به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 2 اردیبهشت 97 ساعت 16:45
به این 5 دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

چند سالی از ورود دانگ فنگ H30 کراس به بازار ایران می‌گذرد و این خودروی خاص چینی – فرانسوی توانسته جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران برای خود دست و پا کند. این خودرو بر پایه سیتروئن الیزه ساخته شده است، خودرویی که اوایل قرن جاری میلادی شرکت سیتروئن با همکاری دانگ فنگ به عنوان خودرویی اقتصادی و ارزان برای بازار چین تولید کرد.

H30 کراس

H30 کراس به دلیل قیمت زیر ۵۰ میلیونی خود و همچنین استفاده از موتور معروف TU5، فروش خوبی را هم اکنون در بازار ایران تجربه می‌کند. مردم هنگام خرید این خودرو نگرانی‌هایی که معمولاً هنگام خرید خودروهای چینی دیگر وجود دارد را ندارند، به دلیل استفاده از این موتور در مدل‌های مختلف ایران خودرو، لوازم و قطعات آن همه جا یافت می‌شود و تعمیرکارهای آن در سراسر کشور حضور دارند.

H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس دنده‌ای یا اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در حالت ترکیبی بنزین مصرف می‌کند که برای یک مدل ۱۲۳۰ کیلوگرمی مناسب می‌باشد. H30 کراس با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل ۴۳۵۱ میلی متر طول، ۱۷۶۰ میلی متر عرض، ۱۵۲۸ متر ارتفاع و ۲۶۱۰ میلی متر طول بین دو محور خودرویی نسبتاً بزرگ و جادار داخل کابین محسوب می‌شود.

H30 CROSS

در این مطلب قصد داریم به بررسی نقاط قوت این خودرو پرداخته و چند دلیل منطقی برای خرید آن برای شما بیاوریم. لطفاً با ما همراه باشید.

۱ – کابین زیبا و مدرن

کابین دانگ فنگ H30 کراس اگر فوق العاده نباشد، ولی در مقایسه با برخی رقبای خود مانند رنو ساندرو، بسیار کابین خوبی است. طراحی زیبای کنسول مرکزی با اضافه شدن یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچ دو چندان شده است. استفاده از پلاستیک براق در بخش میانی داشبورد حس و حال خوبی به کابین داده و به طور کلی، ترکیب کابین H30 کراس کاملاً خوب و راضی کننده می‌باشد. فرمان چرمی خودرو با دکمه‌های کنترلی که روی خود دارد، کابین این خودرو را کاملاً مدرن کرده است. کابین اچ سی کراس به نسبت این کلاس خودرویی بسیار جادار هم هست.

۲ – تجهیزات و امکانات خوب

در میان مردم خودروهای چینی به داشتن امکانات، تجهیزات و آپشن های زیاد معروف شده‌اند و دانگ فنگ H30 کراس هم از این قاعده مستثنی نیست. ایران خودرو این مدل را با امکانات خوبی وارد بازار می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، تهویه مطبوع اتومات، نویگیشن، فرمان چرمی، آینه‌های گرم شونده، دوربین دید عقب و صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت اشاره کرد. برخی از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو هم شامل مواردی مثل ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD، ۴ کیسه هوا جلو و جانبی و سیستم ضد سرقت می‌شود. ساندرو بسیاری از این امکانات و تجهیزات را ندارد.

۳ – گیربکس نرم

H30 CROSS

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که خودروهای دنده اتومات این روزهای بازار ایران دارند، گیربکس نه چندان خوب آن‌هاست که موقع تعویض دنده به اصطلاح خودرو تکان می‌خورد. برخی از گیربکس‌ها هم گاها در تعویض دنده تعلل می‌کنند و خودرو در دور موتورهای بالا دنده را عوض می‌کند. گیربکس اتومات آیسین دانگ فنگ H30 کراس این مشکلات را ندارد. تعویض دنده‌ها نرم و بدون ضربه انجام می‌شود و از این نظر، خودرو عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

۴ – قیمت مناسب

در بازار فعلی خودروی ایران، افزایش قیمت خودروها به امری عادی بدل شده است. با هر بار اعلام شرایط فروش جدید، شرکت‌ها نسبت به افزایش قیمت مدل‌هایشان اقدام می‌کنند و مردم هم، متاسفانه بدون هیچ نوع اعتراضی به خرید این خودروها می‌پردازند. دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک خودروی دنده اتومات، با امکانات و تجهیزات مناسب و ظاهری قابل قبول، قیمت مناسبی با توجه به شرایط فعلی بازار ایران دارد. به عنوان مثال اگر رنو ساندرو را بخواهیم به عنوان رقیب این خودرو در نظر بگیریم، اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی بین آن‌ها می‌تواند شاهدی بر این ادعای ما باشد که قیمت دانگ فنگ H30 کراس در بازار امروز ایران، مناسب است.

۵ – فضای بار بسیار خوب

دانگ فنگ H30 کراس با فضای بار بسیار خوب و همچنین کابین جاداری که دارد، به یک انتخاب فوق العاده برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل شده است. فضای بار H30 کراس در حالت عادی برابر با ۴۱۷ لیتر است که اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید این عدد به ۱۱۳۷ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. رنو ساندرو ظرفیت فضای باری معادل ۳۲۰ لیتر دارد.

کلام آخر

دانگ فنگ H30 کراس همان طور که گفته شد، با توجه به آن چه که به عنوان یک پکیج در اختیار مشتری قرار می‌دهد، قیمت مناسبی دارد و استفاده از موتور آشنای TU5 در آن، موجب شده تا این خودرو به یک انتخاب خوب و قابل اطمینان برای مشتریان تبدیل شود. ما در این سری مقالات قصد داریم شما را با نقاط ضعف و قوت این خودروها هر چه بیشتر آشنا کنیم تا هنگامی که قصد خرید آن را داشته باشید، با آگاهی بیشتری بتوانید نسبت به این کار اقدام کنید. به زودی مطلبی در وصف نقاط ضعف دانگ فنگ H30 کراس هم خواهیم نوشت.

لطفاً نظر و یا تجربه خود را در مورد این خودرو با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

200 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیر
مهمان

همون جا عینکیش به دنیا می ارزه!!!

علیرضا
مهمان

خداوکیلی اچ سی تو رنج قیمت خودش حتی بالاتر حرف نداره من ۶ ماه پیش یه دنا پلاس صفر خریدم از همون روز اول ریپ می زد سر دنده لرزش داشت گیر بکسش زوزه می کشید آخرشم فروختم از نظر زیبایی ماشین خوبیه ولی فنیش صفر.
من خودم اولش از اچ سی خیلی بدم می اومدولی یه بار سوار شدم همون باعث شد برم بخرم واقعا موتور و گیربکسش حرف نداره شتابش خیلی خوبه فضای داخل کابین ش خیلی جا دار و راحت اونایی که از این ماشین بد می گن یه بار سوار بشن بعد قضاوت کنن

علیرضا
مهمان

تا موقعی که ماشینی سوار نشدین،چه ساندرو چه اچ سی یا هر ماشین دیگه ای دربارش قضاوت نکنید

محمد
مهمان
من اچ سی رو خریدم و بعد از یک ماه نتونستم با ظاهرش کنار بیام و حتی احساس خوبی در هنگام رانندگی باهاش نداشتم مدام احساس میکردم ممکنه یه جای ماشین خراب بشه … قبلش تعاریفی ازش شنیده بودم اما بعد از خرید فوق العاده پشیمون شدم و فروختمش. ظاهر خودرو بلاتکلیف هست و هیچ مبنای زیباشناسی نداره …هرطرف خودرو از یه جایی کپی شده و هیچ اصالتی نداره داخل کابین از ارگونومی خوبی برخوردار نیست و شما برای نگاه به مانیتور باید سرتون رو پایین بیارید، دسته دنده بیخود لق میزنه و علیرغم اینکه مشکلی نداره ولی مدام فکر… بیشتر
ناشناس
مهمان

تو چیکار به اصالتش داری بعدم تو سربالایی باید بزاری رو حالت o/d لرزش فرمون با بالانس یا تعویض رینک درست میشه چون رینگای فاریکش تاب داره مصرف سوخت اتومات بالاست. ال نود که از نظر ایمنی صفره خودم دیدم رفته بود تو خاکی چپ کرد.

امیر
مهمان

من قبل خرید اچسی؛ کمی به ساندرو تمایل داشتم ؛ ۲تا نکتش نظرمو عوض کرد ؛ اول اینکه طراحی داخل ماشین آدمو یاد جنگ جهانی دوم میندازه و این حسو به آدم میده که چون من رنویم همین اپشنام از سرت زیاده ( توش میشینی فک میکنی ۱۰سال پیر شدی) نکته دوم اینکه فرانسه از ایران رفته.

YEKTA
مهمان
به به. خوب چین که مونده چه گلی به سرمون زده؟ البته چینی ها اطمینان پیدا کردن که هیچ سطل آشغالی بهتر از ایران و هیچ مردمی …تر از ایرانی ها هیچ کجای دنیا پیدا نمی کنن و ماشینایی که تو شهر و دیار خودشون اجازه تردد ندارن رو چه راحت و چه گرون می تونن با چه منتی به مردم ایران بندازن. بعد ما میایم از بنجلهاشون که تازه توسط یکی از گاری سازهای داخلی مونتاژ شده (اوج فاجعه و فضاحت در دنیا و صنعت خودرو) تا سرحد مرگ تعریف و تمجید می کنیم که چی؟ که اگه کسی… بیشتر
ناشناس
مهمان

اچ سی هزار برابر بهتر از ال نود و ساندرو تخم مرغیه که زود چپ میکنه اصالتم مهم نیست چون یه مزایای مزخرفه بیخوده

ناشناس
مهمان

بله ال نود رو هم تو فرانسه سوار نمیشن فک مینن تراکتوره یا گاری

طوفان
مهمان

دوست عزیز شما یا نفست از جای گرم بلند میشه و میلیاردی پول داری یا واقعا متوجه نیستی که بحث سر چیه ما داریم دو تا ماشین غیر استاندارد رو با هم مقایسه می کنیم چون در حال حاضر انتخاب دیگه ای نداریم . اگه شما پول تسلا رو داری تشریف ببر بخر پس برای چی اومدی دنبال اچ سی اگر هم نداری لطفا از آپشنهای خرید ماشین ۱۰۰ میلیونی برامون بگو مستفیض بشیم و بریم اونها رو بخریم !!

hamid
مهمان

دمت گرم….

محمد
مهمان

آقا من اچ سی دارم، به نظرم نسبت به قیمتش فوق العاده اس، قبلا ۲۰۶ و سمند هم داشتم، ولی تو جاده که اصلا کم نمیاره، خیلی هندلینگش بالاست و نرمه، گیربکسش هم خیلی از ۲۰۶ و ۲۰۷ بهتره.

هومن
مهمان

چین خودش برای ساخت خودرو اویزون شرکتهای ژاپنی و المانی شده مثل میتسوبیشی و بی ام و وگرنه گاریم نمیتونست بسازه البته برا ایران اشغالا رو میفرسه

ناشناس
مهمان

ناگفته نماند فرانسه ام اویزون چینه

هومن
مهمان

یه دلیل میارم ک نخرید چون چینیه

ناشناس
مهمان

یه دلیل میارم ساندرو نخرید چون شکل تخم مرغه

رهگذر
مهمان
سلیقه و انتخاب هر کس قابل احترامه. متن ادامه رو در پاسخ به اونایی می نویسم که به انتخاب دارندگان ساندرو و ال نود توهین کردن یا می کنن. کسی که ال نود یا ساندرو خریده حتما می تونسته اچ سی هم بخره. واقعا کار ما به کجا کشیده که به خاطر یه مشت آپشن آشغال و بی کیفیت، با چه ولعی میریم سراغ آشغال های چینی و از همه بدتر، از اون ها دفاع هم می کنیم. اگه این آپشن‌ها و خود ماشین کیفیت داشتن قیمت این عتیقه باید بالای ۸۰ میلیون می بود! البته اچ سی با توجه… بیشتر
ناشناس
مهمان

اصالت مزایا نیس یه چیز مزخرفه که یه ادم فقیر که عقده داره ماشین خارجی سوار شه بهونه میکنه که ماشین من بهتره هرچی باشه از ساندرو تخم مرغ بهتره در ضمن ال ممد با اصالتش زود چپ میکنه از لحاظ ایمنی یه ستارم زیادشه.

نگین
مهمان

مگه آپشن داشتن واسه یه ماشین بده؟

ممد!
مهمان
موندم که ساندرو سوارا چرا دچار عقده ماشین فرانسوی هستن؟ عزیزم شما که معتقدی اچ سی سوار ها عقده اپشن دارن مشخصه که خودت عقده ماشین فرانسوی داری و الان هم بد جوری بهت فشار اومده الان من این ماشینو بیش از ۱ سال دارم و عموی همسر پسر عموم هم همزمان با من ساندرو خرید وقتی تو اچ سی نشست به روی خودش نیاورد ولی دو هفته بعد دیدم ساندروش رو فروخته و در پی اچ سی بود! حالا یکم اب قند بخور این همه به خودت فشار اوردی سکته نکنی خانواده بدبخت نشن(البته حتما کمپانی پدر و مادر… بیشتر
علی
مهمان

بین دوست عزیز در جواب شما باید بگم الان همه ماشینا مه شکن دارن. اینکه ساندرو اینم حتی نداره مشکل ساندروس نه بقیه. در کل بنظر بنده وقتی پشت ماشین میشینی باید از رانندگی لذت ببری نه اینکه فقط به مقصد برسونتت. چیزی که اچ سی به نحو احسنت انجامش میده. ولی ساندرو سوار میشی انار تو تاکسی نشتسی که راننده همه امکاناتشو کنده که بهشون دست نزنی تا به مقصد برسی

فرزاد
مهمان
شما هم که خودت هم به بقیه احترام نمیزاری . دیگه شکایتت واسه چیه ؟ بیخودترین دفاع از یک برند اینه ” حداقل اصالت داره !!!!!! ” همین حداقل که میگی خودش گویای همه چیزه . مگه میخوای باهاش ازدواج کنی ؟؟ ماشینه … میخری خوشت نیومد میفروشی . اصیل تر از برند بنز نداریم در دنیا . ولی ژاپن با کپی کاری لکسوس رو اختراع کرد و در عرض مدت کوتاهی کلی از بازار بنز رو از دستش کشید بیرون اونم با کیفیت و بالطبع قیمت بسیار پایین تر و اصالت بنز هیچ کمکی بهش نکرد فقط با تلاش… بیشتر
شایان
مهمان

ایولا عالی بود

نگین
مهمان

افرین خوشم اومد

وحید
مهمان

خیلی خوب جواب دادی . خخخخخ دمت گرم

ammar
مهمان
خوب عقده گشایی کردی؟ حالت خوب شد؟ استاد!!! داریم درمورد اچ ۳۰ چینی مونتاژ ایران خودرو حرف میزنیم نه لکسوس ژاپنی!!! داریم بین بد و بدتر حرف می زنیم حواست هست. جناب فسیل که سِنِّت رو به رخ می کشی بله تویوتا هم وقتی اولین محصولاش رو ارائه کرد موضع مردم اون زمان مثل موضعشون در مقابل ماشین چینیای امروز بود. اما در مدتی کوتاه تویوتا چنان عاقلانه رفتار کرد که اعتماد مردم بهش جلب شد. علامه!!! ماشین چینیای موجود در کشور ما کدومشون نصف تعهدات تویوتا در زمان ورود به همین ایران رو انجام دادن؟ به هر حال خلایق… بیشتر
درایور
مهمان
چقدر هم که شما به انتخاب دیگران احترام گذاشتین و توهین نکردین در اینکه ال نود و ساندرو موتورهای خیلی خوبی دارن شکی نیست فقط فرمون ساندرو بالا پایین نمیشه یکی قدش کوتاه باشه باید مثل سلمونی های قدیمی که تخته میذاشتن زیر بچه ها تخته بذارن تا بتونن رانندگی کنن یا اینکه برف پاک کنش حالت متناوب نداره و فقط با یه سرعت میزنه و با سرعت ماشین سعتش بالا پایین میشه نمیدونم در حالت های طوفانی که نیاز به سرعت بالای برف پاک کن و سرعت پاییین هست چطور باید رانندگی کرد البته آپشن هم زیاد دارن این… بیشتر
ammar
مهمان

بسیار نظرات ارزشمندی بود و ما را با دانش خودرویی خود مستفیض فرمودید. جدی ساندرو چرخ و چراغ و صندلی هم داره؟ عجب نمی دونستیم. دیگه چی داره؟ موتور و اگزوز هم داره یا از شدت فقر آپشن اون ها رو هم حذف کردن؟ بگید که از راهنمایی چینی سوارهای عزیز بهره مند بشیم.

ali
مهمان
آقای رهگذر عزیز هرکسی عقیده ای داره شما نمیتونی اچ ۳۰ سوارا رو مسخره کنی ماشین ساندرو مال اهد بوقه بعدم یه طراحی چرت و خسته کننده داره و همونطوری که گفتم دقیقا اوراق متحرکه ما از یک ماشین خوب چی میخوایم؟ ۱_ظاهر ۲_امکانات رفاهی ۳_ایمنی ۴_طراحی داخلی خوب ۵_موتور پر قدرت و بی عیب نسبت به قیمت ۶_گیربکس بی سر و صدا و نرم ۷_قیمت مناسب حالا اچ سی از این ملاک ها تقریباً همرو داره ولی اوراق متحرک تقریباً ۳ مورد از اینارو داره اچ سی حداقل یه قیافه داره که ساندرو همونم ندارم در ضمن تا پشتش… بیشتر
م
مهمان

چرت و پرت نگو ساندرو هرچى هست از اچ سى کراس بهتره و خودت مال اهد بوقى

ناشناس
مهمان

فغلا ساندرو تخم مرغی نه اپشن داره نه اصالت چون تو رومانی تولید میشه و شما میگی فرانسویه پس اصالت نداره

ammar
مهمان

آدم های اصالت دار و با اصل و نسب، به اصالت اهمیت می دهند. به دیگران توهین نکن.

ناشناس
مهمان

اره به اصالتی اهمیت میدن که ماشین زشته مثل تخم مرغه بعد خودشونو با شخصیتم میدونن بروبابا شما مزهکه مردم شدید.

غلام
مهمان
ببخشید شما مطمئنی که داری از اچ ۳۰ صحبت می کنی؟ ظاهر؟! قیمت؟! موتور؟! ایمنی؟! … (کلی خندیدیم). البته ظاهر سلیقه‌ ای هست. همون طور که تو به ال نود می گی اوراق بقیه هم به اچ ۳۰ می گن گاری. کمی ادب هم خوب چیزیه. همین ال نود و ساندرو هنوز در برخی کشورهای درست و حسابی دارن تردد می کنن بعد ببخشید اچ ۳۰ در کدوم کشور درست و درمون تردد می کنه؟ فقط شما و امثال شما تشخیص می دی که اچ ۳۰ این همه امکانات داره و خوبه؟ (باز هم خندم گرفت …) اون وقت به… بیشتر
ناشناس
مهمان

شما میگی اصالت کی میره بخاطر اصالت تخم مرغ بخره هرچی باشه از ال ممد که چپ میکنه و ساندرو با ظاهرش تو فک کنم از خارج اومدی که میگی از ال ممد و ساندرو تو فرانسم استفاده نمیشه اچ سی کراسم ایران زده خرابش کرده وگرنه میلیارد ها برابر از ساندرو تخم مرغی بهتره.

درایور
مهمان

دوست عزیز اچ ۳۰ در روسیه، امارات و ترکیه هم تولید میشه
کمی تحقیق کن

درایور
مهمان

و البته در شیلی هم تولید میشه
همین مدل بدون دنده اتومات و تهویه اتومات

رهگذر
مهمان

بله عقل درکله تو هست که آشغال چینی سوار میشی. اون هم اچ اس!!! چه دفاعی هم ازش می کنه!!! از آپشن هاش و قیافه خنده دار ماشینت که انگار از زیر تانک دراومده لذت ببر.

ناشناس
مهمان

تو ام از تخم مرغی که سواری و چپ میکنه تازه اصالتش مال رومانی بدتر از چینه حال کن

ممد!
مهمان

اخه تو که حتی اسم خودرو رو هم بلد نیستی بنویسی چی میگی؟
الان خودت چی داری؟ ساندرو؟ الان ۱۲۰ میدی که جلو داشبورد ال نود داشته باشی؟ کیفیت داغون(پلاستیک سفت داره که بزنی روش برات مثل طبل صدا میده)

اميرسعيد
مهمان
سلام بر دوستان عزیزم،من قبل از این ماشین سراتو ٢٠١٣ وارداتی داشتم،اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی قروختم و قبل از عید امسال این ماشین رو خریدم،به جرات می تونم بهتون بگم بسیار ماشین خوبی هستش،البته نمیشه با سراتو مقایش کرد ولی من کلا با سرعت رانندگی می کنم،این ماشین تقریبا جواب سرعت منو داده،البته بعضی وقتا وقتی تو سربالایی هستی ممکنه اگه ترمز بزنی و دوباره گاز بدی طول بکشه تا به سرعت ایده ال برسه،ولی باور کنید در قیاس با ماشین افتضاحی مثل ساندرو این ماشین عالیه و واقعا حرف نداره و خیلی هم نرمه و هندلینگ بسیار… بیشتر
محمد رضا
مهمان

به نظر من موتور TU5دانگ فنگ خیلی ضعیفه اکه بخوایم با دنا پلاس توربو مقایسش کنی موتورش حیلی ضعیفه چون موتور اون EF7و ۱۵۰اسب بخار قدرت داره تجهیزاتشون هم مثل همه من پیشنهاد میکنم اگه کابین جا دار و قدرت موتور عالی و کشش پیشرانه ی خوب براتون ملاکه دنا پلاس توربو انتخواب خوبیه ماشین چینی جنسش آشغاله

ناشناس
مهمان

میگن نه خود خورد نه کس دهد شرح حال ایناس

ناشناس
مهمان

ببخشید داری میگی توربو

حمید
مهمان

کابین جادار؟ دنا پلاس؟ اگر تو دو تا ماشین نشسته باشی که احتمالا ننشستی، متوجه میشی کابین دنا پلاس از ۲۰۶ هم تنگ تره بخصوص صندلی عقب. سانروفشو بهش خوروندن فضای جلوشم حسابی تنگ شده.
برعکس اچ ۳۰ کابین خیلی خوب و دل بازی داره. از این جهت اصلا قابل مقایسه نیستند.

امیر
مهمان

عزیزم فک کردی قطعات دنا و بقیه ماشین ها رو ایران میزنه؟
همش قطعاطش از چین میاد

درایور
مهمان

داداش من همین عید امسال من با ۶ تا سرنشین شربالایی سرولات چابکسر رو با سرعت و کشش خیلی خوب بالارفتم
دنده اتومات قلق داره رانندگی باهاش کسایی که از قدرت این ماشین تو سربالایی بد میگن حتما تاحالا اتومات نداشتن و اولین بارشونه که باهاش رانندگی میکنن
شما هم تا ننشستی پسشتش از رو کاغذ راجع بهش قضاوت نکن

علی
مهمان

ادم نا حسابی خودت داری میگی با موتو ۱۸۰۰ اونم توربو

بعدشم اونایی که از این ماشین بد میگن پول خرید این ماشینو ندارن میخوان مردم هم نخرن

امیر
مهمان

همه جور خوبی داره فقط قیافش امروزی نیست و توی ذوق میزنه