در این رنج قیمتی اگر به خودروهای شاسی بلند علاقه دارید، می‌توانید خودروهایی همچون جک اس 5 یا هایما اس 7 را خریداری نمایید.

10
0 4

رقبای ام جی ۶

کیا سراتو مونتاژی و هیوندای اکسنت کرمان موتور جدی‌ترین رقبایی هستند که در رده قیمتی ام جی 6 حضور دارند و این دو رگه چینی-بریتانیایی باید با آن‌ها رقابت کند. کیا سراتو که توسط سایپا مونتاژ می‌شود برای سال‌های طولانی است که در بازار کشور حضور دارد؛ بنابراین بازار دست دوم پر رونق و دسترسی آسان به قطعات یدکی از جمله مزایای آن هستند، البته هیوندای اکسنت نیز به عنوان یک سدان جمع و جور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در نهایت اگر می‌خواهید در این رنج قیمتی سدانی خریداری کنید که از شتاب قابل قبول، ویژگی‌های اسپرت و جوان پسند و همچنین از شبکه گسترده خدمات چس از فروش برخوردار باشد کیا سراتو بهترین برای شما خواهد بود.


مشخصات فنی ام جی ۶

نام لاتین خودرو MG6
کلاس بدنه ليفت بک
سگمنت جهانی C- خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیا موتورز
حجم موتور 1796 سی سی
نوع موتور DOHC توربو شارژ
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس گیربکس 6 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 215 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 195 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو Mc Pherson
سیستم تعلیق عقب چند پیوندی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4653 میلیمتر
عرض 1827 میلیمتر
ارتفاع 1480 میلیمتر
فاصله محوری 2705 میلیمتر
وزن 1540 کیلوگرم
حجم صندوق 452 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/50R17
رینگ و لاستیک عقب 215/50R17
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
پیمایش 826 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Digital Dual Zone)/ دارای سیستم گردش هوای مجزا برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم صوتی DVD،MP3 دارای صفحه لمسی 7 اینچ، ورودی های AUX،USB به همراه 8 بلندگوی Hifi/ سیستم صوتی مجهز به Bluetooth ودارای قابلیت تنظیم اتومات میزان صدا بر اساس سرعت خودرو
غربیلک فرمان غربیلک فرمان از چرم ضد لغزش
سیستم صندلی های جلو صندلی های جلو مجهز به گرمکن و قابل تنظیم در 6 جهت به صورت برقی/ قابلیت تنظیم گودی کمر در صندلی سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب صندلی های عقب دارای تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکربندی 60:40 و قفل مهار کودک (ISO Fix)
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو زنون و دارای سیستم کرنر لایت با قابلیت تنظیم اتومات ارتفاع نور/چراغ دید در روز(Day Light)/ روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها (Auto Light) و مجهز به چراغ بدرقه
سیستم روشنایی عقب چراغ LED عقب/ دارای سیستم جدید نورپردازی چراغ های عقب(Neon Design)
سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور پارک جلو و عقب
سیستمهای کمکی راننده سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)/ سیستم تثبیت سرعت (Cruise Control)
سیستم آینه ها آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن/ آیینه های داخلی الکتروکرومیک جهت راحتی دید راننده در شب
سیستم شیشه ها شیشه های ضد اشعه UV/ شیشه بالابربرقی دارای سیستم ایمنی محافظ در کلیه شیشه ها (Anti Trap)
سیستهای سقف سان روف دوحالته
سایر موارد برف پاکن های Boneless مجهز به سنسور/دوربین دید عقب/ سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)/ مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها TPMS/ قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان (F1 Pedal)/ دارای سیستم مدیریت بهینه سوخت(Start /Stop)/ سیستم کنترل پایداری و امنیت هوشمند 9 در 1 (SCSII)/
کیسه های هوا مجهز به 6 عدد کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی و پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی استارت دکمه‌ای/ مجهز به قفل مرکزی و مجهز به آلارم سرقت، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر Euro-TCI
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری MSR/CBC/ABS/EBD/EBA/DSCTCS
سایر موارد بازشدن قفل درب ها و قطع اتوماتیک سیستم سوخت در تصادفات / دارای استانداردهای EN و E-Mark اروپا در محافظت از عابرین پیاده/ دارای سیستم روشن شدن اتومات چراغ های راهنما در هنگام ترمز های شدید(فلاشر)/

عکس ام جی ۶

نمای داخلی ام جی 6

نمای داخلی ام جی 6

دسته دنده ام جی 6

دسته دنده ام جی 6

تنظیمات تهویه مطبوع ام جی 6

تنظیمات تهویه مطبوع ام جی 6

دکمه های فرمان ام جی 6

دکمه های فرمان ام جی 6

دکمه های فرمان ام جی 6

دکمه های فرمان ام جی 6

تنظیمات چراغ های جلو ام جی 6

تنظیمات چراغ های جلو ام جی 6

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام جی 6

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام جی 6

نمایشگر داشبورد ام جی 6

نمایشگر داشبورد ام جی 6

آپشنهای ام جی 6

آپشنهای ام جی 6

پیشرانه ام جی 6

پیشرانه ام جی 6

فضای ردیف عقب ام جی 6

فضای ردیف عقب ام جی 6

صندلی های جلو ام جی 6

صندلی های جلو ام جی 6

نمای جلو ام جی 6

نمای جلو ام جی 6

mg6

mg6

نمای جلو ام جی 6

نمای جلو ام جی 6

نمای جلو ام جی 6

نمای جلو ام جی 6

نمای جانبی ام جی 6

نمای جانبی ام جی 6

نمای عقب ام جی 6

نمای عقب ام جی 6

نمای عقب ام جی 6

نمای عقب ام جی 6

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ام جی ۶"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mehadi
مهمان

ماشینی بود ک آرزوی خریدش داشت تبدیل ب واقعیت میشد ک ب لطف دوستان دلال و دولت خوب همونجور آرزو موند