نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه سما ۲۰۱۹

بروزرسانی در: دوشنبه 20 آبان 98 ساعت 18:07
نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه سما 2019

نمایشگاه خودروی سما همه ساله برخی از جذاب‌ترین، عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین خودروهای دنیا را به مدت ۱۰ روز در شهر لاس وگاس دور هم جمع می‌کند. در یک سوی این نمایشگاه یک صندلی ساخته شده از اگزوز خودرو را می‌توانید بیابید و در سوی دیگر، انواع مدل‌های کانسپت و تیونینگ شده خودروهای آمریکایی را خواهید یافت. در یک سمت هوندای هاچ بک دهه ۷۰ میلادی را می‌بینید که یک پیشرانه موتورسیکلت را زیر کاپوت خود جای داده است. خلاصه بخواهیم بگوییم، در نمایشگاه خودروی سما (SEMA) باید هر لحظه خود را برای سورپرایز شدن آماده کنید. این نمایشگاه در ساختمان‌های مختلفی برگزار می‌شود که توسط راه پله‌های هوایی، نردبان و حتی آبشار به هم متصل شده‌اند. در نمایشگاه سما تا دلتان بخواهد قطعات و لوازم تیونینگ و خودروهایی که به طور سنگین تقویت شده‌اند را خواهید یافت. در ادامه این مطلب با زد فور کار همراه شوید تا سفری مجازی به شهر لاس وگاس داشته و شما را با بهترین خودروهای نمایشگاه سما ۲۰۱۹ آشنا کنیم.

  • کانسپت های مختلف تویوتا GR سوپرا مدل ۲۰۲۰

کانسپت های مختلف تویوتا GR سوپرا مدل 2020

در نمایشگاه امسال شرکت تویوتا مدل‌های مختلف سوپرا را به لاس وگاس آورده بود. نسخه ویژه Heritage Edition را می‌توان یکی از بهترین‌های آن‌ها معرفی کرد، خودرویی که ظاهر آن بیشتر از مدل‌های دیگر به GR سوپرا تولیدی شبیه بود. اسپویلر عقب این خودرو از نسل چهارم تویوتا سوپرا دهه ۹۰ میلادی گرفته شده، چراغ‌های جلو و عقب آن با الهام گرفتن از سوپرا MKIV طراحی شده و به یک کیت بدنه جذاب، یک اسپلیتر بزرگ در جلو و یک دیفیوزر بسیار بزرگ در عقب مجهز شده است. نسخه واید بادی Hyperboost Edition با بدنه فیبر کربنی ۲۰ تکه‌ای خود و یک توربوشارژر سفارشی که قدرت موتور را به ۷۵۰ اسب بخار افزایش می‌داد توانست نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. کانسپت Performance Line که محصول تیم داخلی Toyota Customizing & Development است از رینگ‌هایی ویژه، یک کیت بدنه فیبر کربنی که داون فورس را افزایش می‌دهد و یک سیستم اگزوز سفارشی بهره می‌برد. کانسپت بسیار جذاب Wasabi با رنگ سبز روشن خود اثر تیم Toyota Genuine Accessories بود.

زیباترین مدل در میان تمام کانسپت ها و نسخه‌های ویژه تویوتا سوپرا بدون شک کانسپت ۳۰۰۰GT بود که در طراحی آن از نسخه ویژه بازار ژاپن تویوتا سوپرا TRD 3000GT مدل ۱۹۹۴ الهام گرفته شده بود. خودروی مذکور از یک کیت بدنه ویژه برای گرامیداشت موفقیت‌های سوپرا در مسابقات اتومبیل رانی گرند تورینگ ژاپن بهره می‌برد. در این نسخه مدرن همان کاپوت با چهار دریچه ورودی هوای مدل اورجینال را البته با دریچه‌های بیشتر و یک باله الهام گرفته شده از کیت بدنه Rad دهه ۹۰ میلادی را می‌توانیم ببینیم. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو همچنین می‌توان به روکش بدنه نقره‌ای و طلایی، صندلی‌های مسابقه‌ای، ترمزهای برمبو و رینگ های ۱۹ اینچی مسابقه‌ای TWS اشاره کرد.

  • کانسپت هیوندای ولستر N پرفورمنس

کانسپت هیوندای ولستر N پرفورمنس

هیوندای ولستر N خود به اندازه کافی یک مدل جذاب و قدرتمند است. با رونمایی کانسپت هیوندای ولستر N پرفورمنس، این شرکت کره‌ای ظاهراً می‌خواهد ثابت کند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از مهم‌ترین موارد این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق تقویت شده، میل موج گیرهای جلو و عقب ویژه، شاسی تقویت شده، ترمزهای تقویت شده بزرگ‌تر، رینگ‌های تقویت شده ۱۹ اینچی و مجموعه‌ای از قطعات آیرودینامیکی شامل کاپوت و اسپویلر عقب جدید اشاره کرد. داخل کابین شاهد نصب صندلی‌های اسپرت هستیم و در عین حال، تمام سطوح این خودرو از جمله دسته دنده به روکش چرم آلکانتارا مجهز شده‌اند.

  • نیسان فرانتیر Desert Runner

نیسان فرانتیر Desert Runner

شرکت نیسان در نمایشگاه سما امسال پیکاپ فرانتیر خود را در قالب یک تراک مسابقه‌ای صحرایی در معرض نمایش عموم قرار داده بود. برای تبدیل این مدل به یک خودروی مسابقه‌ای موتور ۴ لیتری شش سیلندر خورجینی توربو جای خود را به یک نسخه آماده مسابقه از موتور ۵.۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی پیکاپ تایتان با یک گیربکس شش دنده دستی داده است. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به اضافه شدن گلگیرهای سفارشی، سپرهای جلو و عقب ویژه، تایرهای ۳۷ اینچ بی اف گودریچ باجا با رینگ‌های Fifteen52، سیستم تعلیق با ارتفاع بالاتر در جلو و کمک فنرهای جلو و عقب King Racing Triple Bypass اشاره کرد. داخل کابین نیز مواردی مانند صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو، کمربند مسابقه‌ای و برخی موارد دیگر اضافه شده‌اند. بدون شک این خودرو در مسابقات صحرایی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت!

  • کانسپت رم ۱۵۰۰ ربل OTG

کانسپت رم 1500 ربل OTG

برای ساخت این کانسپت، طراحان موپار تغییرات زیادی روی رم ۱۵۰۰ ربل اعمال کرده‌اند که افزایش ۵ سانتی متری ارتفاع سواری و اضافه کردن تایرهای ۳۵ اینچی به خودرو از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. از جمله تغییرات ظاهری قابل توجه این خودرو می‌توانیم به نصب سپر جلو با وینچ، نصب یک اسنورکل (ورودی هوا) و یک باربند با چادر سقفی تاشو و نردبان اشاره کنیم. در محفظه بار این خودرو مواردی مانند کولر، اجاق گاز و یک سینک اضافه شده‌اند. به لطف پنل های خورشیدی و منبع ذخیره برق می‌توانید مدت زیادی با این کانسپت جذاب در طبیعت سپری کنید.

  • کانسپت موپار لولاینر (Lowliner)

کانسپت موپار لولاینر (Lowliner)

در حالی که دو کانسپت قبلی برای آفرود طراحی شده بودند، کانسپت لولاینز برعکس برای آسفالت بهینه سازی شده است. برای ساخت این کانسپت طراحان شرکت یک دوج D200 مدل ۱۹۶۸ را انتخاب کرده و ارتفاع سواری‌اش را به میزان قابل توجهی پایین آورده و نهایتاً طول بین دو محور را بیشتر کرده‌اند. لولاینر به رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی مجهز شده که ظاهری شبیه به رینگ‌های فولادی اواخر دهه ۶۰ میلادی دارند، ولی در این خودرو شاهد برخی المان‌های مدرن مانند چراغ‌های جلوی LED هستیم. زیر کاپوت این خودرو یک موتور کامینز ۵.۹ لیتری دیزلی خوابیده که خروجی‌هایش را به کمک گیربکس شش دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. نهایتاً رنگ بدنه خاص قرمز دلمونیکوی این خودرو ظاهری فوق العاده خاص به آن بخشیده است.

  • کانسپت شورولت E-10

کانسپت شورولت E-10

این کانسپت شورولت را به بهترین حالت می‌توان ترکیبی از یک تراک کلاسیک و تکنولوژی‌های مدرن معرفی کرد. این خودرو که به یاد پیکاپ شورولت C-10 مدل ۱۹۶۲ طراحی شده، شکل و ابعاد بدنه مدل اورجینال را حفظ کرده، ولی به مواردی مانند لوگوی نورپردازی شده شورولت، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۲۰ اینچی جلو و ۲۲ اینچی عقب مجهز شده است. داخل کابین مواردی مانند صفحه نمایش دیجیتال و صندلی‌های چرمی جدید را در کنار ترکیب داشبورد کلاسیک خواهید یافت.

جذاب‌ترین بخش این خودرو زیر کاپوت پنهان شده و آن چیزی نیست جز این که پیشرانه الکتریکی کانسپت کروز شورولت روی این خودرو نصب شده و تقریباً ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در این کانسپت همچنین از برخی قطعات شورولت بولت مانند باتری‌های ۴۰۰ ولتی استفاده شده است. این خودرو همچنین از یک گیربکس اتومات معمولی بهره می‌برد. شورولت می‌گوید صفر تا صد این خودرو حدوداً ۵ ثانیه است و E-10 می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳ ثانیه طی کند.

  • فورد موستانگ لیتیم

فورد موستانگ لیتیم

فورد نیز به مانند شورولت یکی از خودروهای بنزینی خود را به پیشرانه‌ای الکتریکی مجهز کرده، ولی آن‌ها برای این کار از یک خودروی مدرن و نه کلاسیک استفاده کرده‌اند. پروژه موستانگ لیتیم یک همکاری مشترک بین دو شرکت فورد و Webasto است که از یک موتور الکتریکی Phi-Power و سیستم باتری ۸۰۰ ولتی وباستو برای تولید بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. موتور این خودرو به یک گیربکس سفارشی Getrag شش دنده دستی مجهز بوده و می‌تواند از تمامی گشتاور خودرو به طور کامل بهره ببرد. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توانیم به پکیج هندلینگ Mustang Track و ترمزهای جلوی برمبو اشاره کرد. موستانگ لیتیم سه حالت رانندگی شامل Valet، اسپرت، پیست و Beast دارد.

  • فورد برانکو مدل ۱۹۶۸ جی لنو

فورد برانکو مدل 1968 جی لنو

زیر کاپوت این فورد برانکو نسل اول بازسازی شده یک هیولا خوابیده است» موتور ۵.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار موستانگ شلبی GT500 جدید! به لطف این موتور قدرتمند و همچنین تغییرات اعمال شده، این خودروی آفرود توانایی‌های فوق العاده ای دارد. از برخی تجهیزات قابل توجه این خودرو می‌توانیم به گیربکس ۵ دنده دستی Tremec، کمک فنرهای مسابقه‌ای فوکس، منبع اگزوزهای بورلا و قطعات اگزوز Vibrant Performance اشاره کنیم. رنگ آمیزی بدنه این خودرو را شرکت PPG انجام داده و نتیجه، فورد برانکوی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است.

  • نمونه اولیه فورد برانکو R مسابقه‌ای

نمونه اولیه فورد برانکو R مسابقه‌ای

شرکت فورد از فرصت نمایشگاه سما برای رونمایی از نمونه اولیه فورد برانکو R مسابقه‌ای به نحو احسن توانست استفاده کند. این خودرو روی همان پلت فرمی ساخته شده که نسل جدید برانکو سال آینده با آن وارد بازار خواهد شد. در طراحی این خودروی جذاب که قبل از نمایشگاه سما تصاویری از آن در صحرای نوادا منتشر شد، از خودروی فورد برانکو مدل ۱۹۶۹ که در همین سال موفق به قهرمانی در مسابقه باجا ۱۰۰۰ شده بود استفاده شده است. این خودرو امسال در مسابقه باجا ۱۰۰۰ شرکت خواهد کرد. روی پنل عقب و باله این خودرو عدد ۲۰۶۹ درج شده است. ۲۰ به کلاسی که خودرو در آن شرکت می‌کند اشاره دارد و عدد ۶۹، مربوط به سالی است که فورد برانکو در باجا ۱۰۰۰ قهرمان شده بود.

این خودرو روی پلت فرم فورد T6 ساخته شده و فورد با بسیاری از قطعات ویژه خودروهای مسابقه‌ای آن را ارتقا داده است. این خودرو در اکسل جلو به یک سیستم تعلیق مستقل مجهز می‌باشد. سیستم تعلیق عقب از نوع ۵ میله‌ای بوده و ۱۸ اینچ فاصله از سطح زمین دارد. فورد برانکو R به کمک فنرهای فوکس، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و تایرهای BF گودریچ ۳۷ اینچی مجهز است. خودرو قدرت مورد نیازش را از یک موتور اکو بوست توربو دوقلو تأمین می‌کند. فورد هنوز جزئیات کامل این پیشرانه را اعلام نکرده است.

  • تراک ESAB Welding

تراک ESAB Welding

در نمایشگاه سما امسال یکی از پروژه‌های فورد اف ۲۵۰ مدل ۲۰۰۱ کاستوم توانست به دلیل ظاهر خاص خود توجه خیلی‌ها را جلب کند. برای ساخت این خودرو شرکت ESAB مواردی مانند کاور بدنه خاص، چراغ‌های LED لایت فورس، رینگ‌های مشکی Rhino و وینچ Warn Industries را به آن اضافه کرده است. موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۶.۸ لیتری استوک آن جای خود را به یک موتور دیزلی ۷.۳ لیتری بت ۵۵۰ اسب بخار داده و گیربکس آن نیز تقویت شده است. کیت افزایش ارتفاع ۶ اینچی سیستم تعلیق نصب شده روی این خودرو کمک فنرهای برگی جلو را با کمک فنرهای لول ساخت شرکت Radflo عوض کرده است.

همچنین قسمت بار فابریک این خودرو حذف شده و شاهد نصب یک محفظه بار سفارشی آلومینیومی با سقف ویژه در این بخش هستیم. در قسمت بار این خودرو به یک سیستم صوتی ساخت راکفورد فوسگیت مجهز است که مستقل از سیستم صوتی داخل کابین می‌باشد. سقف محفظه بار را به سرعت و با باز کردن ۴ عدد پیچ می‌توان جدا کرد. در محفظه بار این خودرو مواردی مانند فریزر، تانک آب ۷۵ لیتری و یک کمپرسور باد را خواهید یافت. موتور جوشکاری شرکت ESAB و همچنین یک دستگاه برش فلز نیز در کناره‌ها به صورت کشویی نصب شده و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. طراحی کابین این خودرو توسط شرکت Cruising Kitchens انجام شده و یک سیستم ماژولار کاملاً قابل سفارشی سازی دارد.

  • تویوتا تاکوما TRD OFF-ROAD 4X4

تویوتا تاکوما TRD OFF-ROAD 4X4

در نمایشگاه امسال خودروی سما مانند همیشه پر بود از انواع تراک های جذاب و مخصوص آفرود که قطعاً اگر از علاقه مندان آفرود باشید امکان ندارد از حضور در این نمایشگاه لذت نبرید. یکی از تراک های جذاب نمایشگاه امسال بدون شک تویوتا تاکوما TRD OFF-ROAD 4X4 بود. شرکت Showstoppers Off Road برای ساخت این مدل جذاب مواردی مانند اسنورکل سافاری ARB و چادر سقفی AluCab Gen 3 را به تویوتا تاکوما اضافه کرده است.

این خودرو روی رینگ‌های RAYS TE-37XT و تایرهای یوکوما جئولاندار ۲۸۵/۷۰/۱۷ مخصوص زمین‌های گلی سوار شده است. کمک فنرهای پرفورمنس قابل تنظیم KING در کنار بازوهای کنترلی بالا و پایین Dirt King و فنرهای برگی Expedition Stage III به نرم‌تر شدن سواری این خودرو بیش از پیش کمک می‌کنند. این خودرو همچنین به چراغ‌های مختلف روی سقف، سپرها و بسیاری بخش‌های دیگر بدنه مجهز شده است. داخل کابین به لطف روکش چرم Katzkin حس و حال لوکسی دارد.

از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به اگزوز بورلا، کاپوت فیبر کربنی Selbon TR، رک Prinsu Habitat، سپر جلوی آلومینیومی Demello Offroad، سپر عقب Mobtown Off Road، اسکید پلیت های تمام آلومینیومی و چند مورد دیگر اشاره کرد.

  • کانسپت فولکس واگن اطلس ادونچر

کانسپت فولکس واگن اطلس ادونچر

همان طور که احتمالاً مطلع هستید، این روزها شرکت‌های فعال در زمینه تجهیز خودروهای کمپر و آفرود بسیار فعال شده و محبوبیت این بخش از بازار بسیار بالا رفته است. در همین راستا کمپانی‌های بزرگ مانند فولکس واگن نیز بیکار ننشسته و آن‌ها نیز مدل‌های مختلفی را در این بخش طراحی و روانه بازار می‌کنند. از آن جایی که کانسپت اطلس ادونچر مستقیماً توسط مرکز خلاقیت و مهندسی فولکس واگن در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده، اگر روزی دیدید فولکس واگن تصمیم گرفته این خودرو را روانه خط تولید کند خیلی متعجب نشوید. فولکس واگن خود سابقه طراحی و تولید نسخه‌های جالب و فان از خودروهای خود در قالب نسخه‌های ویژه دارد و اطلس نیز قطعاً از این قاعده نمی‌تواند مستثنی باشد.

  • دوج چلنجر Quintin Brothers

دوج چلنجر Quintin Brothers

این دوج چلنجر ۱۰۰۰ اسب بخاری از زمان رسیدن به لاس وگاس ماجراهای جالبی را پشت سر گذاشته است. تریلر شرکت Quintin Brothers Auto & Performance که در شهر فرمونت فعالیت می‌کند دقیقاً چند روز مانده به شروع به کار نمایشگاه سما دزدیده شد. دوج چلنجر سفارشی آن‌ها داخل این تریلر قرار داشت. به کمک دوربین‌های مدار بسته سارق تریلر شناسایی شد، ولی زمانی که نیروهای پلیس نوادا سعی در متوقف کردن وی داشتند، سارق با دوج چلنجر وارد یک پارکینگ شده و نهایتاً توانست از دست پلیس بگریزد. بعد از خروج از پارکینگ، سارق پس از برخورد با یک فنس و حرکت در کنار یک پیست کارتینگ، بالاخره دستگیر شد. بالاخره Quintin Brothers Auto & Performance موفق شد دوج چلنجر خود را، البته در این شکل و شمایل در نمایشگاه خودروی سما در معرض نمایش عموم مردم قرار بدهد.

  • جیپ گلادیاتور AEV

جیپ گلادیاتور AEV

این جیپ گلادیاتور که می‌بینید به تمام آن چه یک خودروی آفرود سنگین نیاز دارد مجهز است. ارتفاع سیستم تعلیق آن به لطف کمک فنرهای بزرگ Bilstein افزایش یافته و از سوی دیگر به تایرهای بزرگ ۳۷ اینچی مجهز شده است. شرکت American Expedition Vehicles که به طور اختصاری AEV نامیده می‌شود به تبدیل خودروهای عادی به مدل‌های آفرود قوی معروف می‌باشد. جالب است بدانید برخی از قطعات شورولت کلرادو ZR2 Bison نیز کار این شرکت بوده است. امسال شرکت AEV علاوه بر این خودرو دو مدل دیگر نیز در نمایشگاه سما ۲۰۱۹ داشت.

  • هوندا سیویک Si Super Street Build مدل ۱۹۹۹

هوندا سیویک Si Super Street Build مدل 1999

آیا این همان خودرویی است که در سال ۲۰۰۱ خیلی در فیلم سریع و خشمگین سر و صدا کرد؟ البته که شباهت زیادی به آن دارد. هوندا امسال برای گرامیداشت شصتمین سالگرد فعالیت خود در آمریکای شمالی کانسپت های مختلفی را به لاس وگاس آورده بود. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها بدون شک خودروی سیویک Si Super Street Build است که کمپانی آن را در سال ۲۰۰۰ برای مسابقه Civic Si Challenge طراحی کرده بود. اگر در کودکی علاقه زیادی به جمع کردن خودروهای اسباب بازی داشتید، به دلیل شباهت زیادی که این کانسپت هوندا به آن‌ها دارد قطعاً از آن خوشتان خواهد آمد.

  • کانسپت RTR رامبلر فورد رنجر

کانسپت RTR رامبلر فورد رنجر

RTR رامبلر فورد رنجر را بدون شک می‌توان به عنوان یکی از بهترین تراک های حاضر در نمایشگاه سما ۲۰۱۹ معرفی کرد. فورد برای این پروژه تایرهای ۳۳ اینچ Nitto Ridge Grappler و رینگ‌های کاستوم RTR Tech 6 را انتخاب کرده، زیرا می‌دانسته که تقریباً در بسیاری از موارد رینگ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر از این خیلی به درد نمی‌خورند. سه لایت بار LED به طرز زیبایی داخل جلوپنجره این خودرو کار شده تا ظاهر رنجر رپتور مانند آن را به بهترین شکل ممکن تکمیل کند. برای افزایش توانایی‌های آفرود این خودرو شرکت تقریباً ۵ سانتی متر ارتفاع سیستم تعلیق را افزایش داده و رکاب‌های Heavy Duty روی آن نصب کرده که هم به عنوان پله‌ای برای سوار شدن به خودرو می‌توان استفاده کرد و هم در مسیرهای آفرود از برخورد سنگ با بدنه جلوگیری می‌کند.

  • هوندا N600 مدل ۱۹۷۲

هوندا N600 مدل 1972

اگر ظاهر این خودروی هوندا N600 مدل ۱۹۷۲ به گونه‌ای است که گویی پیشرانه موتورسیکلت رویان نصب شده، باید بگوییم که حدستان کاملاً درست بوده است. این خودرو عجیب و غریب قدرت مورد نیازش را از یک پیشرانه موتور سیکلت ۸۰۰ سی سی VFR V-4 تأمین کرده و دیفرانسیل عقب است. گرچه N600 اورجینال نیز خود از موتورهای VTEC استفاده می‌کرد، ولی با نصب پیشرانه موتورسیکلت روی آن، این مدل قطعاً تنها نمونه‌ای است که ردلاین پیشرانه ان ۱۲ هزار دور در دقیقه می‌باشد. این خودرو یکی از مدل‌های مختلفی بود که امسال در غرفه هوندا حضور داشتند.

  • هوندا رالی پاسپورت

هوندا رالی پاسپورت

مرکز تحقیق و توسعه هوندا در اوهایو این مدل هوندا پاسپورت را به عنوان یک پروژه خاص برای نمایشگاه سما طراحی کرده است. هوندا می‌گوید هدف از طراحی این خودرو نشان دادن پتانسیل واقعی کراس اور پاسپورت می‌باشد. این مدل تاکنون در مسابقات رالی مختلفی شرکت کرده و حتی در کلاس خود در رالی Southern Ohio Forest توانسته رتبه دوم را به دست بیاورد. برای شرکت در مسابقات رالی برخی قطعات اضافی مانند رول کیج روی این خودرو نصب شده‌اند، ولی به جز مواردی مثل تایرها، لنت ترمزها، رینگ‌ها و اسکید پلیت ها این خودرو در مقایسه با پاسپورت معمولی دست نخورده باقی مانده است. جالب این که برای مسابقات دریفت این خودرو به یک ترمز هیدرولیک دستی نیز مجهز می‌باشد.

منبع: Z4Car

 

نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹

نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹

رونمایی از نسخه‌های ویژه جیپ رانگلر و گلادیاتور در نمایشگاه خودروی میامی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "نگاهی به بهترین خودروهای نمایشگاه سما ۲۰۱۹"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
mostafa
مهمان

پس چرا کوییک R سایپا رو ب نمایش نذاشتن،قطعا اینا خیلی مونده ب ایران خودرو و سایپا برسن،بدون هیچ تبلیغی و هزینه اضافی ملت برای ی سال آینده پیش پرداخت میدن،دممون گرم