رونمایی از آئودی R8 فیس لیفت مدل ۲۰۱۹ + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رونمایی از آئودی R8 فیس لیفت مدل 2019 + تصاویر

پس از انتشار یک تصویر پیش نمایش، بالاخره آئودی به صورت رسمی از R8 کوپه و اسپایدر مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد.

این خودرو که فروشش از اوایل سال آینده میلادی در اروپا شروع می‌شود، در مدل فیس لیفت ظاهری تهاجمی‌تر دارد، جلوپنجره تک فریم آن پهن‌تر شده و به یاد Ur-quattro نمادین روی کاپوت سه شکاف دارد. از سوی دیگر، طراحان شرکت یک اسپلیتر جلوی جدید و دریچه‌های ورودی هوای بیشتری روی خودرو نصب کرده‌اند.

به غیر از این موارد تغییرات طراحی محدود هستند، ولی آئودی می‌گوید این مدل از کاور موتور سه تکه‌ای بهره می‌برد که در دو جنس پلاستیکی یا فیبر کربنی ارائه می‌شود. در مورد آپشن های طراحی بدنه، شرکت سه پکیج طراحی ارائه کرده که تغییرات مختلفی روی اسپلیتر جلو، بخش کناری خودرو و دیفیوزر اعمال می‌کنند. این مدل به روز شده دو رنگ بدنه جدید خاکستری و آبی داشته و آپشن نشان‌های مشکی براق را هم ارائه می‌کند.

تغییرات کابین محدود به رنگ‌های جدید هستند که شامل نقره‌ای با دوخت متضاد خاکستری، قهوه‌ای با دوخت خاکستری و مشکی با دوخت متضاد مشکی می‌شود. مدل قدرتمند این خودرو همچنین یک پکیج طراحی پرفورمنس دارد که روکش چرم و آلکانتارا را در کنار تریم فیبر کربنی با تزئینات آبی رنگ در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

v

از نظر پرفورمنس، آئودی R8 V10 یک پیشرانه تقویت شده دارد که اکنون ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اعدادی که به ترتیب ۲۹ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر در مقایسه با مدل قبلی افزایش یافته‌اند. به لطف این افزایش قدرت، مدل کوپه صفر تا صد را در ۳.۴ ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت دارد.

موتور ۵.۲ لیتری R8 V10 Performance نیز قوی‌تر از نسل قبلی خود شده و ۶۱۱ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این ترکیب فنی، خودرو می‌تواند صفر تا صد را در ۳.۱ ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۳۱ کیلومتر دارد.

رونمایی از آئودی R8 فیس لیفت مدل 2019 + تصاویر

در حالی که آئودی جزئیات فنی را زیاد فاش نکرده، شرکت تاکیید نموده که R8 مدل ۲۰۱۹ به یک سیستم تعلیق بهینه مجهز است و پایداری بهتر و دقیق‌تری دارد. علاوه بر این، سیستم فرمان برقی و آپشن سیستم فرمان دینامیک به گونه‌ای تقویت شده‌اند تا عملکرد بسیار بهتری نشان بدهند.

حال که بحث هندلینگ مطرح شد باید بگوییم که R8 فیس لیفت به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهتری مجهز می‌باشد که به کمک آن، ترمزگیری R8 هم بسیار بهتر شده است. در قوی‌ترین مدل، خط ترمز از سرعت صد تا صفر ۱.۵ متر کم‌تر شده و خط ترمز از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تا صفر نیز ۵ متر کاهش داشته است.

از دیگر به روزرسانی های فنی و پرفورمنس می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچ فوق سبک با تایرهای جدید تابستانی و اسپرت که به نوبه خود هندلینگ را بهبود می‌بخشند اشاره کرد. خودرو همچنین به ترمزهای سرامیک کربنی و میله تعادل ساخته شده از جنس پلیمر فیبر کربن تقویت شده مجهز است.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar