نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

بروزرسانی در: دوشنبه 30 دی 98 ساعت 18:55
نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

شاید در نگاه اول نمایشگاه CES یک نمایشگاه خودرویی نباشد، ولی CES همه مؤلفه‌های لازم برای تبدیل به یک نمایشگاه خودرویی را دارد. امسال در این نمایشگاه چندین شرکت خودروساز و همچنین شرکت‌های دیگر فعال در حوزه حمل و نقل حضور داشتند.

زد فور کار: در حالی که بیشتر خودروسازهایی که مدل‌های کانسپت در این نمایشگاه رونمایی کردند بیشتر روی تکنولوژی‌های جدید تمرکز داشتند، ولی در نمایشگاه CES 2020 تاکید زیادی روی خودروهای دوست دار محیط زیست نیز دیدیم. از خودروی کانسپت عجیب و غریب مرسدس بنز که از فیلم آواتار الهام گرفته بود تا برنامه‌های تویوتا برای ساخت یک شهر مدرن با ساکنان واقعی به منظور تست خودروهای دوست دار محیط زیست و تکنولوژی‌های مرتبط، به نظر می‌رسد صنعت خودرو به طور جدی می‌خواهد تاثیرات منفی خود روی محیط زیست را کاهش بدهد.

علاوه بر خودروهای کانسپت، تکنولوژی‌های خودرویی زیادی نیز در نمایشگاه CES 2020 حاضر بودند. مثلاً هیوندای اعلام کرد که قصد دارد با همکاری شرکت اوبر تاکسی‌های پرنده بسازد. در ادامه مطلب با زد فور کار همراه باشید تا شما را با بهترین خودروها و تکنولوژی‌های خودرویی نمایشگاه CES 2020 آشنا کنیم.

  • فیسکر اوشن

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

فیسکر اوشن یک شاسی بلند لوکس تمام الکتریکی است که در نمایشگاه CES 2020 حضور داشت. با قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری و تکنولوژی‌های زیاد، این خودرو جدیدتر اثر هنریک فیسکر، طراحی خودرویی معروف می‌باشد که ظاهراً خلاقانه‌ترین آن‌ها نیز است. داخل کابین، این خودرو به یک بهشت تکنولوژی‌های مدرن شباهت دارد. به جای کنسول مرکزی، این خودرو به یک صفحه نمایش غول پیکر مجهز شده که تمامی عملکردهای خودرو از سانروف گرفته تا قابلیت‌های خودران را می‌توان با آن کنترل کرد. در پایین آن شاهد یک کنسول کوچک با فقط ۵ دکمه فیزیکی هستیم. برای خرید این خودرو اکنون با پیش پرداخت ۲۵۰ دلار می‌توانید ثبت نام کنید. تحویل نخستین نمونه‌های فیسکر اوشن از سال ۲۰۲۲ قرار است شروع شود.

  • مرسدس بنز ویژن Avtr

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

جدیدترین کانسپت مرسدس بنز به نام ویژن Avtr، با الهام گرفتن از فیلم معروف آواتار ساخته شده و هدف از طراحی آن نشان دادن تلاش‌های مرسدس بنز و دایملر در زمینه طراحی خودروهای دوست دار محیط زیست است. به جای یک موتور احتراق داخلی، این کانسپت به یک باتری مجهز شده که سلول‌های ساخته شده از گرافن آن بدون استفاده از مواد نایاب طراحی و تولید شده‌اند. باتری این خودرو را حتی می‌توان به کمپوست تبدیل کرد. چوب استفاده شده از کف خودرو از جنگل‌های اندونزی استخراج شده و صندلی‌های آن از جنس چرم گیاهی هستند. جالب است بدانید در مراسم رونمایی این خودرو، جیمز کامرون کارگردان فیلم معروف آواتار نیز حضور داشت.

  • سونی ویژن اس

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

کانسپت سونی ویژن است اولین تلاش این غول بزرگ تکنولوژی ژاپنی برای طراحی و ساخت یک خودروی مدرن دوست دار محیط زیست می‌باشد که در نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد. ویژن اس به سیستمی متشکل از ۳۳ سنسور مختلف از جمله سنسورهای CMOS استفاده شده در دوربین‌های دیجیتال سونی مجهز شده که در اطراف آن نصب شده‌اند و قابلیت خودران به آن می‌بخشند. این کانسپت جذاب همچنین تجهیزات سرگرمی و تکنولوژی‌های مختلف دیگر داخل کابین خود داشته که از آن جمله می‌توان به اسپیکرهای نصب شده داخل صندلی و یک صفحه نمایش پانوراما که کل عرض داشبورد را گرفته اشاره کرد.

  • بایتون

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

دو سال بعد از رونمایی رسمی خود در نمایشگاه CES 2018، خودروی الکتریکی بایتون ام بایت امسال در نسخه تولیدی نهایی به لاس وگاس آمده بود. شرکت چینی بایتون در نمایشگاه امسال این نسخه نهایی را با تاکید بر تکنولوژی‌های مختلف آن در غرفه خود داشت. صفحه نمایش ۴۸ اینچی این خودرو می‌تواند به شما برنامه‌های شبکه CBS و گزارش‌های هواشناسی برای مسیری که پیش رو دارید را از سایت AccuWeather به شما بدهد. بایتون همچنین در حال طراحی اپلیکیشن برنامه ریزی سفر خود به نام Road.Travel می‌باشد که بعد از یکپارچه سازی با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو، قادر است نوتیفیکیشن هایی در مورد مکان‌های های اطراف برای غذا خوردن و سایر موارد به راننده بدهد.

  • تاکسی پرنده هیوندای و اوبر

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

شرکت اوبر سال‌هاست که قول تاکسی‌های پرنده را به ما داده و در نمایشگاه امسال CES، بالاخره توانستیم نمونه اولیه تاکسی پرنده این شرکت که با همکاری هیوندای ساخته شده را ببینیم. این شرکت کره‌ای قصد دارد یک تاکسی پرنده بزرگ به نام SA-1 برای شرکت اوبر بسازد که می‌تواند تا سرعتی حداکثر ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. این تاکسی پرنده طبق اعلام هیوندای ظرفیت پیمایشی برابر با حدوداً ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. تاکسی پرنده SA-1 قدرتش را از یک موتور الکتریکی متصل به روتورهای مختلف تأمین می‌کند. به دلیل طراحی خاص روتورهای این وسیله نقلیه که در طول بدنه نصب شده‌اند هیوندای می‌گوید پرواز با آن ایمن‌تر خواهد بود. هر دو شرکت می گویند طی سال‌های آینده تاکسی پرنده خود را وارد بازار خواهند کرد.

  • آئودی AI:ME

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

خودروی کانسپت آئودی AI:ME بهار سال پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای نخستین بار رونمایی شد، ولی آئودی تصمیم گرفته بود برای نمایش جدیدترین تکنولوژی‌های خود آن را به لاس وگاس نیز بیاورد. از جمله مهم‌ترین فناوری‌های عرضه شده رویان می‌توان به عینک واقعیت مجازی اشاره کرد که به سرنشین‌ها اجازه می‌دهد تا از تماشای مناظر کوهستانی داخل خودرو لذت ببرند. کانسپت AI:ME همچنین به قابلیت ردیابی چشم مجهز شده که به کمک آن می‌توان تنظیمات خود را با اشاره چشم تغییر داد. یکی از معایب بزرگ این کانسپت بدون شک فضای کابین است. برخلاف بسیاری از مدل‌های کانسپت و شاسی بلند حاضر در نمایشگاه، آئودی AI:ME یک مدل دو سرنشین می‌باشد.

  • لامبورگینی هوراکان Evo

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

این ابرخودروی لامبورگینی نیز سال پیش رونمایی شد، ولی نسخه‌ای که به نمایشگاه CES 2020 آمده به یک داشبورد پر از تکنولوژی‌های جدید و همچنین سیستم آمازون الکسا مجهز شده است. دستیارهای مجازی مانند الکسا و گوگل اسیستانت مدت‌هاست که در خودروها عرضه شده‌اند، ولی این ابرخودروی لامبورگینی اولین مدلی است که به الکسا اجازه کنترل همه قابلیت‌های خودرو را می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از الکسا بخواهید بخاری را روشن کرده یا چراغ‌های خودرو را روشن یا خاموش کند. از قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به بررسی وضع هوا یا امکانات مسیریابی اشاره کرد. ابرخودرو لامبورگینی هوراکان Evo به یک موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۶۴۰ اسب بخاری مجهز بوده و صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه پر می‌کند.

  • شهر آینده تویوتا

نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020

کانسپت شهر آینده تویوتا در واقع یک خودرو نیست، بلکه تصور جاه طلبانه این شرکت از آینده‌ای است که خودروها چگونه می‌خواهند زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار بدهند. این کانسپت تویوتا واقعاً یک شهر است، شهری که ژاپنی‌ها می‌خواهند آن را در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار در کوهپایه‌های قله فوجی در نزدیکی تویوتا بسازند.

محققان و دانشمندان مختلفی در این شهر به منظور تست و توسعه تکنولوژی‌های مختلف مانند خودروهای خودران، ربات‌ها، حمل و نقل شخصی، خانه‌های هوشمند و هوش مصنوعی زندگی خواهند کرد. این شهر حدوداً ۲ هزار نفر ساکن خواهد داشت و قرار است به عنوان یک اکوسیستم متصل برق مورد نیازش را از سلول‌های سوختی هیدروژنی تأمین کند. در این شهر سه سیستم جاده متفاوت وجود خواهد داشت. نوع اول جاده‌هایی هستند که تردد خودروها در آن آزاد است، نوع دوم ترکیبی از خودروهای ویژه حمل و نقل شخصی و عابر پیاده را در خود جای خواهند داد و نهایتاً نوع سوم فقط مختص اشخاص خواهد بود.

منبع: Z4Car

 

مزدا CX-30 مدل ۲۰۲۰ در اتوسالن توکیو

سوبارو Levorg STI اسپرت رونمایی شد

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه سما ۲۰۱۹

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نگاهی به برترین های خودرویی نمایشگاه CES 2020"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجتبی
مهمان

خوش به سعادت اون ملتی که چنین ماشینای رو سوار میشن.ماکه دیگه پراید آشغالی۶۰میلیونی هم نمیتونیم بخریم

ایرانی
مهمان

خودتم اشغالی به پراید میگی اشغال