به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 2 اردیبهشت 97 ساعت 16:45
به این 5 دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید

چند سالی از ورود دانگ فنگ H30 کراس به بازار ایران می‌گذرد و این خودروی خاص چینی – فرانسوی توانسته جایگاه خوبی در بازار خودروی ایران برای خود دست و پا کند. این خودرو بر پایه سیتروئن الیزه ساخته شده است، خودرویی که اوایل قرن جاری میلادی شرکت سیتروئن با همکاری دانگ فنگ به عنوان خودرویی اقتصادی و ارزان برای بازار چین تولید کرد.

H30 کراس

H30 کراس به دلیل قیمت زیر ۵۰ میلیونی خود و همچنین استفاده از موتور معروف TU5، فروش خوبی را هم اکنون در بازار ایران تجربه می‌کند. مردم هنگام خرید این خودرو نگرانی‌هایی که معمولاً هنگام خرید خودروهای چینی دیگر وجود دارد را ندارند، به دلیل استفاده از این موتور در مدل‌های مختلف ایران خودرو، لوازم و قطعات آن همه جا یافت می‌شود و تعمیرکارهای آن در سراسر کشور حضور دارند.

H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس دنده‌ای یا اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در حالت ترکیبی بنزین مصرف می‌کند که برای یک مدل ۱۲۳۰ کیلوگرمی مناسب می‌باشد. H30 کراس با داشتن ابعاد بدنه‌ای معادل ۴۳۵۱ میلی متر طول، ۱۷۶۰ میلی متر عرض، ۱۵۲۸ متر ارتفاع و ۲۶۱۰ میلی متر طول بین دو محور خودرویی نسبتاً بزرگ و جادار داخل کابین محسوب می‌شود.

H30 CROSS

در این مطلب قصد داریم به بررسی نقاط قوت این خودرو پرداخته و چند دلیل منطقی برای خرید آن برای شما بیاوریم. لطفاً با ما همراه باشید.

۱ – کابین زیبا و مدرن

کابین دانگ فنگ H30 کراس اگر فوق العاده نباشد، ولی در مقایسه با برخی رقبای خود مانند رنو ساندرو، بسیار کابین خوبی است. طراحی زیبای کنسول مرکزی با اضافه شدن یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچ دو چندان شده است. استفاده از پلاستیک براق در بخش میانی داشبورد حس و حال خوبی به کابین داده و به طور کلی، ترکیب کابین H30 کراس کاملاً خوب و راضی کننده می‌باشد. فرمان چرمی خودرو با دکمه‌های کنترلی که روی خود دارد، کابین این خودرو را کاملاً مدرن کرده است. کابین اچ سی کراس به نسبت این کلاس خودرویی بسیار جادار هم هست.

۲ – تجهیزات و امکانات خوب

در میان مردم خودروهای چینی به داشتن امکانات، تجهیزات و آپشن های زیاد معروف شده‌اند و دانگ فنگ H30 کراس هم از این قاعده مستثنی نیست. ایران خودرو این مدل را با امکانات خوبی وارد بازار می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، تهویه مطبوع اتومات، نویگیشن، فرمان چرمی، آینه‌های گرم شونده، دوربین دید عقب و صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت اشاره کرد. برخی از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو هم شامل مواردی مثل ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS و EBD، ۴ کیسه هوا جلو و جانبی و سیستم ضد سرقت می‌شود. ساندرو بسیاری از این امکانات و تجهیزات را ندارد.

۳ – گیربکس نرم

H30 CROSS

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که خودروهای دنده اتومات این روزهای بازار ایران دارند، گیربکس نه چندان خوب آن‌هاست که موقع تعویض دنده به اصطلاح خودرو تکان می‌خورد. برخی از گیربکس‌ها هم گاها در تعویض دنده تعلل می‌کنند و خودرو در دور موتورهای بالا دنده را عوض می‌کند. گیربکس اتومات آیسین دانگ فنگ H30 کراس این مشکلات را ندارد. تعویض دنده‌ها نرم و بدون ضربه انجام می‌شود و از این نظر، خودرو عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

۴ – قیمت مناسب

در بازار فعلی خودروی ایران، افزایش قیمت خودروها به امری عادی بدل شده است. با هر بار اعلام شرایط فروش جدید، شرکت‌ها نسبت به افزایش قیمت مدل‌هایشان اقدام می‌کنند و مردم هم، متاسفانه بدون هیچ نوع اعتراضی به خرید این خودروها می‌پردازند. دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک خودروی دنده اتومات، با امکانات و تجهیزات مناسب و ظاهری قابل قبول، قیمت مناسبی با توجه به شرایط فعلی بازار ایران دارد. به عنوان مثال اگر رنو ساندرو را بخواهیم به عنوان رقیب این خودرو در نظر بگیریم، اختلاف قیمت ۱۰ میلیونی بین آن‌ها می‌تواند شاهدی بر این ادعای ما باشد که قیمت دانگ فنگ H30 کراس در بازار امروز ایران، مناسب است.

۵ – فضای بار بسیار خوب

دانگ فنگ H30 کراس با فضای بار بسیار خوب و همچنین کابین جاداری که دارد، به یک انتخاب فوق العاده برای خانواده‌های پرجمعیت تبدیل شده است. فضای بار H30 کراس در حالت عادی برابر با ۴۱۷ لیتر است که اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید این عدد به ۱۱۳۷ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. رنو ساندرو ظرفیت فضای باری معادل ۳۲۰ لیتر دارد.

کلام آخر

دانگ فنگ H30 کراس همان طور که گفته شد، با توجه به آن چه که به عنوان یک پکیج در اختیار مشتری قرار می‌دهد، قیمت مناسبی دارد و استفاده از موتور آشنای TU5 در آن، موجب شده تا این خودرو به یک انتخاب خوب و قابل اطمینان برای مشتریان تبدیل شود. ما در این سری مقالات قصد داریم شما را با نقاط ضعف و قوت این خودروها هر چه بیشتر آشنا کنیم تا هنگامی که قصد خرید آن را داشته باشید، با آگاهی بیشتری بتوانید نسبت به این کار اقدام کنید. به زودی مطلبی در وصف نقاط ضعف دانگ فنگ H30 کراس هم خواهیم نوشت.

لطفاً نظر و یا تجربه خود را در مورد این خودرو با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار مطرح کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

200 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل دانگ فنگ H30 کراس بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد قربانزاده
مهمان

بنده چند وقته که دارم و واقعا راضیم
ب جرات میگم ک خیلی بیش از قیمتش ارزش داره
با توجه به بازار خودرو کشور
هرکسی هم منتقد این خودرو بوده بعد سوار شدن و تست کردن نظرش عوض شده…

حسین
مهمان

کاملا همین طوره

هومن
مهمان

بنده هم دارم ب جرات میگم این بدترین ماشینیه که داشتم تاحالل

ناشناس
مهمان

فک کنم ساندرو رو میگی

حسین
مهمان

به چه علت ؟

سعید
مهمان

زودتر بفروش تا بیشتر اذیت نشدی!!

ناشناس
مهمان

ایشون ساندرو دارن نه اچ سی کراس

hamid
مهمان

شما احتمالا پی کی داری نه اچ سی عزیزم

درایور
مهمان

شما نداری داداش
اگه داشتی میدونستی گیربکسش چیه و چطور کار میکنه
گفتم دلالی

محمد
مهمان

درسه که میگین از نظر امنیت زیاد مورد قبول نیس.کسی اطلاع داره نظرشو بگه لطفا

علی
مهمان

داداش من دو مورد دیدم که ماشین چپ کرده ولی ستوناش کم نیورده

یا حتی دیدم خورده تو تصدف ال ممدو جمع کرده ولی حتی اب رادیاتورشم نریخته

هومن
مهمان

بعد از خواب بیدار شدی حتما

More
مهمان

توی چین سه ستاره گرفته

امیر
مهمان

استقلال دو ستاره داره این میخاستی سه ستاره نداشته باشه>>!!!؟؟؟؟؟

Reza
مهمان

دیگه از پرسپولیس نگم براتون

هومن
مهمان

چرا شایعه درست میکنی برادر حرف و با منبع بزن چین خودش دزده طراحیه از برندای دیگه ب خودش الکی ستاره میده در ضمن ۳ستاره هم نیست

ناشناس
مهمان

دلالی داداش

ناشناس
مهمان

پس چندتا از ساندرو یک ستاره بهتره

سعید
مهمان

شرکت دانگ فنگ شریک تجاری پژو و سیتروئن فرانسه هست.پلتفرم H30 هم همون پلتفرم پژو ۳۰۷ هست و دزدی نیست.خیلی بهتره که قبل از اظهار نظر، کمی تحقیق و مطالعه کنین.این ماشین با این امکانات توی مملکت ما خوبه.

hamid
مهمان

شما برو c200بخر

درایور
مهمان

معلومه دلال خوبی هستی و از قبل ساندرو حسابی داری نون میخوری

امیدomid
مهمان

من هم ساندرو داشتم هم H30 کراس.چرخ ساندرو میرزه به h30 کراس.فقط بزک داره .ولی ساندرو با توجه که نسبت به طراحی سلیقه براش انچنان به خرج ندادن ولی در عوض موتور و گیریبکس عالی داره

ناشناس
مهمان

فک نکنم سوار اچ سی کراست شده باشی چون گیربکس خیلی خوبه و بهتر از ساندرو هست.

رضایی
مهمان

ساندرو شبیه تخم مرغه

hamid
مهمان

حیف پول به ساندرو بدی(فقط یه موتور به اسم فرانسه داره)

مهدی
مهمان

در مورد موتور و گیربکس شک نداشته باش که H30 یه سر و گردن از ساندرو بالاتره

hamid
مهمان

دقییییییییقا

محمدحسن
مهمان
دوستان من ساندور استپ وی اتومات داشتم الان اچ سی کراس دارم ،‌جفتشون ماشینای خوبین، گیربکس اچ سی بهتر از ساندرو هستش،‌ رانندگی کنین متوجه میشین، امکانات داخلی بهتر،‌ صدای تو کابین جفتشون پایینه و در مقابل دست اندازا خوب عمل می کنن ولی یک مقدار ساندرو بهتره از این جهت ،‌آپشن های داخل اچ سی واقعا خوبه، صندلی راحتتری نسبت به ساندرو داره ، فضای داخل کابین جفتشون خوبه ولی خوب یک مقدار از نظر من اچ سی فضای داخلش جا دارتر و زیبا تره مخصوصا فضای عقب ، شکل ظاهر بیرونی سلیقه اییه و از نظرم جفتشون در… بیشتر
فرهاد
مهمان

شما که h30 داشتی چرا این حرفو میزنی؟اتفاقا بزرگترین مزیت این ماشین گیربکسشه.گیربکس ژاپنی آیسین.تو این ۷ ماهی که داشتم حتی ی بارم از گیربکسش ناراضی نبودم.من ۲۰۷ اوتوماتم داشتم.گیربکس اچ سی خیلی فوق العادست.

هومن
مهمان

گیربکس ژاپنی فقط میپرونیدو اخه رو چه حساب اینو میگی مگه ژاپن بیکاره مهد تکنولوژیه بابا

ناشناس
مهمان

از ساندرو بهتره که از رومانی(بدتر از چین و ژاپنه)میاد بعدم فرانسوی نیست اگه به موتور باشه اچ سی هم ایرانیه نه چینی

hamid
مهمان

بیسواد برو تحقیق کن

مهدی
مهمان

دوست عزیر گیربکس ایسین ژاپنه . هم این گیربکس و هم گیربکس پژو ۲۰۰۸ از آیسین ژاپن میاد. فقط تکنولوژی گیربکس ۲۰۰۸ جدیدتر از H30 هستش.

حسین
مهمان

دوست عزیز برندش آیسینه ولی تو چین ساخته میشه

ناشناس
مهمان

ساندرو هم برندش رنو هست وگرنه تو رومانی تولید میشه و فرانسوی نیست

درایور
مهمان

داداش خب گیربکسش ژاپنیه “آیسین” شما که ادعا میکنین حتما باید اسمشو شنیده باشین ژاپن هم بیکار نیست میسازه میفروشه
این گیربکس رو کرولا و مزدا و خیلی ماشین های دیگه بوده
شما نپرون لطفا

Parsa
مهمان

به نظر من از تموم هاچبک های تولید داخل بهتره مقایسه با۲۰۷ خیلیا به خاطر طراحی بیرونش میخرن اگه یکم شکل جلوش بهتر بود قطعا جایگاه خیلی بهتری داشت

دانیال
مهمان

دقیقا

کیهان
مهمان

اگه فلاپای روی گلگیر ظریفتر کار میکردن بهتر بود از بغل بزرگی فلاپ تو ذوق میزنه

amir
مهمان

به نظرم از ۲۰۶ و ۲۰۷ چهره خیلی زیبا تری داره و از نظر آپشن هم واقعا تکمیله ، ۲۰۶ و ۲۰۷ هم چینی هستند تازه ! به اسم فرانسه در ایران !

شاهین
مهمان

جادار بودن هم در ردیف جلو (راننده و شاگرد) و همچنین ردیف عقب .بسیار جادار و مورد رضایت من هستش

ali
مهمان

به نظر من این ماشین نسبت به قیمتش خیلی خوبه
ساندرو هم که اوراق متحرکه فقط راه میره نمیدونم کسانی که ساندرو میخرن هدفشون چیه
اگه میگین فرانسویه که نیست،مال رومانیه
ایشالا همه از خریداشون راضی باشن.

غلام
مهمان

جالبه. کدوم آدم عاقلی میاد میگه اسباب بازی چینی نسبت به قیمتش خیلی خوبه. من هم نمی دونم اونایی که اچ ۳۰ چینی که مونتاژ ایران خودرو هست می خرن هدفشون چیه! اگه این گاری با این شکل مسخره اش و امکاناتش کیفیت داشت اصلا قیمتش این نبود. نذارید دیگران به عقل شما شک کنن. دوستان عقلتون رو به کار بندازید. تا کی دوست دارین مضحکه مردم دنیا و مخصوصا چینی ها باشین؟

عباس
مهمان

یکی از آشغالترین ماشینایی ک دیدم این ماشین چینی هست که ای کاش دنده ای بود شاید بهتر بود..متاسفانه خریدمش و رفت تو پاچم..قابل قیاس با ال نود و ساندرو نیس

ناشناس
مهمان

شمام تا کی با ساندرو تخم مرغی میخوای مزحکه مردم بشی

حسین
مهمان
سلام من هم پراید ۹۵ و هم ساندرو ۹۵ و هم اچ سی کراس مدل ۹۷ و هم پرشیا ۹۷داشتم بین این ماشینها ۱۰۰ % انتخاب من اچ سی کراس‌‌. فوق العاده ماشین خوب و نرمیه ، تنها ایرادی که به این ماشین وارده فاق کوتاه لاستیک های فابریک است که باید یک سایز لاستیک بزرگتر روی آن انداخت ، فوق العاده خوش رخ تر از هم قیمت های خودشه و از طرفی این ماشین آینه بغلش در حدود ۱.۵ میلیون تومنه که اگه کسی با این ماشین تصادف کنه بیمه فقط ۷ میلیون و هفتصد تومنشو میده با توجه… بیشتر
تجربه کرده
مهمان

نظرات غلام عاقل هم مهمه

ناشناس
مهمان

****

Amin
مهمان

دوست عزیز ماشین خوبیه دیدگاه شما مسخره هستش

hamid
مهمان

عزیز من تو این رنج قیمت خیلیم ماشین خوبیه لطفا الکی نظر نده

فلانی
مهمان

فقط این که ***

هومن
مهمان

اونایی که ساندرو میخرن گول ۴تا اپشن رو نمیخورن و خودروی با اصالت تری و میخرن نه یه گاری ک فقط راه بره و ۴تا اپشن داره بلکه اصالت دار باشه چین گرون ترین و پر اپشن ترینم ک بسازه تهش میگن ایییییییی چینیه اون وقته که ۵۰ملیونت که بالا این ماشین دادی به مفتم نمی ارزه

دینو
مهمان

دقت کردین این هومنه از اول گفت و گو تا اینجاش بوده و کلا داره از ماشین ساندرو حمایت می کنه بابا این بنده خدا ساندرو داره و ماشینش هم دوست داره گناه داره بچه بیایید و دل بچه رو نشکونید و الکی هم شده بگید ساندرو بهتره….بچه گناه داره پاره شد.

نادر
مهمان

اچ سی فوقالعاده هستش. باهاش به یک تیر برق بتونی فشار قوی زدم که ایر بگ منو نجات داد. خیلی خیلی محکم و جوندار . بسیار محکم تر از آل نود و پژو. به خدا قسم کارمند بیمه و اداره برق فکر میکردند کامیون دانگ فنگ بوده ماشینم. چون تیر برق از شدت ضربه افتاد. جالب اینکه داخل اتاق فقط شیشه شکست. بعد دوماه ماشین ردیف شد. اصلا کسی اچ سی برونه،ال نود سوار نمیشه بخاطر ظاهر زشت. درسته فنی خوبه. اچ سی اصلا چین نیست .

ناشناس
مهمان

چه اصالتی اگر به موتور باشه اچ سی ایرانیه به اصالتم ساندرو….از روممانیه نه فرانسه رومانی از چینم بد تذه چون نصف قطعه هاش از چین میاد.

سعید
مهمان

مگه قراره باهاش ازدواج کنی یا زنت باشه که دنبال اصالتش میگردی عمو؟؟! در ضمن همون ساندرو و ال ممد هم خیلی از قطعاتشو چین میزنه واسه ایران.پس خیلی دلخوش نباش.تازه اگرم اصلی بود (که نیست) میشد ساخت رومانی (شرکت داچیا) نه فرانسه.

Amin
مهمان

خوب پیکان بخر شما

مهدی
مهمان

دقیقا میشه بگید ساندرو سوارها گول چی رو می خورن؟

hamid
مهمان

لطفا جواب این دوستمونو بدید(ساندرو سواران)

مهدی اسدی
مهمان

سلام من ساندرو داشتم فروختم و جاش کراس خریدم و خیلی راضیم
ساندرو اتاقش و درهاش بشدت صدا میده که این اتفاق اصلا تو کراس برام نیوفتاده !
شیفتر دنده ساندرو خیلی ضعیف عمل میکرد و سربالایی ها مشکل داشتم که با کراس اصلا همچین مشکلی ندارم و پنج نفره جاده های سخت و سربالایی های سختی رفتم باهاش . و مهم تر از همه قطهات ساندرو هست که حتی تا دو هفته خود نمایندگی هم نداشت !!
از فروش ساندرو و سوار شدن کراس خیلی خوشحالم چون انصافا با کیفیت تر و جادارتر و امکانات بیشتری ساختنش .
تجربه ها میتونه متفاوت باشه

تجربه کرده
مهمان

کسانی که اچ سی کراس می خواهند بخرند حرفای آقای اسدی کاملا مورد تایید است من این خودرو را دارم وخیلی از ش راضی هستم

hamid
مهمان

حرف حق

Sajicore
مهمان

مقایسه با ۲۰۶ tu5:
ماشین محکم بر خلاف ۲۰۶ که با کوچکترین ضربه دچار جمع شدن کاپوت و خوردن سینی میشه
ردیف عقب باز در حالی که ۲۰۶ ردیف عقب بسیار تنگی دارد
سانروف و گیربکس اتوماتیک و تجهیزات بروز تر
ایمنی بالاتر و صدای کابین به مراتب کمتر است
اما کنترل و تسلط کمتری نسبت به ۲۰۶ دارد

ایلیا
مهمان

۲۰۶ که یه چیز دیگست برای خودش

hamid
مهمان

دقیقا درسته