رونمایی از شاسی بلند چینی NIO ES6 + تصاویر

بروزرسانی در: دوشنبه 26 آذر 97 ساعت 04:00
رونمایی از شاسی بلند چینی NIO ES6 + تصاویر

شرکت چینی نیو که دفتر اصلی آن در شهر شانگهای چین قرار گرفته، روز گذشته از دومین خودروی الکتریکی خود، به نام نیو ES6 و در قالب یک شاسی بلند سایز متوسط تمام الکتریکی رونمایی کرد.

این خودرو که جا پای مدل بزرگ‌تر ES8 گذاشته، در واقع تلاش شرکت نیو برای ورود به سگمنت مدل‌های ارزان قیمت‌تر در بازار محسوب می‌شود، اتفاقی که قطعاً به افزایش فروش این برند در بازار کمک خواهد کرد. شرکت نیو که معمولاً از آن به عنوان تسلای چین یاد می‌کنند ES6 را یک شاسی بلند الکتریکی هوشمند، با ظرفیت پیمایش بالا و عملکرد فنی بسیار خوب معرفی می‌کند. در ادامه مطلب باما همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به این خودرو بیندازیم.

سیستم موتور دوگانه متفاوت

رونمایی از شاسی بلند چینی NIO ES6 + تصاویر

پرفورمنس بسیار خوب این خودرو به لطف سیستم موتور دوگانه‌ای است که روی هم رفته ۵۳۶ اسب بخار قدرت و سیستم الکتریکی دو دیفرانسیل را در نسخه گران قیمت ES6 ارائه می‌کند. البته این یک ترکیب دو موتور الکتریکی عادی نیست. نیو ES6 از یک موتور با مغناطیس دائم راندمان بالا با خروجی ۲۱۵ اسب بخار و یک موتورهای پرفورمنس القایی با ۳۲۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

موتور اول وظیفه تأمین قدرت خودرو در سرعت‌های رانندگی پایین و متوسط را بر عهده دارد و موتور دوم، در شتاب گیری‌های سریع و سرعت‌های بالا وارد مدار می‌شود. نیو ادعا می‌کند ES6 اولین خودروی الکتریکی دنیاست که از یک موتور القایی و مغناطیس دائم به صورت همزمان استفاده می‌کند و ترکیب بهینه این دو علاوه بر کاهش هزینه‌ها، خروجی‌های بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

ظرفیت پیمایش تا ۵۱۰ کیلومتر با یک پک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی

رونمایی از شاسی بلند چینی NIO ES6 + تصاویر

ES6 صفر تا صد را می‌تواند در ۴.۷ ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد برای خودرویی الکتریکی در این رده قیمتی بسیار خوب بوده و بهتر از همه، ظرفیت پیمایش ۵۱۰ کیلومتر است که این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند ارائه کند. این عدد البته متعلق به پک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی است و خودرو به صورت استاندارد، از یک پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی که از ES8 قرض گرفته شده استفاده می‌نماید.

در حالی که شرکت هنوز چیزی در مورد وزن ES6 نگفته، ولی اشاره کرده که بدنه این شاسی بلند از آلومینیوم مورد استفاده در صنایع هوافضا ساخته شده و برخی از قطعات ساختاری شاسی از جنس فیبر کربن با استحکام بالا هستند.

بدنه‌ای کوچک‌تر در مقایسه با ES8

رونمایی از شاسی بلند چینی NIO ES6 + تصاویر

از نظر طراحی بدنه و حتی کابین، ES6 شباهت زیادی به ES8 دارد. با داشتن ابعاد بدنه‌ای برابر با ۴۸۵۰ میلی متر طول و ۱۹۶۵ میلی متر عرض، در مقایسه با ES8 بسیار کوتاه‌تر و باریک‌تر شده است. طول بین دو محور نیز کوتاه‌تر شده و برابر با ۲۹۰۰ میلی متر می‌باشد که همچنان عدد خوبی برای یک شاسی بلند سایز متوسط محسوب می‌شود و امکان ارائه ترکیب صندلی ۵ و ۷ سرنشین داخل کابین آن وجود دارد.

داخل کابین شاهد یک صفحه نمایش بزرگ هستیم که از سیستم هوش مصنوعی NOMI بهره می‌برد. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به فرمان کف تخت اسپرت، صندلی‌های اسپرت، سقف جیر میکروفیبر و چندین مورد دیگر اشاره کرد. صندلی لژ و روکش چرم ناپا به صورت آپشن ارائه شده‌اند.

قیمت نیو ES6 از ۳۵۸ هزار یوآن شروع می‌شود که با نرخ ارز امروز، تقریباً برابر با ۵۱۸۰۰ دلار است. البته این قیمت متعلق به مدل با پک باتری کوچک‌تر و موتور دوگانه ۲۱۴ اسب بخاری می‌باشد. مدل قدرتمند ۵۳۶ اسب بخاری قیمت پایه‌ای برابر با ۳۹۸ هزار یوآن (۵۷۶۰۰ دلار) با پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی و ۴۴۸ هزار یوان (۶۴۸۵۰ دلار) با پک باتری ۸۴ کیلووات ساعتی دارد. ثبت سفارش این خودرو از هم اکنون شروع شده است و نخستین مدل‌ها از ژوئن ۲۰۱۹ تحویل خواهند شد.

منبع ترجمه: cars coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar