افزایش ۶۰ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ چینی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
افزایش 60 درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ چینی

همزمان با افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر مواد اولیه و قطعات،قیمت تمام شده خودرو شاهد حداقل افزایش صددرصدی خواهد بود چون که خودروسازان ناگزیربه افزایش قیمت تمام شده تولیدات خود هستند و بر این اساس، شنیده ها حاکی از آن است که خودروهای پرتیراژ چینی با هدف جبران هزینه های خود در مرحله اول تصمیم به افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی قیمت گرفته اند.

از ابتدای امسال و در تعطیلات نوروز بود که قیمت ارز سر به آسمان کشید و اعداد جدیدی را به ثبت رساند. روند افزایشی قیمت ها با آغاز روزهای کاری سال جدید شدت گرفت و همزمان با اعلام قطع همکاری شرکای خارجی اقتصاد ایران، روند واردات قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو کند شد. از طرف دیگر با هدف مدیریت هزینه کرد ارز، همه تصمیمات اقتصادی دولت رنگ و بوی دیگری به خود گرفته ولی چیزی که وضعیت را متفاوت از همیشه کرده ، تحمیل افزایش قیمت هایی بر بدنه صنعت خودرو است. خودروسازان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود ناچار به خرید موادی هستند که پیش از این یک سوم قیمت فعلی را داشت و در عین حال هم به واسطه سیاست های جدید دولتی، قادر به ترخیص قطعات خریداری شده خود از گمرکات نیستند.

در این وضعیت زنجیره تامین هم به خاطر داشتن مطالبات بالا از خودروسازان قادر به تولید نیست و همه این موارد موجب شده تا خودروسازان افزایش قیمت محصولات خود را آخرین راهکار دانسته تا توان پرداخت بخشی از مطالبات خود و همچنین خرید مواد اولیه با نرخ های چند برابری را داشته باشند. به طور قطع با روند فعلی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خودروها دور از انتظار نیست.

بر این اساس شنیده ها حاکی از آن است که در قدم اول خودروهای پرتیراژ چینی تصمیم به افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی محصولات خود گرفته اند تا به مرور زمان نسبت به افزایش حداقل صد درصدی تولیدات خود اقدام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar