مردم با خودداری از خرید خودرو موجب ضرر و زیان دلالان شوند

دوشنبه 16 اردیبهشت 98 ساعت 17:20
مردم با خودداری از خرید خودرو موجب ضرر و زیان دلالان شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه مردم می‌توانند با مقاومت و خودداری از خرید خودرو موجب ضرر و زیان دلالان شوند، گفت: دولت باید به یاری مردم آمده و با تصمیمات درست و به موقع مانع فعالیت سوداگران در بازار شود.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: در وهله اول باید از حجم تقاضا در بازار کاست به همین خاطر مردم باید تا ۲ ماه آتی خرید خودرو را به تعویق بیاندازند تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم می‌توانند با مقاومت و خودداری از خرید خودرو موجب ضرر و زیان دلالان شوند چون که هم اکنون سوداگران تمام نقدینگی خود را در بازار سرمایه‌گذاری کردند و زمانی که خریداری برای اجناس آنها وجود نداشته باشد ضرر بزرگی متحمل می‌شوند.

دولت باید به یاری مردم آمده و با تصمیمات درست و به موقع مانع فعالیت سوداگران در بازار شود به طور مثال وضعیتی در نظر گیرد که فرد پس از خرید خودرو نتواند تا ۲ سال خودروی خود را به فروش رساند

وی با ذکر اینکه عملکرد مردم در وضعیت فعلی می‌تواند بازار خودرو را سامان دهد، اظهار کرد: دولت باید به یاری مردم آمده و با تصمیمات درست و به موقع مانع فعالیت سوداگران در بازار شود به طور مثال وضعیت در نظر گیرد که فرد بعد از خرید خودرو نتواند تا ۲ سال خودروی خود را به فروش رساند، با برقراری این وضعیت دلالان نمی‌توانند فعالیتی در بازار داشته باشند در نتیجه متحمل ضرر و زیان زیادی می‌شوند.

حذف قیمت خودرو در سایت‌های اینترنتی زمینه فعالیت سوداگران در بازار را از بین می‌برد

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه حذف قیمت خودرو در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی می‌تواند زمینه فعالیت سوداگران را از بین برد، یادآوری کرد: دولت باید با تصمیمات درست بازار را مدیریت کند.

عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان به بازار موجب گرانی چهارچرخ در روزهای گذشته شد

منصوری با ذکر اینکه قوه قضاییه، تعزیرات و پلیس فتا باید به فعالیت دلالان در فضای مجازی ورود کرده و با آنها به شدت برخورد کند، ادامه داد: عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط خودروسازان به بازار موجب افزایش قیمت روزهای گذشته چهارچرخ شد، در واقع خودروسازان یکی از مقصران اصلی گرانی خودرو در بازار هستند چون اگر خودروهای پیش فروش شده و فروش نقدی به موقع به مردم تحویل داده می‌شد حجم تقاضا در بازار کاهش پیدا می‌کرد در نتیجه عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری کرده و افزایش قیمتی در حوزه خودرو ایجاد نمی‌شد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar