پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:58
پژو 405 GLX دوگانه سوز

بررسی پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

پژو ۴۰۵ یکی از محصولات خوشنام و پرفروش شرکت پژو فرانسه است که تاریخ تولید آن به سال ۱۹۸۷ میلادی باز می‌گردد. این خودرو در سال ۱۹۸۸ نیز توانست عنوان خودرو سال اروپا را به خود اختصاص دهد. ایران خودرو در اوایل دهه ۱۳۷۰ مونتاژ پژو ۴۰۵ را برای بازار ایران آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز این شیر فرانسوی هنوز روی خط تولید آبی پوشان جاده مخصوص قرار دارد. تا به امروز نمونه‌های مختلفی از پژو ۴۰۵ به بازار عرضه شده است و حتی محصولاتی مانند پژو پارس، سمند و دنا نیز روی پلتفرم آن توسعه یافته‌اند. پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز نیز یکی دیگر از شاهکارهای مهندسان شرکت ایران خودرو است که هدف از تولید آن پاسخگویی به نیازهای ناوگان تاکسیرانی کشور عنوان شده است!

از آنجایی که طراحی نمای ظاهری پژو ۴۰۵ به دهه ۸۰ میلادی بازمی‌گردد، نمی‌توان از این خودرو قدیمی انتظار زیبایی و جذابیت چندانی داشت. هر چند که ایران خودرو با اعمال تغییراتی جزئی سعی در افزایش جذابیت این خودرو داشته است، اما گرد پیری روی چهره این شیر فرانسوی نشسته و طراحی آن در عصر حاضر نمی‌تواند نکته‌ مثبتی برای این خودرو تلقی شود. از سال ۱۳۹۳ شرکت ایران خودرو فضای کابین پژو ۴۰۵ را بروزرسانی کرده و از داشبوردهایی تحت عنوان سوناتایی در آن‌ها استفاده نمود که شاید طراحی آن کمی جدیدتر به نظر برسد، اما کیفیت متریال به کار رفته در آن اصلا راضی کننده نیست و در دراز مدت می‌تواند آزاردهنده باشد.
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که می‌تواند در حالت استفاده از بنزین، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و در صورت استفاده از گاز CNG، قدرت تولیدی آن به ۸۳ اسب بخار کاهش می‌یابد و گشتاور نیز ۱۲۶ نیوتن متر خواهد بود. نیروی تولیدی این پیشرانه که با کد (XU7JP/L3) شناخته می‌شود، توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. براساس اعلام ایران خودرو، شتاب ۰ تا ۱۰۰ پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در زمان استفاده از سوخت بنزین ۱۱ ثانیه و مصرف ترکیبی آن نیز برابر با ۹.۱ لیتر بنزین و ۳۱.۳ گاز است. از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی نیز باید گفت که پژو ۴۰۵ اساسا خودرویی است که کمبود آپشن در آن به شدت خودنمایی می‌کند. تنظیم اهرمی پشتی صندلی جلو، آیینه های جانبی برقی، کلید بازکن صندوق عقب از داخل اتاق به علاوه چند آپشن جزئی دیگر، تنها امکانات رفاهی هستند که در این خودرو به چشم می‌خورند!
با توجه ارزان‌تر بودن گاز CNG نسبت به بنزین، خرید پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند هزینه زیادی را بابت سوخت پرداخت نکنند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد، البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که قرار گرفتن مخزن CNG در صندوق عقب خودرو، موجب کاهش چشمگیر فضای بار پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز شده است، بنابراین در سفرهای خانوادگی با این خودرو ممکن است با مشکل کمبور فضای بار مواجه شوید. طراحی قدیمی، کمبود آپشن، مصرف بالای بنزین و کیفیت پایین مونتاژ ایراداتی هستند که می‌توان به این شیر پیر وارد کرد اما قیمت مناسب، به صرفه‌تر بودن استفاده از CNG نسبت به بنزین و دسترسی آسان به قطعات یدکی شاید تنها نکات مثبت این خودرو باشند.

امنيت پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

مطابق روال تمامی خودروهای تولید داخل، ایمنی پژو 405 دوگانه سوز نیز توسط هیچ مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته و با توجه به اینکه حدود سه دهه از عرضه این خودرو به بازار کشورمان می‌گذرد، نمی‌توانیم اصلا به ایمنی آن خوشبین باشیم. ايموبيلايزر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و سیستم EBD جز معدود امکانات ایمنی این خودرو هستند.

ارزش خريد پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

با توجه به قیمت نسبتا مناسب پژو 405 GLX دوگانه سوز در بازار کشور شاید در نگاه اول خرید آن از لحاظ اقتصادی به صرفه‌ به نظر برسد، اما در صورت استفاده روزمره از آن ممکن است با مشکل کمبود فضای بار یا خرابی زود هنگام قطعات فنی مانند واشر سر سیلندر مواجه شوید. مجموعا با توجه به معایب فراوان این خودرو ناچاریم ارزش خرید نسبتا پایینی را برای پژو 405 GLX دوگانه سوز در نظر بگیریم. در این رده قیمتی می‌توانید به خرید پژو 206 تیپ 2 به عنوان یک هاچبک جمع و جور و دوست داشتنی فکر کنید.

10
0 4

رقبای پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

در حال حاضر سمند LX، پژو 405 معمولی و ساینا اتوماتیک محصولاتی هستند که در رده قیمتی پژو 405 GLX دوگانه سوز می‌توانید در بازار ایران خریداری کنید. همه این گزینه‌هایی از مزایایی مانند بازار خرید و فروش
ارزش خريد از 1پر رونق و دسترسی ساده به قطعات یدکی برخوردار هستند، اما در مقام مقایسه سمند LX به دلیل مزایایی مانند سواری نرم‌تر و فضای بیشتر می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. البته اگر به خرید خودرو اتوماتیک علاقه دارید و آپشن‌های بیشتری می‌خواهید، ساینا اتوماتیک در این رده قیمتی بهترین گزینه است.


مشخصات فنی پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز

نام لاتین خودرو PEUGEOT 405
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D- سدان خانوادگی
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1987
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1761 سی سی
نوع موتور XU7JP/L3
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستي (BE3)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 8
قدرت 83 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 126 نيوتن متر در 3500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11 ثانيه
ضريب تراکم 9.3
نوع سوخت دوگانه سوز
سیستم سوخت رسانی پاشش چند نقطه اي
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4408 میلیمتر
عرض 1694 میلیمتر
ارتفاع 1410 میلیمتر
فاصله محوری 2669 میلیمتر
وزن 1250 کیلوگرم
حجم صندوق 395 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/60R14
رینگ و لاستیک عقب 185/60R14
مصرف سوخت شهری 12.8 (بنزين) / 43.6 (گاز) لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 12.8 (بنزين) / 43.6 (گاز) لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.8 (بنزين) / 27.8 (گاز) لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 70 (بنزین) / 75 (گاز) لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا بلندگوي جلو، سيستم صوتي پيشرفته
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، تنظيم دستي
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه‌ای، تنظيم دستي
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو
سایر موارد كليد بازكن صندوق عقب از داخل اتاق
کیسه های هوا 2 عدد (كيسه هواي راننده و سرنشين)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر،قفل مركزي با ريموت
ترمزهای جلو: ديسكي خنك شونده
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یوسف
مهمان

موشین خوبیه ولی دیگه قدیمی هست

یوسف
مهمان

ماشین خوبی هست با توجه به قیمتش ولی دیگه سن وسالش بالاست