پیش بینی قیمت خودروهای وارداتی تا شب عید

چهارشنبه 18 دی 98 ساعت 11:03
پیش بینی قیمت خودروهای وارداتی تا شب عید

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: صحبت‌های گوناگونی در خصوص علت آزاد نشدن خودروهای مانده در گمرک اظهار می‌شود ولی هیچ کدام از آن‌ها صحت ندارد.

گسترش‌نیوز: مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آخرین آمار خودروهای مانده در گمرک اظهار کرد: هم اکنون بالغ بر ۵۱۰۸ دستگاه خودروی وارداتی در گمرکات مانده که هنوز دستور ترخیص آن‌ها صادر نشده است. نامه‌نگاری‌های گوناگونی هم در این زمینه برای آزادسازی این خودروها انجام گرفته ولی هنوز نتیجه‌ای نداشته است. دولت برای این خودروها تصمیمی نمی‌گیرد و البته واقعیت هم گفته نمی‌شود. دلیل‌هایی که گفته می‌شود غیر واقعی است به عنوان مثال می‌گویند که خودروها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و آمریکایی هستند در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد. بعضی دیگر می‌گویند که خودروها توقیف مرجع قضایی هستند یا ثبت سفارش آن‌ها اصالت ندارد ولی باید گفت که هیچ یک از این موارد درست نیست.

وی ادامه داد: خودروهای مانده در گمرک از همه برندها هستند. البته باید گفت که در این بین شمار خودروهای هیوندای بیشتر از دیگر موردها است. با توجه به این که ۵۱۰۸ دستگاه خودرو در گمرک مانده به غیر از ۱۲۰۰ دستگاه مابقی امکان ترخیص را دارند. بنابراین با حساب کردن آمار و ارقام می‌توان متوجه شد که حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی دیگر می‌تواند آزادسازی شود و به دست مشتریان آن‌ها برسد.

دادفر در رابطه با نامه‌نگاری‌ها اشاره کرد: نامه هم به رئیس ‌جمهور زده شد ولی ایشان در خصوص خودروهای مانده در گمرک هنوز پاسخی به ما ندادند. در این فضا باید وزیر صمت موضوع را به صحن هیات دولت ببرند و در آنجا مطرح کنند. این کار باید ۸ ماه پیش انجام می‌شد اما این اتفاق نیفتاد.

البته لازم به ذکر است که روز پیش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو رسوب شده‌است در بنادر کشور وجود دارد که بزودی با دستور رئیس جمهوری تعیین تکلیف می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان اوضاع قیمت وارداتی‌ها را تا پایان سال چنین بیان بیان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در بازار انجام گرفته گاها قیمت خودروهای وارداتی حالت افزایشی داشته است. قیمت این خودروها مستقیماً با نرخ دلار ارتباط دارد. اگر قیمت دلار بالاتر از این حد برود دوباره قیمت خودروهای وارداتی هم افزایش می‌یابد. البته یک نکته را هم باید در نظر گرفت با نزدیک شدن به شب عید قیمت‌ خودروها بالا می‌رود. امیدواریم که قیمت‌ها بیش از این بالا نرود اما تجربه ثابت کرده که این اتفاق خواهد افتاد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar