خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه ‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: این روزها خیلی از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این شرایط منجر به هجوم تقاضا به طرح‌ های فروش خودروسازان شده است.

سعید موتمنی اظهار کرد: در وضعیت فعلی خیلی از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به دنبال تبدیل ریال به کالاهای سرمایه‌ای و با ارزش هستند.

وی با ذکر این ‌که به همین خاطر خیلی از افراد وارد بازار خودرو شده‌اند، یادآوری کرد: در این وضعیت تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها هم مزید بر علت شده تا خیلی از شهروندان در پی خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده باشند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: در جدیدترین مورد در این خصوص ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا ظرف یک روز فروخته شد که با قاطعیت می‌گویم حتی یک خودرو هم از طرف نمایشگاه‌ داران خریداری نشد، بلکه تمام خریداران مردم عادی بودند که با هدف حفظ و افزایش سرمایه خود اقدام به خرید کردند.

وی افزود: در این وضعیت مسوولان باید به طوری عمل کنند که خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شده و عطش خرید خودرو از بین برود در غیر این صورت خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند بازار سیر نخواهد شد.

موتمنی با ذکر اینکه متاسفانه بیشتر کسبه در اصناف مختلف اجناس خود را با نرخ دلار آزاد قیمت ‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: در بازار خودرو هم بعضی فروشندگان و واسطه‌ها به خصوص در سایت‌ها و شبکه‌ های اجتماعی قیمت‌ های غیرواقعی برای خودرو اعلام می‌کنند که این کار موجب ایجاد التهاب بیشتر در بازار و فریب مردم عادی برای خرید با قیمتهای غیرواقعی می‌شود. در این خصوص شهروندان آگاه  باشند که فریب این افراد را نخورند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar