معرفی بیوک الکترا E5

بروزرسانی در: دوشنبه 28 فروردین 02 ساعت 14:57
معرفی بیوک الکترا E5

بیوک به‌ صورت رسمی کراس اوور برقی و لوکس الکترا E5 جدید را راهی بازار چین کرد. این خودرو که از پلتفرم اولتیوم استفاده می‌کند حداکثر شعاع حرکتی ۶۲۰ کیلومتری خواهد داشت.

الکترا E5 جدید به‌صورت رسمی در سال قبل معرفی شده بود و طراحی ناب آن از کانسپت الکترا ایکس الهام گرفته است. به همین خاطر در طراحی محصول جدید بیوک شاهد استایلی سرراست با دستگیره‌های درب متمایز و نمای جلوی بحث‌برانگیز هستیم. خریداران همچنین خواهند توانست رینگ‌های ۱۸ یا ۲۰ اینچی را برای خودروی خود سفارش دهند.

از نظر ابعاد باید گفت بیوک الکترا E5 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۹۲/۱۹۰۵/۱۶۵۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۹۵۴ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید گفت این خودرو از نظر ابعاد در جایگاهی بین خودروهای انویژن و انکلیو قرار می‌گیرد. افرادی که به دنبال مدلی خاص‌تر هستند می‌توانند الکترا E5 اونیر را سفارش دهند. برای اولین بار است که تریم لوکس بیوک روی خودرویی برقی ارائه می‌شود. مدل پرچم‌دار الکترا E5 اونیر با تریم کرومی گاوانولو بدنه و همچنین چراغ‌های جلوی الماس کریستالی از سایر مدل‌ها متمایز خواهد شد.

البته تغییرات بزرگ‌تر این مدل در کابین رخ‌ داده‌اند زیرا E5 اونیر از تریم آبی سود می‌برد. به این مورد باید پلاک‌هایی با برند اونیر، پوشش سقف جیر و میکروفیبر و صندلی‌های جلوی ویژه با پشت‌سری‌های نشان‌دار را اضافه کرد. صحبت از کابین شد و باید گفت خریداران پیش چشمان خود نمایشگر منحنی ۳۰ اینچی را خواهند دید که ترکیبی از پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی است. بیوک اشاره چندانی به این تنظیمات نکرده اما تکنولوژی صوتی و تشخیص حرکات دست وجود خواهد داشت. کنسول مرکزی شناور، ورودی‌های هوای پنهان و نورپردازی داخلی با ۱۲۱ رنگ جزو دیگر ویژگی‌های بیوک الکترا E5 اونیر هستند. تریم چوب و متالیک به همراه فضای بار جلو و فضای بار ۱۶۵۸ لیتری عقب از دیگر مشخصات خودروی موردبحث خواهند بود.

از نظر پرفورمنس باید گفت این خودرو به دو صورت برد استاندارد و برد بلند عرضه خواهد شد. مدل استاندارد با باتری ۶۸.۴ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و حداکثر شعاع حرکتی ۵۴۵ کیلومتری دارد. مدل‌های برد بلند به باتری‌های ۷۹.۷ کیلووات ساعتی مجهز هستند و برد آنها می‌تواند به ۶۲۰ کیلومتر برسد. با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۲۸ دقیقه شارژ کرد. مدل‌های برد استاندارد به پیشرانه برقی با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز هستند و می‌توانند در عرض ۷.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند. مدل‌های برد بلند با پیشرانه ضعیف‌تر ۲۰۱ اسب بخار عرضه می‌شوند و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آنها نیز ۸.۶ ثانیه خواهد بود. البته حداکثر سرعت هر دو مدل برابر با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است.

افرادی که دنبال پرفورمنس بهتر هستند می‌توانند مدل E5 اونیر را بخرند که از دو پیشرانه برقی با قدرت ترکیبی ۲۸۳ اسب بخار و گشتاور ۴۶۵ نیوتون متر سود می‌برد. این مدل در عرض ۶.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با باتری بزرگ‌تر می‌تواند مسافت ۶۰۳ کیلومتری را طی کند. الکترا E5 اولین محصول بیوک خواهد بود که با سوپر کروز بهینه در چین عرضه می‌شود. قیمت خودروی موردبحث از ۳۰,۴۱۲ دلار شروع شده و به ۴۰,۶۰۳ دلار در نسخه پرچم‌دار اونیر می‌رسد. بیوک جدای از معرفی الکترا E5 تائید کرده است یک خودروی برقی دیگر را با استفاده از پلتفرم اولتیوم در اواسط سال جاری میلادی برای بازار چین معرفی خواهد کرد. این خودرو احتمالاً الکترا E4 خواهد بود که اخیراً در خلال تست‌ها در آمریکا رؤیت شده است. خودروساز یاد شده همچنین می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ سه خودروی برقی دیگر را با استفاده از همین پلتفرم تولید خواهد کرد و در مجموع پنج خودرو با پلتفرم اولتیوم خواهد داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar