نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹

بروزرسانی در: جمعه 28 آبان 00 ساعت 13:37
نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو 2019

نمایشگاه خودروی توکیو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودروی آسیا شناخته می‌شود و همه ساله، خودروسازان بزرگ دنیا و مخصوصاً شرکت‌های ژاپنی محصولات خود را برای معرفی به این نمایشگاه می‌آورند. در توکیو امسال انواع خودروها حضور داشتند، از مدل‌های الکتریکی گرفته تا خودروهای کوچک، خودروهای بسیار کوچک و کانسپت هایی شبیه به مدل‌های کلاسیک! معمولاً در نمایشگاه‌های خودروی آسیایی برخلاف نمایشگاه‌های آمریکا، تمرکز اصلی بیشتر روی خودروهای کم مصرف، الکتریکی و پلاگین هیبریدی است.

نمایشگاه خودروی توکیو برای کسب عنوان برترین نمایشگاه خودرویی آسیا با نمایشگاه خودروی شانگهای و نمایشگاه پکن رقابت می‌کند. در نمایشگاه امسال شرکت‌های تویوتا، لکسوس، میتسوبیشی و سوبارو بسیار فعال و شلوغ بودند.

با توجه به این که المپیک ۲۰۲۰ تابستان آینده در توکیو شروع به کار خواهد کرد، خودروهای انرژی جدید نیز در نمایشگاه امسال حضوری بسیار پرشور داشتند. در ادامه مطلب با زد فور کار همراه باشید تا شما را با برخی از بهترین و برترین خودروهای نمایشگاه امسال توکیو آشنا کنیم.

۱- تویوتا میرای

تویوتا میرای

کانسپت تویوتا میرای از نزدیک نیز به همان میزان تصاویرش خودروی زیبایی است. در حالی که شکل کلی بدنه آن شباهت زیادی با خودروی پرچم دار لکسوس LS دارد، این خودرو به لطف المان‌های طراحی جذاب استفاده شده روی خود ظاهری بسیار زیبا و مدرن به دست آورده و در نمایشگاه امسال توانست نظر مثبت بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. به سبک تویوتا داخل کابین، حس و حالی که در نگاه اول به بیننده القا می‌شود کیفیت بالای آن است. در کل کانسپت تویوتا میرای به لطف طراحی بدنه زیبا و مدرن، کابین جذاب و با کیفیت و پیشرانه هیدروژنی سلول سوختی خودرویی بسیار خوب و یک پکیج کامل محسوب می‌شود. تویوتا می‌گوید محصول نهایی بسیار شبیه به این مدل کانسپت خواهد بود. جالب این که رینگ‌های ۲۰ اینچی آن همچنان حفظ خواهند شد. اگر نسخه تولیدی تویوتا میرای ۷۰ تا ۸۰ درصد به خوبی این کانسپت باشد، بدون شک بهترین تکامل طراحی یک مدل بین دو نسل در تاریخ صنعت خودرو خواهد بود.

۲ - میتسوبیشی Mi-Tech

میتسوبیشی Mi-Tech

شاید از نظر ظاهری این مدل کانسپت تفاوت زیادی با یک خودروی تولیدی داشته باشد، ولی میتسوبیشی Mi-Tech در واقع یک سؤال بسیار جذاب را پاسخ می‌دهد: یک خودروی آفرود الکتریکی چه شکلی خواهد بود؟ میتسوبیشی می‌گوید این مدل کانسپت به لطف پیشرانه الکتریکی و بی صدای خود گزینه بسیار خوبی برای کسانی می‌تواند باشد که می‌خواهند در نهایت سکوت به طبیعت نزدیک شوند.

موتورهای الکتریکی با گشتاور بالای خود کنترل دقیق‌تری به نسبت موتورهای دیزلی در اختیار راننده قرار می‌دهند و به لطف سیستم دو دیفرانسیل، این خودرو قادر به ارائه تجربه آفرود بسیار خوبی است. میتسوبیشی Mi-Tech یک خودرو با توانایی‌های آفرود بالا بوده و به لطف پیشرانه الکتریکی خود و ظاهری جیپ مانند، با حذف درها و سقف تجربه آفرود بسیار خاصی را به سرنشین‌های خود می‌تواند ارائه کند.

