توسعه فناوری تنها راه حل ماندگاری صنعت خودرو در شرایط فعلی است

سه شنبه 4 دی 97 ساعت 10:51
توسعه فناوری تنها راه حل ماندگاری صنعت خودرو در شرایط فعلی است

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: توسعه فناوری تنها راه حل ماندگاری صنعت خودرو در شرایط فعلی است که حتی بانک‌های چینی هم فعالیت خود را با ایران ادامه نمی‌دهند.

امیرحسن کاکایی با تاکید بر ضرورت یافتن راه‌های جدید دور زدن تحریم‌ها افزود: امیدواریم دولت کشورهای اروپایی و چین نسبت به اصلاح مسیرهای همکاری اقدام کنند چون که وضعیت فعلی موقعیت مناسبی برای جنگ با این کشورها نیست بلکه تنها باید راه کارهای دور زدن تحریم‌ها را پیدا کنیم اگرچه که این عمل هم راه حل اصولی نیست.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی توسعه فناوری در داخل کشور اصلی‌ترین ضرورت در همه زمینه‌ها خواهد بود و اگرچه در همه زمینه‌ها این امکان وجود ندارد و اقتصادی نیست ولی در نهایت اقتصاد را مقاوم کرده و موجب پشیمانی کشورهای خارجی از جمله آمریکا نسبت به تحریم ایران می‌شود.

دانشیار دانشکده مهندسی خودرو با اشاره به مطالعه‌ای در زمینه اثربخشی تحریم‌های امریکا بر علیه کشورهای دنیا اظهار کرد: این مطالعه که ۶۰ بار از طرف آمریکایی‌ها انجام شده نشان می‌دهد تحریم‌ها پس از سه سال کارایی خود را از دست می‌دهند چون که در این مدت مردم این کشورها فعالیت بر اساس مکانیزم های جدید را می‌آموزند بر این اساس لازم است جهانی کار کنیم اگرچه در حال حاضر آمریکایی‌ها حتی با چین و اروپا بر سر تعرفه‌ها درگیر هستند و کل دهکده جهانی را دچار چالش کردند ولی به هرحال جهانی سازی فناوری، راهکار دور زدن تحریم‌ها است.

کاکایی ادامه داد: به هر حال باید با این وضعیت کنار بیاییم ضمن آن که تجربه نشان داده در نقطه‌ای که فناوری به مسیر خوبی رسیده، کشورهای خارجی مجدد به چرخه همکاری با ایران بازمی گردند تا مانع از فعالیت متخصصان داخلی شوند که نمونه آن موفقیت در نیروگاه‌های آبی و گازی است بر این اساس تمرکز بر فناوری تحریم‌ها را متزلزل خواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: هم اکنون تمرکز فقط بر روی معلول‌ها است در حالی که باید بر روی علت‌ها و شرایط راهبردی تمرکز کرد در این وضعیت پرسش کلیدی که مطرح می‌شود این است چگونه صنعت خودرو رشد می‌یابد در این شرایط خواسته‌های ۴۰ ساله صنعت خودرو مطرح می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar