به این ۵ دلیل رنو کپچر بخرید

بروزرسانی در: یکشنبه 28 مرداد 97 ساعت 13:51
به این 5 دلیل رنو کپچر بخرید

رنو کپچر با تکیه‌بر ایمنی بالا، موتور و گیربکس کارآمد و طراحی زیبای خود به خودرویی ایده آل و پرطرفدار در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت تبدیل شده است و توانسته در این کلاس فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

شرایط این روزهای زندگی شهری به‌گونه‌ای است که مردم دیگر علاقه خیلی زیادی به خرید شاسی‌بلندهای فول سایز ندارند، ترافیک بالا، سخت پیدا شدن جای پارک و مواردی از این قبیل موجب شده تا مردم علاقه بیشتری به کراس‌اوورها نشان دهند. در سال ۱۳۹۴ شرکت ایران‌خودرو، کراس‌اوور متفاوتی به نام رنو کپچر را به بازار داخلی وارد کرد. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ به نمایش در آمده بود یک ماه پس از همان نمایشگاه، وارد بازار اروپا شد. در نخستین سال فروش، این خودرو توانست  لقب پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار را بعد از نیسان جوک و رنو داستر از آن خود کند. در نمایشگاه خودرو سئول ۲۰۱۳، رنو کپچر عنوان بهترین خودرو نمایشگاه را به خود اختصاص داد. ایران‌خودرو کپچر را در خرداد سال ۱۳۹۴ به قیمت ۹۸ میلیون تومان پیش‌فروش کرد، اما متأسفانه به دلایل مختلف، خیلی زود قیمت آن در بازار داخلی به ۱۱۵ میلیون تومان رسید؛ هم‌اکنون نیز این خودرو باقیمت ۲۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.
ما در این مطلب از سری مقالات مشاوره خرید Z4CAR قصد داریم نگاهی به مزایا و نقاط قوت رنو کپچر بیندازیم، اما بد نیست که قبل از شروع مقاله نگاهی کلی به مشخصات فنی این کراس‌اوور فرانسوی بیندازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

رنو کپچر

رنو کپچر یک شاسی‌بلند جمع و جور(کراس‌اوور کامپکت) است که در مدل ۲۰۱۷ از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱.۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس شش دنده اتوماتیک دو کلاچه، به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شوند. با این مشخصات فنی، رنو کپچر حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۲ کیلومتر در ساعت دارد و طبق اعلام رسمی سایت ایران خودرو شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۰.۹ ثانیه است. مصرف سوخت رنو کپچر در سیکل ترکیبی برابر با ۵.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.
اکنون که یک دید کلی در مورد رنو کپچر به دست آورده‌اید، وقت آن رسیده تا به بررسی مزایای این خودرو پرداخته و دلایلی که از نظر ما رنو کپچر را به انتخابی مناسب در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت تبدیل کرده برای شما عزیزان بیان کنیم؛ نا گفته نماند که تیم بررسی تخصصی Z4CAR در مطلبی جداگانه به بررسی معایب این خودرو نیز پرداخته و نتایج آن را در قالب مقاله ای تحت عنوان «به این ۶ دلیل رنو کپچر نخرید» منتشر کرده است.

۱ – پیشرانه کارآمد و کم مصرف

رنو کپچر ۲۰۱۷ به یکی از جدیدترین پیشرانه‌های ساخته‌شده توسط شرکت رنو به نام TCE 120 مجهز شده است. پیشرانه ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر این خودرو به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی توربوشارژ، ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.با گذر از دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه توربوشارژ رنو کپچر فعال‌شده که باعث می‌شود در هر دنده‌ای پس از گذر دور موتور از ۲۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر قدرت موتور در اختیار راننده قرار گیرد؛ این بدین معنی است که رنو کپچر نسبت به پیشرانه کم‌حجم خود از شتاب قابل قبولی برخوردار است و تا حدودی می‌تواند نیازهای شما برای یک رانندگی پرشتاب را پاسخگو باشد. طبق ادعای شرکت سازنده، نود درصد قدرت موتور از دور موتور ۱۵۰۰ دور در دقیقه و با دنده یک در دسترس راننده قرار می‌گیرد که این موضوع می‌تواند نقش بسیار مهمی در شتاب گیری اولیه این خودرو ایفا نماید. در ساخت پیشرانه رنو کپچر، از آلومینیوم استفاده‌شده و گفته می‌شود که شرکت رنو از تکنولوژی‌ خودروهای فرمول یک خود در طراحی و ساخت آن بهره گرفته است. یکی دیگر از مزایای اصلی این موتور مصرف بسیار کم آن است؛ در جاده‌های برون شهری، این موتور به ازای هر صد کیلومتر ۴.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در شهر، میزان این مصرف به ۶.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رسد و همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر صد کیلومتر ۵.۹ لیتر است.

۲ – طراحی ظاهری زیبا و دوست داشتنی

رنو کپچر یکی از زیباترین محصولات اقتصادی کمپانی رنو است که طراح کلی آن برگرفته از خودرویی کانسپت (مفهومی) به همین نام است. در یک نگاه کلی می‌توان این شاسی‌بلند کوچک را مدرن، هیجان‌انگیز و جوان‌پسند دانست که با طراحی و رنگ خاص بدنه، توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. در بخش جلویی این خودرو یک کاپوت کوتاه و شیب‌دار به چشم می‌خورد که در ترکیب با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره عریضی که این دو چراغ را به هم متصل کرده چهره جذابی را برای این خودرو به وجود آورده است؛ در مرکز این جلوپنجره لوگوی بزرگ رنو به‌خوبی جاسازی‌شده است. از دیگر موارد قابل‌توجه در طراحی بخش جلوی این خودرو می‌توان به چراغ‌های مه شکن و دی‌لایت روی سپر اشاره کرد. اگر از کناره‌ها به این خودرو نگاه کنید اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند، خطوط زیبای روی بدنه است که با هنرمندی طراحان فرانسوی، ظاهر کپچر را بسیار اسپرت و مدرن نشان می‌دهد. طراحی شیب‌دار سقف، رینگ‌های آلومینیومی زیبا، گلگیرهای عضلانی و آینه‌‌بغل‌های هم‌رنگ با سقف از دیگر مواردی هستند که می‌توان در مورد نمای جانبی رنو کپچر به آن اشاره‌کرد. بخش عقب کپچر نیز زیبا طراحی‌شده و از هماهنگی خوبی با طرح کلی خودرو برخوردار است. چراغ‌های عقب دوتکه، قاب کرومی که نام کپچر روی آن نوشته‌شده و یک سپر زیبا که دیفیوزر و سر اگزوز خودرو را در بر گرفته از مهم‌ترین موارد قابل اشاره در طراحی این بخش هستند.

۳ – ایمنی فوق العاده

رنو کپچر همچون سایر هم‌وطنان خود از ایمنی بسیار مناسبی برخوردار بوده و از تجهیزات نسبتا کاملی در این بخش بهره می‌برد. یکی از مواردی که شرکت رنو و ایران‌خودرو در تبلیغ کپچر خیلی روی آن مانور می‌دهند، دریافت ۵ ستاره ایمنی توسط این خودرو از یورو انکپ است؛ همین مورد کافی است تا متوجه ایمنی بسیار خوب این خودرو را شوید. از مهم‌ترین امکانات ایمنی رنو کپچر می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری EBA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، کمربندهای ایمنی پیش کشنده باقابلیت محدود کردن فشار وارده، ایموبلایزر، ۴ ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی و... اشاره کرد.

۴ – کابین زیبا و مجهز

خلاصه بخواهیم بگوییم کابین رنو کپچر، ساده، زیبا و شیک است که همانند بدنه خودرو در طراحی آن از تریم دورنگ استفاده‌شده است. بدون شک، موردی که در طراحی کابین کپچر به چشم می‌خورد کنسول مرکزی زیبای آن است که یک صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچ، در وسط آن قرار داده‌شده است. صندلی‌های کپچر بسیار راحت هستند و با توجه به تیپی که در آن قرار دارد به روکش پارچه‌ای یا چرم دورنگ مجهز شده است.
رنو کپچر در بخش داخلی علاوه بر طراحی زیبا از امکانات رفاهی مناسبی نیز بهره می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی، چراغ‌های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور اتومات نور چراغ‌ها، آینه‌های کناری برقی و تاشو با دید گسترده و مجهز به گرم‌کن و راهنما، سنسور پارک و دوربین دنده‌عقب، قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروزکنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE)، فرمان تلسکوپی، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت‌سری عقب قابل تنظیم و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

۵ – گیربکس فوق العاده

رنو کپچر مدل ۲۰۱۷ از یک گیربکس دوکلاچه (EDC) بهره می‌برد که در بازار فعلی می‌توان آن را یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین گیربکس‌های اتوماتیک دانست. این گیربکس شش سرعته با عملکرد کارآمد و بی‌نقص خود، لذت سواری با این خودرو را بسیار افزایش داده است. در طراحی این گیربکس، دنده‌های زوج روی یک کلاچ و دنده‌های فرد روی یک کلاچ دیگر واقع‌شده‌اند که این امر تعویض دنده‌های بسیار نرم و روانی را برای این خودرو فراهم کرده است به‌طوری‌که به‌سختی می‌توان متوجه تعویض دنده‌ها شد. برخلاف برخی مدل‌های چینی که گیربکس آن‌ها تاخیر زیادی در تعویض دنده‌ها ‌دارند، در رنو کپچر خبری از این مشکل نیست. این گیربکس از هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه خودرو برخوردار است که نتیجه آن، یک سواری راحت، لذت‌بخش و همچنین شتاب گیری فوق‌العاده‌ای است که رنو کپچر در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

با همه این تعاریف می‌توان با اطمینان گفت که در بازار فعلی ایران، رنو کپچر خودرویی بسیار کارآمد و مطمئن است که با اصالت و کیفیت اروپایی خود، در برابر رقبای چینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هم‌اکنون در بازار ایران، این خودرو قیمتی بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان دارد؛ با توجه به بازار پرتلاطم امروز، پاسخ به این سوال که آیا کپچر با این قیمت ارزش خرید دارد یا نه کار بسیار سختی است، اما به نظر ما به دلایل مطرح‌شده در بالا، رنو کپچر خودرویی خوب و باکیفیت است که اگر در این رنج قیمت به دنبال کراس‌اووری مدرن، کم‌مصرف و زیبا هستید، می‌توانید این خودرو را در صدر لیست خرید خود قرار دهید. در پایان باید تأکید ‌کنیم که اگر پنج مورد مطرح‌شده در این مقاله، جزو معیارهای اصلی شما برای خرید یک خودرو است، حتما آن را در گزینه‌های خرید خود قرار دهید.
نظر شما در مورد رنو کپچر چیست؟ اگر مالک رنو کپچر هستید یا تجربه سواری با آن را دارید، حتما تجربه خود را از این خودرو با ما و دیگر مخاطبان وب‌سایت زوم فور کار مطرح نمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

20 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل رنو کپچر بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
شهرام شاه آبادی
مهمان
سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو)نیز از این… بیشتر
احمدرضا
مهمان

ماشین خوبیه

محمود
مهمان

ارزش ۲۰۰۸ با توجه به اتاق و قدرت بیشتر موتور نسبت به کپچر به مراتب بالاتر است.

سعید
مهمان

والا خیلی عالیه ولی قیمتش بالاست.تو ایران این مشکل هست که باید پول زور بدی د.گ.ولی واقعا عالیع من که خوشم میاد.البته داستر اگه از قیافش صرفنظر کنیم هم خوبه