بدون اشاره به جزئیات بیشتر، میتسوبیشی می‌گوید مدل آفرود آینه این شرکت در جاده‌های آسفالت نیز کیفیت سواری فوق العاده خوبی خواهد داشت. به نظر می‌رسد شرکت از این خودرو در طراحی نسل آینده مدل‌های پاجرو و اوتلندر نیز بهره خواهد برد.

۳ - هوندا فیت

هوندا فیت

در طراحی هوندا فیت سعی شده با ستون‌های جلوی باریک، دید وسیعی در اختیار راننده و سرنشین‌ها قرار بگیرد. طراحی خاص ستون‌های جلو در کنار بخش شیشه‌ای به طور کلی نمای جلوی این خودرو را بسیار زیبا کرده است. هوندا فیت به قدری زیباست که با دیدن آن به سختی می‌توانید خودرویی دیگر در این کلاس را بپسندید. با توجه به افزایش فروش خودروهای شاسی بلند و تراک در آمریکا و کاهش محبوبیت خودروهای کوچک، به احتمال زیاد این خودرو وارد بازار این کشور نخواهد شد. هوندا در نمایشگاه توکیو امسال از ۵ مدل و تریم مختلف این خودرو رونمایی کرد. انتخاب اسامی مانند Basic، هوم، Ness، کراس استار و لوکس نشان می‌دهد هوندا به جز آسیا و اروپا برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر بازارها ندارد. از نظر ما تنها تریم این خودرو که می‌تواند شانس حضور در بازار امریکا را داشته باشد مدل اسپرت و ماجراجویانه کراس استار آن است. جالب این که در طراحی کابین این تریم از مواد اولیه ضد آب استفاده شده است.

۴ - تویوتا E-Racer

تویوتا E-Racer

تویوتا کانسپتی دیگر در نمایشگاه توکیو رونمایی کرده که از نظر طراحی، ظاهری وحشی‌تر از کانسپت میرای نیز دارد. کانسپت E-Racer در نمایشگاه امسال تجربه‌ای جدید از خودروهای الکتریکی در اختیار مردم قرار داده بود. این خودرو با طراحی بدنه‌ای شبیه به مدل‌های مسابقه‌ای و عینک‌هایی که به کمک آن می‌توانید با خودرو تجربه رانندگی داخل پیست را داشته باشید توانست افراد زیادی را به غرفه شرکت تویوتا بکشاند.

تویوتا E-Racer بدون شک به این زودی‌ها وارد خط تولید شرکت نخواهد شد، ولی می‌توان آن را در واقع پیش نمایشی از آینده صنعت خودرو و مسابقات اتومبیل رانی از نقطه نظر تویوتا به حساب آورد. در حالی که تقریباً اکثریت کانسپت های الکتریکی تویوتا قابلیت خودران را داشته و ظرفیت چند سرنشین را نیز دارند، ولی بدون شک در آینده از نظر تویوتا خودروهایی که متکی بر راننده هستند همچنان جایی خواهند داشت.

۵ - نیسان آریا

 نیسان آریا

شاید تاکنون فکر کرده باشید نیسان به عنوان شرکتی که موفقیت بسیار خوبی با هاچ بک الکتریکی لیف توانست تجربه کند، حتماً شانس خود را در طراحی و ساخت یک شاسی بلند الکتریکی امتحان خواهد کرد. خودرویی که اینجا می‌خواهیم به شما معرفی کنیم دقیقاً همان چیزی است که شما فکرش را کرده بودید.

برخلاف بسیاری از کانسپت های مدرن و آینده نگرانه خود، آریا به آینه‌های واقعی و رینگ‌هایی با سایز معقول مجهز شده و ظاهر آن اصلاً عجیب و غریب نیست. تزئینات مسی رنگ روی بدنه و کابین ظاهری زیبا با نیسان آریا بخشیده و به لطف سیستم اطلاعات سرگرمی پرو پایلوت ۲.۰ شرکت و سیستم‌های کمکی رانندگی مختلف خود، از نظر تکنولوژی نیز این خودرو چیزی کم ندارد. این خودرو شاید هنوز چند سالی با ما فاصله داشته باشد، ولی بالاخره روزی نیسان آن را وارد خط تولید خود خواهد کرد.

۶ - سوزوکی واکو اسپو

سوزوکی واکو اسپو

چه کسی هست که یک کانسپت خودروی اسپرت با طراحی بدنه و ظاهر کلاسیک را دوست نداشته باشد؟ این خودرو که ظاهری شبیه به مدل‌های کلاسیک دو در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی دارد، ظاهر کلاسیک خود را با برخی تکنولوژی‌های روز ترکیب کرده و نتیجه، از نظر ما فوق العاده است.

این مدل کوپه کوچک به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز می‌باشد، گرچه در مورد خروجی‌های آن شرکت اطلاعاتی منتشر نکرده است. مانند بسیاری از کانسپت های دیگر، سوزوکی واکو اسپو به مجموعه‌ای از دوربین‌ها روی گلگیرهای جلوی خود مجهز شده که در واقع نقش آینه‌های روی گلگیرهای خودروهای کلاسیک را بازی می‌کنند. نظر شما در مورد این کانسپت جذاب چیست؟

۷ - دایهاتسو وای وای

دایهاتسو وای وای

این نسخه ژاپنی فولکس واگن میکروباس، یا شاید بهتر بگوییم میکرو ون فیت ۵۰۰ مولتی پلا به قدری زیباست که در نمایشگاه توکیو توانست خیلی‌ها را به غرفه دایهاتسو بکشاند. از پنل های سقف پارچه‌ای تاشو آن گرفته تا تایرهای دیواره سفید و صندلی‌های جذابی که قابلیت تا شدن برای ایجاد فضای باری بزرگ را دارند، این یک خودروی شش سرنشین کوچک فوق العاده است. یکی از موارد جالب در مورد طراحی این کانسپت نبود ستون دوم بین درهای کشویی جلو و عقب است که ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده است. استفاده از دو رنگ سفید و آبی در طراحی بدنه و کابین خودرو نیز هم ظاهر و هم کابین را بسیار شاد کرده است.

۸ - دایهاتسو واکو واکو

دایهاتسو واکو واکو

این خودرو بدون شک هیچ وقت وارد بازار آمریکا نخواهد شد، کانسپتی از شرکت دایهاتسو که از اوایل دهه ۹۰ میلادی تاکنون دیگر در بازار آمریکا حضور نداشته است. شرکت کانسپت واکو واکو را یک مینی کراس اور معرفی می‌کند که تجربه سواری جذابی را می‌تواند در اختیار راننده و سرنشین قرار بدهد. در مورد طراحی جالب کابین این خودرو همین بس که داخل سقف آن، یک محفظه نگهداری اشیا تعبیه شده است. در عقب این خودرو نیز یک طراحی دو تکه دارد و هنگام باز شدن قسمت عقب را می‌توان به عنوان یک پله برای رفتن به سقف خودرو استفاده کرد. داخل کابین به میزان زیادی از رنگ نارنجی روشن استفاده شده است.

۹ - سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی

شاید این خودرو جدید نباشد، ولی دیدن این خودرو به عنوان یک مدل آفرود اصیل در نمایشگاه خودروی توکیو بسیار جذاب است. چه کسی است که یک مدل آفرود با معماری اتاق روی شاسی، اکسل لایو جلو و عقب، گیربکس دستی ۵ دنده استاندارد و سیستم دو دیفرانسیل را دوست نداشته باشد؟ سوزوکی در توکیوی امسال نسخه جیمنی سیرا را نیز رونمایی کرد که در واقع نسخه جهانی صادراتی این خودرو محسوب می‌شود و به یک موتور ۴ سیلندر خطی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. در ژاپن قیمت جیمنی از زیر ۲۰ هزار دلار شروع می‌شود!

۱۰ - نمونه اولیه سوبارو لوروگ (Levrog)

نمونه اولیه سوبارو لوروگ (Levrog)

نسل دوم خودروی استیشن سوبارو لوروگ در قالب نمونه اولیه خود امسال در نمایشگاه توکیو حاضر بود. این خودرو نیز در لیست مدل‌هایی که به بازار آمریکا نخواهند آمد قرار می‌گیرد. طراحی بخش جلوی این خودرو به احتمال زیاد در نسل جدید WRX نیز استفاده خواهد شد. زیر کاپوت آن یک موتور توربو جدید نصب شده است. این موتور جدید ممکن است در برخی مدل‌های کوچک‌تر سوبارو در بازار آمریکا ارائه شود. نسل جدید لوروگ از نسل جدید مجموعه سیستم‌های کمکی رانندگی EyeSight بهره می‌برد و به کمک آن، امکان رانندگی نیمه خودران در بزرگ راه‌های ژاپن فراهم خواهد شد.

۱۱ - بی ام و آلپینا B3

بی ام و آلپینا B3

شرکت آلپینا از یک سری ۳ جدید ۴۶۲ اسب بخاری در نمایشگاه توکیوی امسال رونمایی کرد. آلپینا می‌گوید این خودرو صفر تا صد را می‌تواند در ۳.۸ ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دارد. موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو دوقلوی آن به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک ZF متصل شده است. این خودرو همچنین به سیستم دو دیفرانسیل xDrive بی ام و مجهز می‌باشد. داخل کابین، آلپینا B3 از مواردی مانند چرم دست دوز لاوالینا، نشان‌های فلزی روی کفپوش ها و پادری‌های آلپینا بهره می‌برد. آلپینا این خودرو را از سال آینده فقط در بازارهای اروپایی عرضه خواهد کرد.

۱۲ - کانسپت لکسوس LF-30

کانسپت لکسوس LF-30

شرکت لکسوس در نمایشگاه امسال توکیو با کانسپت LF-30 حضور پیدا کرده که خود آن را پیش نمایشی از خودروهای شرکت در سال ۲۰۳۰ معرفی می‌کند. کانسپت لکسوس LF-30 چهار موتور الکتریکی روی هر چرخ دارد و به راننده این امکان را می‌دهد تا حالت‌های رانندگی دیفرانسیل جلو، عقب یا دو دیفرانسیل را انتخاب کند. به لطف نصب باتری‌ها زیر کف خودرو، مرکز ثقل LF-30 بسیار پایین آمده است. این خودرو قابلیت خودران و یک پهپاد پشتیبانی نیز دارد. داخل کابین LF-30 به یک کاک پیت متمرکز روی راننده به نام تازونا مجهز شده که از واقعیت مجازی و کنترل اشاره‌ای به جای دکمه‌های عادی استفاده می‌کند. در طراحی صندلی سرنشین جلو از صندلی‌های فرست کلاس هواپیما الهام گرفته شده و سرنشین صفحه نمایش مخصوص خود با قابلیت کنترل اشاره‌ای را دارد. سرنشین‌های عقب یک سقف شیشه‌ای بالای سر خود دارند که با فناوری واقعیت مجازی می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند. تمام صندلی‌ها به اسپیکرهای نصب شده روی پشت سری‌ها مجهز هستند و تکنولوژی حذف صداهای مزاحم را نیز دارند. در طراحی و ساخت کابین تا جای ممکن از مواد اولیه بازیافتی استفاده شده است.

لکسوس ادعا می‌کند کانسپت LF-30 قادر است صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه پر کند. بیایید امیدوار باشیم که لکسوس واقعاً این خودرو را سال ۲۰۳۰ وارد بازار کند.

۱۳ - کانسپت سوزوکی هاستلر

کانسپت سوزوکی هاستلر

کانسپت سوزوکی هاستلر در واقع نسخه آفرود شاسی بلند هاستلر می‌باشد که در نمایشگاه توکیو امسال رونمایی شد. گرچه شکل کلی و اندازه بدنه آن کاملاً به یک سوزوکی می‌خورد، ولی به وضوح می‌توان الهام گرفتن از شاسی بلند جیمنی را در طراحی سقف تیره، گلگیرها و ارتفاع سواری بالای این خودرو به وضوح مشاهده کرد. طراحی داخل کابین بسیار ساده بوده و روی داشبورد سه صفحه را می‌توان دید که به فاصله‌های یکسان کنار هم قرار گرفته‌اند. صفحه پشت فرمان یک سرعت سنج بزرگ و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک‌تر برای نمایش سایر اطلاعات خودرو روی خود دارد. صفحه مرکزی یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است. نهایتاً صفحه سوم یک محفظه اشیاء اضافه دقیقاً بالای جعبه داشبورد می‌باشد. روی هم رفته این کانسپت طراحی بامزه‌ای دارد.

۱۴ - کانسپت نیسان IMk

کانسپت نیسان IMk

گروه کانسپت های IM شرکت نیسان امسال در نمایشگاه خودروی توکیو یک مدل جدید به نام نیسان IMk داشت که در قالب یک مدل الکتریکی جذاب، توانست خیلی‌ها را به نمایشگاه امسال بکشاند. IMk یک کانسپت کوچک ولی با ارتفاع بلند است که برخلاف انتظار فضای کابین بسیار خوبی نیز دارد. البته نیسان جزئیات خیلی زیادی در مورد این خودرو منتشر نکرده است. مثلاً اطلاعات زیادی اکنون از پیشرانه الکتریکی نیسان IMk در دست نیست و خروجی‌ها و همچنین ظرفیت پیمایش خودرو را نمی‌دانیم.

۱۵ - مزدا MX-30

- مزدا MX-30

شرکت مزدا از نخستین خودروی باتری الکتریکی خود در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این خودرو با نام MX-30، تقریباً ۱۴۱ اسب بخار قدرت دارد، از یک پک باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و ظرفیت پیمایش آن بالای ۲۰۰ کیلومتر ذکر شده است. به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۱ نباید منتظر ورود آن به بازار باشیم و قیمتش نیز هنوز اعلام نشده، گرچه انتظار می‌رود قیمت پایه آن حول و حوش ۳۰ هزار پوند باشد.

مزدا MX-30 به لطف پلت فرم خود با پیشرانه‌های مختلفی نیز قابل سفارش خواهد بود. گفته می‌شود شرکت یک نسخه مجهز به موتور روتوری و یک موتور الکتریکی را نیز بعدها روانه بازار خواهد کرد. همچنین احتمال عرضه یک نسخه هیبریدی با باک بزرگ‌تر و پک باتری کوچک‌تر نیز وجود دارد.

۱۶ - کانسپت سوزوکی هاناره

کانسپت سوزوکی هاناره

کانسپت سوزوکی هاناره یک خودروی بسیار مناسب برای خانواده‌هایی است که به دنبال یک ون با فضایی شبیه به سالن پذیرایی خانه هستند. داخل کابین این کانسپت چیزی به نام صندلی راننده پیدا نخواهید کرد. یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز ون همه چیز را کنترل می‌کند. این کانسپت در واقع پیش نمایشی از یک آینده خودرویی تماماً خودران است که دیگر چیزی به نام ردیف جلو و عقب صندلی‌ها معنی نخواهد داشت.

طراحی ظاهری کلاسیک این خودرو به نوبه خود بسیار جذاب است و این موضوع در کنار فناوری‌های مدرن و کابین متفاوتش، سوزوکی هاناره را به یک مدل بسیار متفاوت تبدیل کرده‌اند. اگر با دقت به این خودرو نگاه کنید فاصله بین چرخ‌ها بسیار زیاد بوده و این به معنی فضای کابین بسیار خوب و جادار در هاناره می‌باشد.

۱۷ - کانسپت میتسوبیشی Super Height K-Wagon

کانسپت میتسوبیشی Super Height K-Wagon

علاوه بر Mi-Tech، در غرفه امسال شرکت میتسوبیشی شاهد یک کانسپت دیگر نیز بودیم. این خودرو به نام کانسپت Super Height K-Wagon توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. خیلی ساده بخواهیم بگوییم، این خودرو شبیه یک جعبه بزرگ می‌باشد که چرخ‌های ریزی در گوشه‌های بدنه خود دارد. این خودرو با فضای کابین بسیار خوب و جادار بدون شک می‌تواند گزینه خوبی برای خانواده‌ها باشد! البته با توجه به ظاهر عجیب و غریب آن می‌توان Super Height K-Wagon را یک محصول ژاپنی برای بازار ژاپنی به حساب آورد.

۱۸ - نسخه ویژه سوبارو WRX STI EJ20

 نسخه ویژه سوبارو WRX STI EJ20

شرکت سوبارو مدت سه دهه می‌شود که از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی توربو EJ20 خود روی مدل‌های مختلف استفاده می‌کند. نخستین بار این موتور روی سوبارو لگاسی مدل ۱۹۸۹ وارد بازار شد و اکنون شرکت تصمیم گرفته تا برای همیشه با آن خداحافظی کند. ولی قبل از این اتفاق، STI یک برنامه ویژه برای آن دارد.

نسخه ویژه سوبارو WRX STI EJ20 که در نمایشگاه توکیو رونمایی شد در واقع به افتخار موتور مذکور ساخته شده است. این خودرو با موتور EJ20، رینگ‌های ۱۹ اینچی طلایی BBS و نشان‌های ویژه روی بدنه در تعدادی بسیار محدود ساخته خواهد شد. گفته می‌شود خریداران خوش شانس این خودرو با یک سیستم قرعه کشی مشخص خواهند شد.

۱۹ - تویوتا کوپن GR اسپرت

 تویوتا کوپن GR اسپرت

خودروهای کانسپت و مدل‌های الکتریکی شاید امسال در تعداد بسیار زیاد در نمایشگاه توکیو حاضر بودند، ولی همیشه در این نمایشگاه فضا برای معرفی مدل‌های سنتی‌تر و فان تر وجود دارد. این شما و این تویوتا کوپن GR اسپرت!

تویوتا کوپن GR اسپرت توسط شرکت دایهاتسو که زیرمجموعه تویوتاست تولید می‌شود. این خودرو یک مدل دو سرنشین با سقف تاشو بوده و در طراحی آن به میزان زیادی روی ارائه یک تجربه رانندگی بسیار پویا و جذاب تمرکز شده است. مهندسان تویوتا Gazoo Racing با اعمال برخی تغییرات روی خودرو شامل افزایش سختی بدنه، تیونینگ دوباره شاسی و اضافه کردن مواردی مانند میل موج گیر مسابقه‌ای جلو علاوه بر افزایش کیفیت سواری هندلینگ فوق العاده ای نیز برای این خودرو ارائه کرده‌اند.

۲۰ - کانسپت تویوتا LQ

کانسپت تویوتا LQ

تویوتا امسال یکی از غرفه‌های برتر نمایشگاه توکیو را در اختیار داشت و علاوه بر تمام مدل‌هایی که معرفی کردیم، از کانسپت LQ نیز رونمایی کرد. تویوتا می‌گوید امیدوار است این کانسپت را در سال ۲۰۲۰ آماده ورود به بازار کند. این کانسپت در واقع مبتنی بر مدل Concept-i که سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود ساخته شده است. برای طراحی تویوتا LQ، طراحان شرکت برخی تغییرات در طراحی بدنه از جمله تغییر دستگیره درها ایجاد کرده‌اند و کابین آن نیز اکنون با یک فرمان سنتی ظاهری آماده ورود به بازار دارد.

تویوتا LQ سیستم خودران سطح ۴ داشته و قادر است بدون نیاز به دخالت انسان حرکت کند. چراغ‌های جلوی این خودرو قادر به نمایش تصاویر روی جاده برای مطلع کردن عابرین پیاده و رانندگان دیگر خودروها از این که چه کاری می‌خواهد انجام بدهد است. زمانی که سیستم خودران خودرو فعال می‌شود، یک هوش مصنوعی به نام Yui می‌تواند علاوه بر پیشنهاد موسیقی مناسب، زمانی که نیاز به کنترل خودرو توسط راننده وجود دارد وی را مطلع سازد.

منبع: Z4Car

 

بیشتر بخوانید : 

نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

بی ام و سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

سوبارو WRX STI S209 گران‌ترین خودروی تاریخ شرکت لقب گرفت

تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو از کانسپت LQ رونمایی می‌کند + تصاویر

نمایشگاه خودرو لوس آنجلس ۲۰۲۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar