نگاهی به کابین هوندا آکورد تورینگ ۲.۰T مدل ۲۰۱۸

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به کابین هوندا آکورد تورینگ 2.0T مدل 2018

"بسیار زیاد، به قدری که خرید محصولات آکورا دیگر منطقی نمی‌باشد!" زمانی که در مسابقه خودروی سال ۲۰۱۸ برای اولین بار به منظور تست هوندا آکورد تورینگ ۲.۰T مدل ۲۰۱۸ پشت فرمان آن نشستم، این اولین موضوعی بود که به ذهن من خطور کرد. پس از چند کیلومتر رانندگی با آکورد تورینگ بسیار لوکس (قبل از دیدن آکورا آر دی ایکس ۲۰۱۹ کاملاً جدید)، قصد داریم در این مطلب نگاهی دقیق‌تر و جزئی‌تر به کابین آکورد تورینگ بیندازیم. لطفاً با زوم فور کار همراه شوید.

طراحی

طراحی پایه کابین آکورد تورینگ با دیگر مدل‌های خانواده آکورد ۲۰۱۸ یکی است، ولی مهم جزئیات کار می‌باشند که آن را بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها کرده است. از مواردی که در نسخه تورینگ اضافه شده می‌توان به صندلی‌های با روکش چرم خاکستری، مشکی یا قهوه‌ای روشن، یک فرمان چرمی، تزئینات نقره‌ای و تزئینات چوب مصنوعی اشاره کرد. کابین آکورد تورینگ با وجود مواردی مانند یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ نصب شده در مرکز کابین، محفظه‌های نگهداری وسایل زیاد و یک شیفتر دکمه‌ای برای گیربکس ۱۰ دنده اتومات خود را از دیگر مدل‌های آکورد متفاوت کرده است. این شیفتر، که فقط مختص نسخه ۲.۰T است را شاید بتوان تنها نقطه منفی در طراحی مابین آکورد تورینگ دانست. دلیل آن این است که شیفتر مذکور تمام اشکالات یک دسته دنده عادی را داشته و هیچ یک از مزایای دیگر شیفترهای دکمه‌ای مانند شیفتر لینکلن که وری داشبورد نصب می‌شود و فضای خوبی برای دیگر موارد ایجاد می‌کند را ندارد.

صفحه های نمایش فوق العاده

در شرایطی که استفاده از صفحه‌های نمایش این روزها در خودروهای مدرن بسیار اهمیت پیدا کرده‌اند، آکورد تورینگ اکنون از سه صفحه نمایش بهره می‌برد. مهم‌ترین و قابل توجه ترین آن‌ها صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی می‌باشد که همان طور که قبلاً ذکر کردیم، در مرکز داشبورد نصب شده است. اگر چه این صفحه نمایش اندازه‌ای معادل ۸ اینچ دارد، به لطف رزولوشن بالای خود، موقعیت قرارگیری در بالای داشبورد و حقه‌های بصری به کار رفته در قاب مشکی آن بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

دومین صفحه نمایش ۷ اینچ اندازه دارد و در کنار یک صفحه کیلومتر نصب شده و اطلاعات مهم خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این صفحه نمایش با رزولوشن بالا که توسط راننده قابل سفارشی سازی است را می‌توان با کمک دکمه‌های موجود روی فرمان کنترل کرد و می‌تواند همه چیز، از یک تاخومتر گرفته تا اطلاعات مصرف سوخت، سیستم صوتی و تلفن همراه را نمایش دهد.

صفحه نمایش آخر که یک هدآپ دیسپلی رنگی است، برای همه به جز راننده مخفی می‌باشد. این سیستم که توسط دو دکمه در سمت چپ فرمان قابل تنظیم است، مواردی مانند سرعت خودرو، سیستم مسیریابی و حتی اطلاعات تلفن را نمایش می‌دهد.

سیستم‌های ارتباطی

صفحه نمایش اصلی آکورد تورینگ اصلی‌ترین سیستمی است که راننده و سرنشین‌ها می‌توانند با خودرو تعامل داشته باشند. این صفحه نمایش ۸ اینچی مسئولیت مواردی مانند سیستم نویگیشن، موسیقی، تماس‌های تلفنی و بسیاری موارد دیگر را بر عهده دارد. اپل کارپلی و گوگل اندروید اتو روی تمامی ‌تریم ها به جز ال ایکس به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.

این صفحه نمایش کیفیت فوق العاده ای داشته و کیفیت لمس آن مانند جدیدترین مدل‌های آیفون و گوشی‌های اندرویدی می‌باشد. ترکیب طراحی آن هم بسیار خوب بوده و کار کردن با آن چه از طریق لمس کردن یا توسط یکی از دکمه‌های مستطیلی یا دکمه‌های فلزی نصب شده در کناره‌های صفحه نمایش فوق العاده راحت است.

لوکس تر از همیشه

هوندا به خوبی توانسته حس و حال بسیار لوکس را در کابین آکورد تورینگ ایجاد کند. کیفیت مواد اولیه، به جز برخی استثناهای خاص، فوق العاده است. روکش چرم صندلی‌ها ضخیم و نرم بوده و چرم روی فرمان هم در عین نرم بودن، دوخت متضاد بسیار زیبایی دارد. دکمه‌های روی داشبورد آکورد تورینگ هم بسیار خوب طراحی شده‌اند و حلقه‌های فلزی دور آن‌ها، ظاهرشان را بسیار بهتر کرده است. همچنین به دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع هم باید اشاره کرد که نور پس زمینه‌ای آبی یا قرمز، بسته به این که از بخاری یا کولر استفاده می‌کنید دارند.

نکات منفی در کابین آکورد بسیار کم هستند. چوب مصنوعی به کار رفته در کابین به طرز عجیبی حس و حالی شبیه به چوب واقعی دارد و در حالی که پلاستیک‌های استفاده شده در آکورد تورینگ کیفیت بالایی دارند، در محلی اتصال درب‌ها و داشبورد ما متوجه برخی موارد مانند کیفیت پایین و براق نبودن پلاستیک به کار رفته شدیم.

راحتی

مانند دیگر مدل‌های مجموعه آکورد، کابین آکورد تورین بسیار بزرگ و جادار است. صندلی‌ها، هم در جلو و هم در عقب فوق العاده جادار و راحت می‌باشند. ردیف عقب صندلی‌ها، به گونه عجیبی جادار است و فضای سرنشین آن را می‌توان با لیموزین‌ها مقایسه کرد! حتی سرنشین‌های قد بلند هم به راحتی می‌توانند روی صندلی‌ها بنشینند و فضای کاملاً مناسبی در اختیار آن‌هاست. برخلاف برخی خودروسازهای دیگر، هوندا روی بخش عقب کابین هم به همان اندازه قسمت جلو کار کرده است و مواردی مانند تزئینات چوبی و فلزی را روی درب‌ها هم می‌توانیم ببینیم. حتی کمپانی صندلی‌های عقب گرم شونده برای ردیف عقب این خودرو تدارک دیده است.

آیا ارزش خرید دارد؟

همان طور که همیشه گفته‌ایم، این موضوع کاملاً بستگی به سلیقه و اولویت‌های شما دارد. اگر در بازار به دنبال یک سدان زیبا، با قیمتی معادل ۳۷ هزار دلار هستید، بدون شک هوندا آکورد تورینگ ۲.۰T مدل ۲۰۱۸ بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگر موتور قوی‌تر ۲۵۲ اسب بخاری ۲ لیتری توربو و گیربکس ۱۰ دنده اتومات این خودرو خیلی برای شما مهم نیست، آکورد تورینگ یک موتور استاندارد ۱۹۰ اسب بخاری ۱.۵ لیتری با یک گیربکس سی وی تی دارد که ۲ هزار دلار از مدل مذکور ارزان‌تر است.

نهایتاً، به لطف طراحی هوشمندانه کابین، آکورد تورینگ کابین بسیار لوکس‌تری توانسته در مقایسه با رقبای مستقیم خود به مشتری ارائه کند. در حالی که بسیاری از رقبای آن در حال کوچ کردن از سدان ها به سمت کراس اورها هستند، هوندا ممکن است تا چند وقت دیگر در این سگمنت واقعاً بدون رقیب بماند.

نظر شما در مورد کابین این خودرو و به طور کلی، هوندا آکورد ۲۰۱۸ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار به اشتراک بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar