تنها راه حل برای کاهش قیمت خودرو افزایش تیراژ است

یکشنبه 9 دی 97 ساعت 14:07
تنها راه حل برای کاهش قیمت خودرو افزایش تیراژ است

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از راه حل‌های کاهش قیمت و قیمت تمام شده خودرو را افزایش تیراژ تولید محصولات اعلام کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۹ دی ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: جناب رحمانی اعلام کرد که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ وضع موجود تولید، جهاد و عبادت است. و ما هم در وزارت صنعت تمام استراتژی خود را برای حفظ تولید طراحی کرده‌ایم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که خودرو به مبحثی سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شده و عمده مشکلات ما این است که صنعت به طور دولتی اداره می‌شود، تصریح کرد: آقای رحمانی در این جلسه مطرح کرد برای رسیدن به سیاست و حاکمیت بدون نفت در خصوص احیاء و فرآوری معدن برنامه ویژه‌ای داریم، همچنین در استان‌ها شورای معادن تشکیل می‌شود و به فکر فناوری هستیم تا بهره برداری صحیح از معادن انجام بگیرد.

احیاء، نوسازی و بومی سازی صنعت خودرو دغدغه وزیر صنعت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دغدغه من علاوه بر حفظ شرایط موجود در صنعت خودرو احیاء، نوسازی و بومی سازی آن است و در هفته آینده نمایشگاه خودروسازی، قطعه سازی و بومی سازی برگزار می‌شود.

جلسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

وی ادامه داد: رحمانی اعلام کرد که تاکید کرده‌ام ۸۰ درصد تولید خودرو باید به تعهدات خودروسازان با قیمت‌های مندرج در قراردادهای اولیه اختصاص پیدا کند، پیش فروش‌ها به قیمت روز انجام می‌گیرد و به دنبال افزایش تیراژ هستیم تا قیمت تمام شده خودرو کاهش داشته باشد.

تکرار تعهد وزارت صمت برای ایجاد ۲۷۰ هزار شغل سالانه در لایحه بودجه

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ را به سال ۹۸ هم انتقال داده‌ایم، در این تبصره به دنبال این بوده‌ایم تا ۲۷۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

سهم ۲ درصدی ایران از بازار ۱ هزار و ۱۱۶ میلیارد دلاری منطقه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای رحمانی مطرح کرد که در ۱۸ کشور همسایه ۱ هزار و ۱۱۶ میلیارد دلار واردات وجود دارد که سهم ما از صادرات به این بازار فقط ۲ درصد است، حوزه‌ای به منظور آسیب شناسی و حل مشکلات تشکیل داده‌ایم تا پتانسیل صادرات بیشتری را در منطقه داشته باشیم.

افزایش ۱ و نیم برابری بازرسی‌ها در بازار نسبت به سال اخیر

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: در ۸ ماهه اول سال اخیر یک و نیم برابر سال پیش به میزان ۳ میلیون بازرسی انجام گرفته و به منظور واردات گوشت، برنج و مرغ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کند ولی به خاطر عدم در اختیار بودن زنجیره توزیع محصولات وارداتی گران‌تر به دست مردم می‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar