معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این ۷ دلیل رنو ساندرو نخرید)

بروزرسانی در: سه شنبه 3 اردیبهشت 98 ساعت 05:51
معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این 7 دلیل رنو ساندرو نخرید)

طراحی خارجی و داخلی ، نبود امکانات رفاهی ، مصرف سوخت نسبتا بالا در نمونه اتومات از معایب ساندرو می باشد.

شرکت رنو در کشور ایران همواره در طول سال‌ها فعالیت خود، با اقبال مردم روبرو بوده است و مدل‌های این کمپانی فرانسوی در بازار کشورمان، همیشه فروش خوبی داشته‌اند. این موضوع را به وضوح می‌توان از اولین مدل‌های رنو که وارد ایران شدند تا همین اواخر که محصولات وارداتی و مونتاژی آن در ایران با استقبال خوبی مواجه شده‌اند دید.

رنو ساندرو آخرین مدل مونتاژی این کمپانی می‌باشد که چند سالی می‌شود وارد بازار ایران شده است. این خودرو روی پلت فرم تندر ۹۰ ساخته شده و دو سال پس از آن وارد بازارهای جهانی شد. در همان سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ که تولید ساندرو در سایت‌های اصلی رنو در سراسر جهان مانند رومانی، کلمبیا، برزیل و روسیه شروع شد، قرار بود این خودرو در کنار تندر ۹۰ در ایران هم وارد خطوط تولید پارس خودرو شود، موضوعی که نهایتاً به علت تأخیر در قرارداد رنو در سال ۱۳۸۵ با تأخیر متوجه شد.

موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانید این تأخیر به قدری طولانی شد که در این مدت نسل دوم این خودرو هم رونمایی شده و در کشورهای دیگر، تولید و به بازار عرضه می‌شود و مدلی که از سال ۲۰۱۵ تولید آن در ایران شروع شده، در واقع نسل اول رنو ساندرو است. نسل دوم این خودرو علاوه بر بهبودهایی در طراحی ظاهری، در بخش فنی هم پیشرفت زیادی داشته و پلت فرم آن تغییرات زیادی به خود دیده است. پارس خودرو به این بهانه که تولید نسل دوم ساندرو در ایران گران‌تر تمام می‌شود، نسل اول و قدیمی آن را وارد خطوط تولید خود کرده است.

شاید ایران تنها کشوری در دنیا باشد که علاقه خاصی به تولید نسل‌های قدیمی یک خودرو دارد. البته احتمالاً در این کار منفعت خوبی برای به اصطلاح خودروسازها باقی می‌ماند و همین موجب می‌شود تا مردم شانس سوار شدن به خودروهای جدید و بروز دنیا را از دست بدهند. این خودرویی که به نام ساندرو در ایران این روزها به حدوداً ۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، تولید آن از سال ۲۰۱۲ در خطوط تولید مختلف رنو و داچیا متوقف شده و جای خود را به نسل جدید آن داده است. ظاهراً تنها کشور بدبخت دیگری که نسل اول ساندرو را بعد از ۲۰۱۲ تولید می‌کرد کلمبیا بود که خطوط تولید آن هم نهایتاً در سال ۲۰۱۵ برچیده شد. جالب است بدانید که این تعطیل شدن آخرین خط تولید نسل اول ساندرو در کلمبیا همزمان شده است با شروع تولید این نسل در کشور عزیزمان، ایران!

در این مقاله قصد داریم به ذکر ۷ نقطه ضعف این خودرو بپردازیم ، اگر دلایل ذکر شده در مقاله جزء پارامترهای اصلی شما برای خرید خودرو می باشد ، رنو ساندرو را به شما پیشنهاد نمیکنیم،در غیر این صورت رنو ساندرو را به عنوان یکی از با کیفیت ترین خودروهای این رنج قیمتی جزء گزینه های احتمالی خود برای خرید قرار دهید، در ادامه با معایب رنو ساندرو با Z4CAR همراه باشید.

امکانات رفاهی؟ بی خیال!

در این بازه قیمتی، برای خودرویی که در سال‌های آخر دهه دوم قرن بیست و یکم میلادی تولید شده است، برخی امکانات رفاهی حداقلی را می‌توان متصور بود، ولی در رنو ساندرو کاملاً باید بی خیال این موضوع شوید. به جز شیشه‌ها و آینه‌های برقی و کنترل سیستم صوتی زیر فرمان مشابه آن چه در پژو ۲۰۶ ۱۷ سال پیش هم وجود داشت، آپشن رفاهی دیگری در این خودرو وجود ندارد. حداقل چینی‌ها در این بخش چیزی کم نمی‌گذارند!

مصرف سوخت بد

نسخه اتومات رنو ساندرو خودروی بسیار پر مصرفی است. این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد و در جاده تقریباً ۸.۵ لیتر و در شهر، حول و حوش ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. اعدادی که برای یک خودرو ۴ سیلندر در سال ۲۰۱۸ واقعاً چیزی فراتر از یک فاجعه است و همه کسانی که این خودرو را خریداری کرده‌اند، از این موضوع شکایت دارند. البته پارس خودرو در کاتالوگ رنو ساندرو، مصرف سوخت ترکیبی مدل اتومات این خودرو را ۸.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام کرده که در شرایط واقعی رانندگی، بدون شک بیشتر از این عدد می‌باشد.

شتاب نه چندان خوب

باز هم یکی از عیب‌های بزرگ این خودرو متعلق به مدل اتومات ساندرو و شتاب کند آن است. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ساندرو با ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور ظاهراً برای این خودرو کافی نبوده و طبق اعلام پارس خودرو، رنو ساندرو صفر تا صد را در ۱۱.۵ ثانیه می‌تواند پر کند که البته این عدد در بهترین شرایط ثبت شده و در شرایط واقعی رانندگی، خودرو کندتر از این حرف‌هاست.

مدلی قدیمی با طراحی نه چندان دل چسب

رنو ساندرو

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، رنو ساندرویی که در ایران به فروش می‌رسد نسل اول این خودرو است که تولید آن از شش سال پیش در سراسر دنیا متوقف شده است. در واقع شما با پرداخت شصت میلیون تومان برای نسخه اتومات، یک خودروی قدیمی با امکانات محدود و تکنولوژی‌های تاریخ گذشته خریداری می‌کنید. طراحی بدنه این خودرو هم اصلاً جذاب و جوان پسند نیست و به قول معروف، دِمُده است!

کابین بی روح، زشت و خسته کننده

واقعاً برای یک خودرو در این رنج قیمتی، آیا نمی‌توان انتظار یک صفحه نمایش و سیستم اطلاعات سرگرمی مناسب داشت؟ یعنی ساندرو در حد کوئیک و ساینا هم نیست که کابین جذاب و زیباتری دارند؟ کابین ساندرو به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، بسیار چیپ است و طراحی زشت و بدترکیب و استفاده از پلاستیک ارزان قیمت تا جایی که چشم کار می‌کند، یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب می‌شود. اگر من قدرتش را داشتم، قانونی به استانداردهای ایمنی خودرو اضافه می‌کردم مبنی بر این که کمپانی‌ها اجازه نداشته باشند کابین بی روح و خسته کننده برای خودروهای خود طراحی کنند؛ کابین برخی خودروها مانند ساندرو به قدری بی روح و خسته و کسل کننده است که قطعاً در رانندگی طولانی می‌تواند موجب خواب آلودگی راننده شده و بالطبع، خطر تصادف را افزایش خواهد داد!!!

ترمزهای عقب کاسه‌ای

این یک مورد هم جزو آن دسته از مواردی است که فقط در خودروهای ایرانی می‌توان مشاهده کرد. استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای در بین مدل‌های مونتاژ داخلی بسیار محبوب است و دلیل آن چیزی جز سودآوری بیشتر برای کمپانی‌ها نیست. قدرت ترمزهای دیسکی در مقایسه با ترمزهای کاسه‌ای قابل مقایسه نیست و بهتر بود در ساندرو از ترمزهای دیسکی استفاده میشد ولی استفاده از ترمزهای کاسه ای در عقب بدان معنا نیست که کیفیت ترمزگیری در ساندرو ضعیف باشد.

کابین پر سروصدا

رنو ساندرو

اگر تاکنون یک بار حداقل داخل کابین ساندرو اتومات نشسته باشید، قطعاً با سروصدای بسیار زیاد آن آشنا هستید. به عنوان مثال در سرعت‌های بالا، صدای موتور بسیار زیاد داخل کابین شنیده می‌شود و از هر کس که ساندرو اتومات دارد اگر در مورد بزرگ‌ترین ایراد آن سؤال کنید، قطعاً این موضوع را نام خواهند برد. علت این امر گفته می‌شود به خاطر گیربکس اتومات ۴ دنده قدیمی این خودرو است که علاوه بر کاهش شتاب خودرو و افزایش مصرف بنزین آن، سروصدای کابین را هم افزایش داده است. آن صحبتی که در مورد خوابیدن پشت فرمان ساندرو گفته بودم را پس می‌گیرم، با این همه سروصدا داخل کابین، هیچ کس قادر به خوابیدن داخل رنو ساندرو نخواهد بود!!!

ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور منصفانه و بدون اغراض، معایب رنو ساندرو را برای شما لیست کنیم.اگر موارد ذکر شده در این مقاله جزء پارامترهای اصلی شما برای خرید یک خودرو می باید ، رنو ساندرو را به شما پیشنهاد نمیکنیم ولی اگر کیفیت ساخت و ایمنی جزء پارامترهای اصلی شماست بدون شک رنو ساندرو در این رنج قیمتی از این حیث بی نظیر است .

لطفاً نظر خودتان در مورد این خودرو با ما و دیگر مخاطبان زدفورکار در میان بگذارید.

مزایا رنو ساندرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

120 دیدگاه ها برای "معایب ساندرو دنده ای و اتوماتیک (به این ۷ دلیل رنو ساندرو نخرید)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
z4car.com
مهمان
دوستان عزیز ما در این سری مقالات قصد داریم شما را با نقاط قوت و ضعف هر کدام از ماشینها به صورت موشکافانه آشنا کنیم بدیهی است هر کس برای خرید خودرو چند آیتم را در الویت دارد و الویت همه افراد با هم یکسان نیست. خریدارانی هستند که تعدد آپشن و طراحی را به کیفیت ساخت ترجیح میدهند ، خریدارانی هم هستند که کیفیت ساخت را ارجح میدانند حتی برایشان مهم نیست خودرویشان شیشه بالابر برقی داشته باشد . اولویت ها متفاوت است . در مورد رنو ساندرو به طور خلاصه : اگر کیفیت ساخت و ایمنی برای شما… بیشتر
مهران
مهمان

فقط می تونم بگم ب کل محصولات یکبار مصرف چینی می ارزد از b30گرفته تا بقیه

علی
مهمان
داداش چینی ها یه بار مصرفن مطمئنی ؟؟ الان بی وای دی و هاول دارن محصولاتی در سطح جهانی میسازن در ابتدا که کره اومد وارد بازار میگفتن کره ای اشغاله فقط امریکایی و ژاپنی (که کیفیت اقعا خوبی دارن و قابل قیاسم نیستن با کره)ولی همون کره به مرور پیشرفت کرد و الان کشور پیشروی هست ولی به ژاپن و امریکا نمیرسه الان چینم همینطوریه به مرور پیشرفت میکنه در ضمن هر چقدر پول بدی اش میخوری جنس چینی داریم تا چینی در کل حرفم اینه مثلا اسم ببر این ماشین از مثلا b30یا اریزو ۵ بهتره ولی نگو… بیشتر
مهرداد
مهمان

الان شما میتونی هاوال h2 رو با نیت یه خودرو باکیفیت با امکانات قدرتمند با هزینه مناسب بخری.کدوم یه بار م صرف!!!!

ماهی
مهمان

دقیقا خرید امسال من حتما هاوال h2 خواهد بود

امیر
مهمان

نویسنده محترم لطفا انقد پیاز داغشو زیاد نکنین
تو این رنج قیمتی درسته ک رقیبایه زیادی داره اما ی ماشینه نرم و راحت با اصتحلاک کمه
درضمن طوریکه نویسنده گفته صداش کمتر ازین حرفاس و فقط پیاز داغشو زیاد کردن
مصرف سوختشم بد نیس
ما خودمون با این ماشین تا اردبیل رفتیم و برگشتیم کولرشم کلا روشن ۴باک مصرف کرد
ترمزاشم عالیه و سریع واکنش نشون میده
دوستان اگ دنبال ی ماشینه کم اصتحلاک هستید ماشینه خیلی خوبیه
درسته اپشن نداره و طراحیش قدیمیه اما مورد خوبی
ی ماشین بی دردسر
اگ شتاب براتون زیاد مهم نیس ماشینه خوبیه

با تشکر

جعفرقلی
مهمان

اثطحلاک

مهدی
مهمان

اخه من نمیدونم این موتور چه کیفیتی داره من یه سمند ای اف دارم مدل ۹۱ فقط با گاز باهاش رفتم الان ۵۰۰ هزار تا کار کرده در موتور باز نشده فقط تسمه تایم هیچ موتوری با کیفیت تره ای اف ۷ نیست بخدا

امیر
مهمان

استهلاک

مجید
مهمان

لوازم کم وخیلی گرون به خرج بیفته دمارازروزگارت درمیاره

ماهی
مهمان

ریو بخر هم نرمی و هم مصرف و استحلاکش میفهمی چیه

مسعود
مهمان

از اصتحلاک نوشتنت معلومه

ایرضا
مهمان

همون استرلاک درسته ، فارسی بلد نیستی ، بخون

بهزاد
مهمان

استهلاک درسته نه اصتهلاک!!!!!!! در ضمن بهتره انتقادپذیر باشیم. چشممون رو واقعیتها بستیم و هرچه به خوردمون میدن بدون قید و شرط و تفکر و تحقیق قبول میکنیم! التماس تفکر

میلاد
مهمان

واقعااا
اپشن و طراحی صفر
ولی واقعا کیفیت ساختش خوبه نسبت به هم رنج قیمتی های خودش

ماهی
مهمان

من که یک ریو مدل ۸۵ دارم و هرچی فکر‌میکنم با این قیمت ها و مدل ساندرو باز ریو قراضه خودم یک چرخش به ساندرو زشت می ارزه حداقل داشت بردش از ساندرو بهتره

بهادر
مهمان

آیا وقتش نرسیده که انقد چرت ننویسیم واقعا ؟
هرکس این ماشینو خریده یقینا ظاهر ساده شو نسبت به رقبا مثل ۲۰۷ میبینه پس ی چیزی تو ماشین میبینه که میخره و نیاز نیست شما با این لحن بگید که زیباس یا زشته
یکی از معدود ماشیناییه که صرفا ملت بخاطر کیفیتش میخرن جالبه که همین طرز تفکر باعث شده از نعمت خودروای ژاپنی محروم باشیم و وارد کنندگان برای ملت ظاهر بین و اپشن دوست خودروهای مضخرف کره ای و چینی وارد کنند.

ایرضا
مهمان

داداچ روزه ای؟بزار بعد افطار پیام بذار، قندت افتاده

Ali
مهمان

مغز نداری مغز مغز

مهرداد
مهمان

کاش میتونستم ۲۰۰ تا دیسلایک کنم. برو این نظراتت رو تو سایت باشگاه خبر نگاران بنویس نه وب خوبی مثل اینجا

فرشاد
مهمان

ربطی نداره ، یعنی باید قید امکانات رفاهی رو بزنیم به خاطر کیفیت ؟ اگه مدل جدیدشو میاوردن که آپشنم داشت بد میشد؟ یا پول کمتری تو جیبشون میرفت ، یه ماشین آشغال که در مقایسه با بعضی از ماشینای فاجعه امروز کشورمون لقب باکیفیت بش دادن،یه ماشین معمولیه واسه ۱۰ سال پیشه هیچ چیز فوق العاده ای نداره ، این ماشین انصافا ۲۵ میلیون نمی ارزه

پویان
مهمان

ژاپنی بی آپشنه ؟ این همه‌ آپشن‌ داره قطع به یقین کره‌ای با ژاپنی قابل قیاس نیست و طراحی خوبی هم داره و عمر فوق‌العاده بالایی داره ولی اینکه کلا بیخیال آپشن و امکانات رفاهی بشیم رو قبول ندارم

کسمایی
مهمان

این چیزایی که شما بهش میگی آپشن از نیازهای اولیه ی رانندگیه امروزه، سندلی راحت و سنسور دنده عقب و ترمز خوب چیزی نیست که چشم پوشی بشه، لطفا با همون ۲۰۷ که میگی رانندگی کن بعد نظر بده، البته خودمم ۲۰۷ ندارم ولی پشتش نشستم، خیلی به مراتب بهتر از این سانروی بی ریخته

علی
مهمان

عزیز تو برو بخر چرا اینقدر حرص می خوری شیرت خشک میشه

محمد
مهمان
قیمت بالای این ماشین تنها ۲ علت داره ،اول دلال های بی وجدان ،دوم مردم ما دلال ها و شرکت سازنده جوری کلیشه سازی میکنن که این ماشین رنو هست و رنو فرانسه ساخته و …در صورتی که ماله داچیا رومانیه وکارش تولید ماشین های کاملا اقتصادی و ارزان قیمته و بعد هم میرسه به مردم ،یکی که یکاری انجام میده همه اونکارو میکنن و بازهم میگم گول برند میخورن و ۶۰ میلیون برای ماشینی میدن که ارزش جهانیش زیر ۱۵ میلیونه ،مثل دناپلاسی که الان دارن ۵۷ میلیون به مردم میفروشن یا دنا پلاس توربو که ۶۸ میلیون در… بیشتر
مهدي
مهمان

جالبه که شما توی کانال بارها تبلیغ این خودرو رو کردید و حالا اینطور (البته کاملا به حق)شدیدا نقد میکنید

هم طویله ای
مهمان

یه ۲۰۶ ۸۲ تیپ ۵ دارم که با این وضعیت تا ده سال دیگه هم نمیصرفه عوضش کنم با این وضعیت

پویان
مهمان

عزیزم‌ من یه ۸۳ تیپ ۶ دارم با اینکه جلو و عقبش تو این ۱۴ سال خورده بازم بردم اوورحالش کردم تعمیر اساسی اتاق و بدنه و موتور و گیربکس کردم عین ساعت داره کار می کنه بدوم کوچکترین صدای اضافی داخل اتاق . با این وضعیت صفر داخلی واقعا افتضاحه

مجید
مهمان

واقعا خرید ۲۰۶ یا ۲۰۷ بالای ۹۰ مخصوصا این صفر ۹۸ احمقانه است بخدا

خودروی ایرانی
مهمان

بهتر از پرایده، ال ممده همینو بس

AmirReaper
مهمان

داداش گلم قیمتشون رو هم درنظر بگیر
ساندرو الآن قیمتش از ۶۰ میلیون هم رد کرده

منصور
مهمان

۶۰ میلیون!!!!؟؟؟
یادش بخیر سال۹۱بود که لندکروز. ۹۷میلیون بود اونم با تعرفه دوبرابر حالا بیا به این آشغال ۶۰میلیون بده
واقعا ما از ارشهای انسان امروزی دنیا چی داریم کدوم تکنولوژی بروز دنیارو!!
بعد هم باید به ایرانی بودنمون افتخار کنیم؟؟

محمد هستم!
مهمان

سال ۹۱ لند۹۷ نبود
ماشین از دی سال ۸۹ گرون شد.
که ماشین ایرانی ۲ الی ۳ تومن گرون شد تو هر هفته
ماشینای خارجی یهو ۵۰ تومن گرون شد تو هر هفته که میومد.

مهرداد
مهمان

قربون دهنت گل گفتی.

امین خان میر۵
مهمان

چقدد تند …خداروشکر پول ندارم وگرنه میموندم بخرمش یا نخرمبهتر بود بجای اونهمه تعریف در پست قبل و اینهنه توپیدن توی یدونه پست یجمع بندی کلی میکردید.