شعار رونق تولید در صنعت خودرو نیازمند ۴ ضرورت است

یکشنبه 8 اردیبهشت 98 ساعت 10:56
شعار رونق تولید در صنعت خودرو نیازمند 4 ضرورت است

در سالی که از آن به عنوان سخت‌ترین سال اقتصادی یاد می‌شود، نامگذاری امسال به نام رونق تولید نشان از انگیزه مسئولان برای رونق تولید دارد و این عمل بدون تردید نیاز به ضرورت‌هایی دارد که به تنهایی از حیطه اختیارات خودروسازان خارج است. صنعت قطعه ۴ ضرورت را برای تحقق شعار امسال مؤثر می‌داند و عقیده دارد که با تحقق این موارد، تولید خودروسازان حفظ و در عنی حال رونق خواهد گرفت و این همان تحقق شعار امسال است.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در مورد ضرورت‌های سال جاری با هدف تحقق شعار رونق تولید در خودروسازان از جمله شرکت صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: پیش از این نیهمز قطعه سازان نسبت به اعلام ضرورت‌های مورد نیاز خود با هدف تحقق شعار امسال تاکید کرده بودند چون که در صورت فراهم کردن این موارد، قطعه سازان می‌توانند نسبت به تحقق هدفگذاری انجام شده خودروسازان اقدام کنند.

وی تأمین نقدینگی مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه را از اصلی‌ترین ضرورت‌های سال جاری دانست و تصریح کرد: از جمله درخواست‌های صنعت خودرو و قطعه با هدف تحقق شعار امسال، تأمین نقدینگی و اختصاص کامل تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی است.

بیگلو با تاکید بر این که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز، هدفگذاری تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو تا پایان امسال تولید محقق خواهد شد؛ اظهار کرد: قطعه سازان این ضمانت را می‌دهند که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز، این میزان تولید را پایان سال حفظ خواهند کرد که این امر می‌تواند شعار امسال را محقق کند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در تشریح دیگر ضرورت‌های امسال گفت: اصلاح قراردادهای قطعه سازان با هدف تأمین نقدینگی و دستیابی به سود مشخص از دیگر ضرورت‌های تحقق شعار رونق تولید است چون که در این وضعیت امکان سرمایه گذاری‌های جدید و همچنین توجه جدی به موضوع تحقیق و توسعه و همچنین تولید محصولات جدید وجود خواهد داشت که این روند می‌تواند کار خودروسازان را تسهیل کند.

وی در ادامه راه اندازی کانال ارزی غیربانکی را از ضرورت‌های صنعت خودرو و قطعه در سال جاری دانست و افزود: دولت باید هرچه زودتر نسبت به راه اندازی کانال ارزی غیربانکی اقدام کرده و شرایط را برای ثبت سفارش بدون انتقال ارز با هدف دور زدن تحریم‌ها فراهم کند در این وضعیت صنعت خودرو و خودروسازان ایرانی توان تحقق هدفگذاری و همچنین شعار امسال را خواهد داشت.

بیگلو بخشودگی مالیاتی برای صنعت خودرو از دیگر ضرورت‌های شعار امسال اعلام و تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که ستاد تسهیل مواد ۱۴۱ و ۱۸۱ را در مورد بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم نسبت به تأیید آن اقدام کرده که در این صورت می‌تواند کمک بزرگی برای صنعت خودرو و قطعه باشد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ادامه داد: با تحقق این ضرورت‌ها و اجرایی شدن آن‌ها شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود و در این وضعیت توان عبور از مشکلات سال ۹۸ به راحتی وجود خواهد داشت و خودروسازان می‌توانند ضمن حفظ تیراژ خود در بالاترین سطح، نسبت به انجام و اجرایی کردن تعهدات باقی مانده اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، تحقق شعار امسال در بین خودروسازان مطرح از جمله شرکت صنعتی ایران خودرو در حالی مورد توجه قرار گرفته که به گفته هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو، با توجه به اراده قطعه سازان و خودروسازان و همچنین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان شعار رونق تولید را محقق کرد برای این عمل لازم است به جای افتراق بین قطعه ساز و خودروساز دست در دست هم همکاری کرده و از شعار رونق تولید خارج نشویم.

با چنین توصیفی حال باید دید شرکت خودروسازی ایران خودرو به عنوان غول خودروساز خاورمیانه با چه راهبردی نسبت به تحقق شعار امسال تحت عنوان رونق تولید اقدام خواهد کرد.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar