تمام آنچه که در مورد نسل جدید رنج رور ایووک می دانیم + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 27 آبان 97 ساعت 19:24
تمام آنچه که در مورد نسل جدید رنج رور ایووک می دانیم + تصاویر

بر کسی پوشیده نیست که خودروی ایووک شرکت رنج رور، موفقیت بزرگی برای این شرکت سازنده مدل‌های آفرود بریتانیایی بوده است. این شاسی بلند لوکس لندرور که طراحی بدنه زیبا و جذاب آن زیر نظر گری مک گاورن انجام شد، از نظر میزان فروش به قدری خوب بوده که حتی خوش بین‌ترین افراد داخل شرکت هم انتظارش را نداشتند.

گرچه، زمان زیادی از رونمایی آن می‌گذرد و دیگر رقبا به سرعت در حال رشد در بازار هستند و اوضاع کمی برای رنج رور ایووک خطرناک شده است. از سویی دیگر، ایووک به طور کلی مدلی است که رنج رور نمی‌خواهد خیلی آن را دست کاری کند، از این رو، نسل بعدی این خودرو باید ظاهری آشنا داشته باشد تا همچنان بتواند نظر مشتریان را در بازار به خود جلب نماید.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی اجمالی به نسل دوم رنج رور ایووک بیندازیم.

ظاهری آشنا

در طراحی بدنه و کابین آن، بدون شک مینیمالیسم حرف اول را می زند، سبکی که شرکت تقریباً در همه طراحی‌های اخیر خود پیش گرفته است. نسل دوم ایووک را می‌توان ترکیبی از یک ولار بزرگ‌تر و خودروی فعلی دانست، البته با طراحی بدنه نرم‌تر و سبکی محافظه کارانه تر!

از دیگر موارد قابل توجه آن می‌توان به طراحی شناور سقف، دستگیره درهای خاص و چراغ‌های جلوی LED لیزری اشاره کرد. در طراحی عقب، شاهد یک اسپویلر بزرگ، سپری جذاب و چراغ‌های عقب طولی مشابه رنج رور ولار هستیم.

کابینی لوکس و راحت

نسل جدید ایووک از نظر طراحی کابین شباهت زیادی به مدل فعلی خواهد داشت و بدون شک، از مواد اولیه با کیفیت‌تری در آن استفاده خواهد شد. کابین این خودرو به یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتال با دو صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی مجهز است.

می‌توانیم انتظار مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی مانند سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی حفظ مسیر، کروز کنترل هوشمند، قابلیت رانندگی نیمه خودران، سیستم تشخیص علایم جاده و دوربین دید اطراف ۳۶۰ درجه داشته باشیم.

پلت فرمی مشترک

نسل دوم ایووک گفته می‌شود قرار است روی معماری LR-MS مانند مدل فعلی ساخته شود، پلت فرمی که کراس اور جگوار E-Pace و لندرور دیسکاوری اسپرت هم روی آن ساخته شده‌اند.

ابعاد بدنه این خودرو احتمالاً در مقایسه با مدل فعلی دست نخورده باقی خواهند ماند و به احتمال زیاد، شاهد افزایش فضای داخل کابین خواهیم بود. خودرو همچنان به صورت استاندارد دو دیفرانسیل خواهد بود و ایووک قرار است به قابلیت‌های رانندگی آفرود لندرور و همچنین یک حالت رانندگی ویژه آفرود مجهز شود. به احتمال زیاد دیگر خبری از مدل دو در یا کانورتیبل در نسل دوم ایووک نخواهد بود.

زیر کاپوت

در کنار استفاده از پلت فرم مشترک، پیشرانه‌های ایووک نسل دوم هم با جگوار E-Pace یکی خواهد بود. E-Pace از یک موتور توربو ۲ لیتری جدید ۴ سیلندر بنزینی با تیونینگ های مختلفی استفاده می‌کند و قوی‌ترین آن‌ها ۲۹۶ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو همچنین با موتور دیزلی ۲ لیتری Ingenium هم عرضه شده و تیونینگ های مختلف آن بین ۱۴۸ تا ۲۳۷ اسب بخار قدرت دارند. خروجی‌های موتورهای این خودرو به کمک یک گیربکس ۹ دنده اتومات قرار است به جاده منتقل شوند.

همچنین احتمال عرضه نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو هم بالاست. این مدل گفته می‌شود یکی از پیشرانه‌های سه سیلندر ۱.۵ لیتری Ingenium جگوار لندرور را با یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی ترکیب خواهد کرد. در اروپا و برخی بازارهای دیگر، یک مدل پلاگین هیبریدی با موتور ۲ لیتری دیزلی و سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی هم قرار است روانه بازار شود.

کراس اورهای لوکس رقیب

نسل اول ایووک توانسته رقابت خوبی در سگمنت کراس اورهای ساب کامپکت آفرود ایجاد کند و قطعاً با رونمایی نسل دوم، این رقابت شدیدتر هم خواهد شد. از برخی مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به امثال بی ام و ایکس ۱ و ایکس ۲، مرسدس بنز GLA، ولوو ایکس سی ۴۰ و آئودی Q3 اشاره کرد.

زمان رونمایی و قیمت

رنج رور ایووک مدل ۲۰۲۰ روز ۲۲ نوامبر در لندن رونمایی می‌شود و ثبت سفارش نیز همزمان شروع خواهد شد. البته تحویل نمونه‌های فروخته شده تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ قرار نیست آغاز شود. انتظار می‌رود لندرور اندکی قیمت پایه ۴۱۸۰۰ دلاری نسل اول ایووک را در مدل جدید افزایش دهد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar