حباب قیمت خودرو در حال شکستن می باشد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
حباب قیمت خودرو در حال شکستن می باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد که کاهش نرخ ارز، بازار دلالان صنعت خودرو و خرید و فروش را کساد می کند.

محمد عزیزی با ذکر اینکه کاهش نرخ ارز دور از انتظار نبود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش حباب قیمت خودرو و منطقی تر شدن نرخ ها در این حوزه هستیم. نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه سوء تدبیر بازار داخلی را تهدید کرد، افزود: خوشبختانه با ورود جدی دولت و بانک مرکزی و مهار نرخ دلار آرامش نسبی به بازار برگشته است.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته که کاهش نرخ ارز رخ داده بازار خرید و فروش خودرو با نرخ های کاذب کساد شده است، تصریح کرد: در اخبار دیده شد که خیلی از احتکار کنندگان هم با رسوایی از رفتار خلاف شأن خود که اقتصاد را با مشکل روبه رو کرده بودند دست برداشتند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه کاهش یک روزه نرخ ارز نشان داد که مردم نباید در چنین وضعیتی با دشمن همراهی کنند، گفت: مردم باید از این تجربه درس گرفته و در چنین موقعیتهایی با عدم خرید غیر ضرور نهایت همکاری خود را با کشور نشان دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با کاهش نرخ ارز نه تنها قیمت خودروهای وارداتی بلکه نرخ خودروهای داخلی هم شکسته شده و تامین قطعات کامیون داران هم تسهیل شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه مردم باید منتظر بهبود شرایط اقتصادی کشور باشند، تصریح کرد: در شرایط فعلی قوه قضاییه باید اشد مجازات را برای محتکران، سواستفاده کنندگان در نظر بگیرد چون در وضعیتی که نرخ دلار روز به روز بیشتر شد قیمت کالاهای تولید داخل هم به خاطر بعضی رفتارهای خلاف عرف و شرع نجومی شد.

عزیزی ادامه داد: با تداوم کاهش نرخ دلار قیمت خودرو و همچنین قطعات مورد نیاز ساخت آن در داخل کشور به نرخ های چند ماه پیش باز خواهد گشت که این امر به همراهی دولت و مردم نیاز دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست های مستمر خود ساماندهی بازار خودرو پیاز ساماندهی ارزی را پیگیری خواهد کرد.

پژوهشکده پولی و بانکی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar