نیسان رونیز

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:27
نیسان رونیز

بررسی نیسان رونیز

رونیز یکی از محصولات شرکت نیسان است که در بازارهای جهانی با نام Xterra شناخته می‌شود. نیسان Xterra تاکنون در سه نسل به بازار جهانی عرضه شده که از نسل دوم به بعد، تنها در بازار آمریکا به فروش می‌رسید. نیسان رونیز در سال ۲۰۰۳ و بر اساس نسل اول نیسان Xterra، توسط شرکت چینی Zhengzhou Nissan Automobile طراحی شد تا در بازارهای خارج از کشور آمریکا عرضه شود.
در سال ۱۳۸۲ شرکت پارس خودرو برای اینکه بتواند سهمی از بازار شاسی بلندهای دو دیفرانسیل داشته باشد، اقدام به مونتاژ نیسان رونیز نمود؛ البته این مونتاژ تحت لیسانس نیسان ژاپن انجام می‌گرفت و تنها تا سال ۱۳۸۹ ادامه داشت. نیسان رونیز در طی سال‌های حضور خود در ایران تنها در یک تیپ و با حداقل امکانات به بازار عرضه می‌شد.

نیسان رونیز از نمای ظاهری ساده‌ای برخوردار است که شاید چندان لوکس یا جذاب نباشد، اما بسیار عامه‌پسند بوده و از طرفداران بسیاری برخوردار است. شرکت پارس خودرو برای اینکه بتواند قیمت تمام شده رونیز را تا حد چشمگیری کاهش دهد، تقریبا هیچ آپشن را برای این خودرو باقی نگذاشته و حتی قطعات تزییناتی داخل کابین را نیز حذف کرده است؛ به همین دلیل تمامی اجزای کابین این خودرو بسیار ساده هستند و بطوریکه به هیچ وجه نمی‌توان از کلمه زیبا برای توصیف آن استفاده کرد.
نیسان رونیز همچون نیسان پیکاپ در بخش فنی به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده است که با کد KA24DE شناخته می‌شود. با وجود یکسان بودن تمامی اجزای پیشرانه این دو خودرو، طبق اعلام شرکت سایپا پیشرانه رونیز از خروجی بیشتری نسبت به نیسان پیکاپ برخوردار است؛ طبق اطلاعات مندرج در سایت سایپا موتور نیسان رونیز قادر است ۱۵۰ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۲۰۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور در دقیقه را تولید نماید.
نیروی تولید شده توسط پیشرانه نیسان رونیز از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌شود تا رونیز ۱۷۷۰ کیلوگرمی بتواند پس از ۱۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد. نیسان رونیز همچون تمامی شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل قدیمی، در کنار گیربکس ۵ سرعته اصلی خود به یک گیربکس کمکی مجهز شده تا در شرایط سخت یاور راننده باشد. نیسان رونیز با تکیه‌بر عملکرد قابل قبول پیشرانه، گیربکس و سیستم دیفرانسیل یکی از بهترین شاسی بلندهای آفرود در رنج قیمتی خود به حساب می‌آید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر است که شاید مصرف نسبتا بالایی باشد، اما برای یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل در این رنج قیمتی مصرف مناسبی محسوب می‌شود.
یکی از مشکلات نیسان رونیز که پس از خرید این خودرو باید با آن کنار بیایید، صندلی‌های خشک این خودرو است. صندلی‌های خشک اسن خودرو در کنار ضرباتی که در طول مسیر از جاده به کابین خودرو منتقل می‌شود، می‌تواند در رانندگی‌های طولانی‌مدت بسیار آزار دهنده باشد؛ البته برخی افراد با نصب کیت ارتفاع ضمن تقویت قابلیت‌های آفرود نیسان رونیز، توانسته‌اند به مشکل خشکی آن نیز غلبه کنند.
در مجموع می‌توان گفت که نیسان رونیز یک شاسی‌بلند قدیمی است که توانسته با تکیه‌بر توانایی‌های فنی، ابعاد مناسب و کیفیت مناسب قطعات به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای دو دیفرانسیل بازار تبدیل شود. البته در بازار امروز افرادی که در این رنج قیمتی به دنبال یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل با توانایی‌های آفرود بالا هستن، اغلب از میان بد و بدتر مجبور به انتخاب رونیز می‌شوند!

امنيت نیسان رونیز

متأسفانه هیچ نتیجه‌ای از تست‌های امنیتی نیسان رونیز وجود ندارد؛ این موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانید نیسان رونیز نه تنها فاقد ترمزهای ضد قفل است، بلکه به کیسه هوا و ترمزهای دیسکی عقب نیز مجهز نشده است؛ بنابراین کمی سخت می‌توان به امنیت این خودرو اطمینان نمود!

ارزش خريد نیسان رونیز

با توجه به این که در رنج قیمتی نیسان رونیز خودروهای کمی در بازار کشور وجود دارند و اغلب آن‌ها نیز با وجود کیفیت کمتر از قیمتی یکسانی با نیسان رونیز برخوردارند، باید نتیجه گرفت که می‌توان اغلب ضعف‌های رونیز را نادیده گرفت و ارزش خرید مناسبی را برای این خودرو تعیین کرد. در رنج قیمتی که نیسان رونیز قرار دارد شما می‌توانید به جای خرید نمونه‌های کارکرده این خودرو، نمونه‌های صفرکیلومتر کراس‌اوورهایی همچون ام‌وی‌ام X22، لیفان X60 یا چانگان CS35 را خریداری نمایید.

10
0 5

رقبای نیسان رونیز

از آنجایی که تولید نیسان رونیز تنها تا سال 1389 ادامه داشت، هم اکنون این خودرو در بازار کشور فاقد نمونه صفر کیلومتر است؛ بنابراین در حال حاضر به‌سختی می‌توان رقیبی را برای نیسان رونیز در نظر گرفت. با توجه به قیمت دست‌ دوم نیسان رونیز می‌توان نمونه‌های کارکرده خودروهایی همچون لندمارک V7 یا هایما S7 را رقیبی برای این خودرو دانست. از میان خودروهای نام‌برده مطمئنا نیسان رونیز از لحاظ کیفیت قطعات و قابلیت‌های آفرود در بالاترین سطح قرار دارد، اما اگر برای خرید یک شاسی‌بلند جمع و جور در این رنج قیمتی مهم‌ترین الویت برای شما میزان امکانات رفاهی محسوب می‌شود، نمونه‌های دست‌دوم هایما S7 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.


مشخصات فنی نیسان رونیز

نام لاتین خودرو NISSAN RONIZ
کلاس بدنه شاسی بلند
سگمنت جهانی J- شاسی بلند متوسط
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2003
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده پارس خودرو
حجم موتور ۲۳۸۹ سی سی
نوع موتور KA24DE
محور محرک دیفرانسیل عقب
گیربکس دستي ۵ سرعته+كمك گيربكس
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 150 اسب بخار در 5600 دور بر دقيقه
گشتاور 208 نيوتن متر در 3600 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 161 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 15 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مستقل - فنر پيچشي دوتايي جناقي
سیستم تعلیق عقب محور صلب با فنر تخت
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4560 میلیمتر
عرض 1830 میلیمتر
ارتفاع 1770 میلیمتر
فاصله محوری 2494 میلیمتر
وزن 1770 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 245/70R 16
رینگ و لاستیک عقب 245/70R 16
مصرف سوخت ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
پیمایش 531 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 2
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع كنترل دستي
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا راديو - كاست - 4 بلندگو- قابلیت پخش CD
سیستم صندلی های جلو تنظیم دستی
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شكن جلو
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه جانبی
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي جلو و عقب
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی
ترمزهای جلو: ديسكي تهويه شونده
ترمزهای عقب كاسه اي تنظيم اتوماتيك

عکس نیسان رونیز

تنظیمات تهویه مطبوع نیسان رونیز

تنظیمات تهویه مطبوع نیسان رونیز

دریچه تهویه مطبوع نیسان رونیز

دریچه تهویه مطبوع نیسان رونیز

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان رونیز

صفحه آمپر و کیلومترشمار نیسان رونیز

دسته دنده نیسان رونیز

دسته دنده نیسان رونیز

نمای داخلی درب عقب نیسان رونیز

نمای داخلی درب عقب نیسان رونیز

فضای ردیف عقب نیسان رونیز

فضای ردیف عقب نیسان رونیز

فرمان نیسان رونیز

فرمان نیسان رونیز

پیشرانه نیسان رونیز

پیشرانه نیسان رونیز

نمای جلو نیسان رونیز

نمای جلو نیسان رونیز

چراغ جلو نیسان رونیز

چراغ جلو نیسان رونیز

نمای عقب نیسان رونیز

نمای عقب نیسان رونیز

چراغ عقب نیسان رونیز

چراغ عقب نیسان رونیز

نمای جانبی نیسان رونیز

نمای جانبی نیسان رونیز

nissan roniz

nissan roniz

آپشنهای روی دستگیره نیسان رونیز

آپشنهای روی دستگیره نیسان رونیز

تنظیمات صندلی جلو نیسان رونیز

تنظیمات صندلی جلو نیسان رونیز

نمای داخلی درب جلو نیسان رونیز

نمای داخلی درب جلو نیسان رونیز

صندلی های جلو نیسان رونیز

صندلی های جلو نیسان رونیز

نمای داخلی سقف نیسان رونیز

نمای داخلی سقف نیسان رونیز

نمایشگر داشبورد نیسان رونیز

نمایشگر داشبورد نیسان رونیز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar