قیمت ۱۰۰ میلیونی پژو ۲۰۰۸ حقیقت دارد؟

بروزرسانی در: سه شنبه 17 دی 98 ساعت 19:00
قیمت 100 میلیونی پژو 2008 حقیقت دارد؟

پژو ۲۰۰۸ که یکی از خودروهای برجامی صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می‌شد و صد البته از کیفیت نسبتاً مناسبی هم برخوردار بود، اکنون در صورت‌های مالی ایران ‌خودرو با رقم‌های عجیبی واگذار می‌شود که اعتراض مردم را هم برانگیخته است.

انتشار صورت‌های مالی مربوط به ایران ‌خودرو نشان می‌دهد که این شرکت در ماه اخیر اقدام به فروش پژو ۲۰۰۸ با قیمت نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان کرده است. این در حالی است که خودروی یاد شده در بازار آزاد با ارقامی حدود ۴۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد و از طرف دیگر مردم عادی امکان سفارش از این شرکت خودروساز را ندارند.

به بیان دیگر اینکه این شرکت با انتشار این صورت مالی موجی از اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی را به راه انداخت که علیرغم اعلام مسئولین این شرکت مبنی بر عدم توانایی در تولید این خودرو و از طرف دیگر عدم درج این خودرو در طرح‌های فروش این خودروساز، اقدام به فروش پنهانی پژو ۲۰۰۸ می‌کند!

اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است! در حقیقت این گروه نه خودروی جدیدی را به کسی فروخته و نه خبری از فروش پنهانی برای پژو ۲۰۰۸ است. عملاً این شرکت چیزی در حدود ۲۰۰ خودرو از خودروهای تولیدی خود را با همان قیمت ثبت نامی اولیه مشتریان به ایشان تحویل داده است.

به بیان دیگر اینکه طبق دستور وزارت صنعت، این شرکت موظف است که خودروهای تولیدی خود را برای آن دسته از مشتریان دارای حواله قبل از بهمن ۹۷، با قیمت قبل تحویل دهد که ارقام موجود در صورت‌های مالی ایران‌خودرو هم موید همین موضوع است.

در حقیقت این همان انتقاد کارشناسان بازار خودرو است که وزارت صنعت با تحمیل ضرر بزرگ به خودروسازان، از طرف دیگر تسهیلات بی سر و تهی به آنها می‌دهد که همین ضررهایشان را جبران نماید. از طرف دیگر آمارها و مصاحبه‌های مسئولین نشان می‌دهد که سود چند هزار میلیارد تومانی از قبل خرید و فروش خودروهای کارخانه‌ای در بازار به جیب دلالان روانه شده است!

چرخان

قیمت پژو ۲۰۰۸

قیمت محصولات ایران خودرو

به این ۶ دلیل پژو ۲۰۰۸ بخرید

معایب پژو ۲۰۰۸ (۶ دلیل برای نخریدن)

سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ با کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت ۱۰۰ میلیونی پژو ۲۰۰۸ حقیقت دارد؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجید
مهمان

همشون دزدن ببخشید اسم باکلاسش چی بود ؟!؟! اهان اختلاس