انتشار تصاویر رسمی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
انتشار تصاویر رسمی مرسدس بنز GLE مدل 2019 + ویدیو

پس از یک کمپین انتشار تصاویر تیزر مختلف و یک چرخه طراحی و توسعه بسیار طولانی، بالاخره تصاویر رسمی نسل جدید مرسدس بنز GLE چند هفته مانده به رونمایی جهانی در نمایشگاه پاریس منتشر شد.

با یک نگاه کلی به GLE جدید، به راحتی می‌توان متوجه تفاوت‌های آن با مدل فعلی شد. مرسدس بنز می‌گوید طراحی این شاسی بلند حاصل تعامل هماهنگ بین حس و هوش است و زیبایی کم نظیر آن در کنار ترکیبی از تکنولوژی‌های به روز و کیفیت ساخت بالا همه و همه GLE جدید را به مدلی فوق العاده تبدیل کرده است. شاید این ادعای مرسدس بنز کمی جاه طلبانه باشد، ولی بر کسی پوشیده نیست که نسل جدید GLE به طور کلی پکیج بهتری در مقایسه با مدل فعلی می‌باشد.

مرسدس بنز GLE مدل 2019

در جلو، مرسدس بنز از یک جفت چراغ جلو جذاب‌تر و یک جلوپنجره متفاوت با دریچه‌های ورودی هوا جذاب استفاده کرده است. از سویی دیگر، رینگ‌های جدید که ۱۸ تا ۲۲ اینچ هستند ظاهر فوق العاده ای به خودرو داده‌اند و طراحی خاص ستون عقب، بخش عقب GLE جدید را متحول کرده است. تکمیل کننده طراحی متفاوت این خودرو چراغ‌های عقب باریک آن می‌باشند.

مرسدس بنز برای به روز رسانی و ارتقا کابین GLE جدید تلاش بسیار زیادی انجام داده است. در همین راستا، طول بین دو محور ۸۰ میلی متر بیشتر شده و همین، فضای پا و سر صندلی‌های ردیف دوم را به ترتیب ۶۹ و ۳۳ میلی متر بیشتر کرده است. فضای بار به ۸۲۵ لیتر پشت صندلی‌های عقب افزایش یافته و با خواباندن این صندلی‌ها، فضا به ۲۰۵۵ لیتر می‌رسد.

مرسدس بنز GLE مدل 2019

مانند A کلاس، نسل جدید GLE همچنین از آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX استفاده می‌کند. در این مدل، شاهد دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به صورت استاندارد هستیم.

از نظر پیشرانه‌ها، مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ ابتدا فقط با پیشرانه شش سیلندر خطی ۳ لیتری مرسدس بنز در مدل GLE 450 4MATIC وارد بازار خواهد شد. گرچه، مدل‌های دیزلی مختلف، پیشرانه‌های ۴ سیلندر و یک مدل پلاگین هیبریدی نیز برای آن در نظر گرفته شده‌اند.

همان طور که انتظار داشتیم، GLE 450 4MATIC از تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی در کنار پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری خود استفاده کرده و روی هم رفته ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قابلیت EQ Boost تقریباً ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خروجی‌های خودرو اضافه می‌کند.

مرسدس بنز GLE مدل 2019

تمام مدل‌های ۲۰۱۹ این خودرو از گیربکس ۹G-TRONIC اتومات مرسدس استفاده می‌کنند. این گیربکس به کلاچ چند دیسک با کنترل الکترونیکی مجهز است. با کمک آن و یک گیربکس کمکی، امکان انتقال دقیق‌تر گشتاور بین اکسل‌های جلو و عقب وجود دارد که در آفرود بسیار به درد می‌خورد.

این خودروساز آلمانی GLE جدید را به آخرین نسل از سیستم‌های کمکی رانندگی نیز مجهز کرده است. از آن جمله می‌توان به سیستم کمکی حفظ فاصله Assist Distornic، سیستم کمکی توقف و حرکت فعال، سیستم کمکی فرمان فعال، سیستم کمکی ترمز فعال و سیستم مانیتور نقاط کور با هشدار خروج اشاره کرد. علاوه بر این، سیستم کمکی حرکت با تریلر نیز به صورت آپشن برای مدل‌های GLE در اروپا ارائه خواهد شد که زاویه فرمان را تا سرعت‌های ۵ کیلومتر کنترل می‌کند.

مرسدس بنز GLE مدل 2019

یکی از دیگر قابلیت‌های GLE جدید می‌توان به سیستم E-Active Body Control اشاره کرد. این قابلیت با کمک سیستم ۴۸ ولتی و یک سیستم تعلیق بادی جدید نیروهای کمک فنرها و هر کدام از فنرها را در هر چرخ به صورت مستقل کنترل کند. نتیجه کاهش تکان‌های بدنه و افزایش راحتی و آسایش سواری است.

مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ اوایل ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا و اروپا و بهار ۲۰۱۹ وارد چین خواهد شد. این خودرو در خط تولید آلابامای آمریکا مونتاژ می‌شود.

منبع ترجمه: carscoops

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "انتشار تصاویر رسمی مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
وحید
مهمان

مرسدس از ووقتی مدل جدید cls رو داد خراب کرده