احتمال کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 01:17
احتمال کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار

قیمت خودرو در بازار به احتمال زیاد در روزهای آینده با کاهش مواجه خواهد شد.

در ماه‌های گذشته و با سرازیرشدن دوباره نقدینگی موجود در جامعه به بازار خودرو، قیمت این کالا به شدت افزایش یافت و مجدداً بازار خودرو وارد یک فاز التهابی شد؛ افزایش قیمت‌ها به طوری رقم خورده که به عنوان مثال هر دستگاه خودرو پراید در بازارها به رقمی در حدود ۵۰ میلیون تومان رسیده ولی این قیمت، ناشی از التهاب روانی بازار است و خرید خودرو براساس آن، تقریباً انجام نمی‌گیرد.

در این میان، چند احتمال وجود دارد که زمینه‌ساز کاهش قیمت خودروها در روزهای آینده است و روند افزایشی قیمت را به یک روند کاهشی تبدیل می‌کند.

نخست آن که دو گروه بزرگ خودروسازی در ایران به خصوص سایپا در حال اجرای طرح‌های فروش فوری خودرو با موعد تحویل سی روزه هستند که این عمل می‌تواند عرضه و تقاضا را تحت کنترل خودروسازان درآورد.

در کنار آن، بنابر اعلام بعضی کارشناسان شمار بسیار زیادی از خودروهای تولید سال ۹۷ خودروسازان به خاطر عدم تجاری شدن، در پارکینگ این شرکت‌ها انبار شده که باید تحت هر وضعیتی تکمیل و راهی بازار شود؛ در صورت ورود این خودروها به بازار تا پیش از پایان سال، یک شوک قیمتی ناشی از افزایش شدید عرضه در برابر تقاضا ایجاد خواهد شد.

علاوه بر آن، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با تزریق نقدینگی ۴ هزار میلیارد تومانی و ۸۰۰ میلیون یورویی به خطوط تولید خودروسازان و قطعه‌سازان، در حال بهبود وضعیت تولید قطعات در کشور و افزایش تیراژ خودروسازان هستند که این عمل خود موجب رشد تولید و عرضه خودرو به بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد هم اکنون هم قیمت‌های روزانه بازار، چندان مورد توجه خریداران قرار ندارد چون افزایش قیمت‌ها در این حوزه به اندازه‌ای بوده که از توان اقتصادی خانواده‌ها خارج شده و خیلی از مردم عملاً با قیمت‌های کنونی امکان خرید خودرو را از دست داده‌اند؛ در این وضعیت بسیاری از خرید و فروش‌های موجود در بازار، با قیمت‌هایی بسیار کمتر از آنچه عنوان می‌شود انجام می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد در روزهای پیش رو با فروکش کردن تب و تاب بازار خودرو، قیمت این کالای مهم و مورد توجه مردم با کاهش روبه‌رو خواهد شود.

قیمت محصولات سایپا

فروش فوری سایپا

فروش نقدی سایپا

فروش اقساطی سایپا

ثبت نام پیش فروش سایپا

قیمت پراید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar