رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل ۲۰۲۱ + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 30 بهمن 98 ساعت 21:01
رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل 2021 + تصاویر

به مانند شاسی بلند مرسدس آ ام گ GLE 63 S، کراس آور کوپه سایز متوسط مرسدس بنز نیز برای مدل سال ۲۰۲۱ کاملاً به روزرسانی شده است. از جمله مهم‌ترین تغییرات این خودرو می‌توان به یک موتور هشت سیلندر خورجینی، برخی تغییرات ظاهری و کابین و نهایتاً اضافه شدن آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز روی آن اشاره کرد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده روی این مدل جدید مکانیکی هستند. مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه روی یک نسخه به روز شده از معماری کراس آور مرسدس ساخته شده است. این پلت فرم در مدل‌های دیگر GLE و همچنین شاسی بلند بزرگ‌تر GLS نیز استفاده شده بود.

موتور هشت سیلندر خورجینی جدید توربو دوقلوی ۴ لیتری آن ۲۵ اسب بخار قدرت بیشتر در مقایسه با موتور ۵.۵ لیتری مدل فعلی تولید می‌کند و خروجی قدرت از ۵۷۷ به ۶۰۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این خروجی قدرت در کنار ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه را به یک مدل قدرتمند تبدیل کرده است. سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی مرسدس بنز و استارتر ژنراتور الکتریکی EQ Boost نیز ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل 2021 + تصاویر

این مدل به روز همچنین گیربکس ۹ دنده اتومات جدید مرسدس را جایگزین جعبه دنده هفت سرعته قبلی کرده و به سیستم دو دیفرانسیل ۴Matic+ مرسدس بنز مجهز است. علامت + در نام این سیستم به خاطر امکانات جدید مانند سیستم تقسیم گشتاور پیشرفته الکترونیکی و دیفرانسیل عقب قفل شونده الکترونیکی آمده است. مرسدس بنز می‌گوید با این ترکیب فنی خودرو صفر تا صدی ۳.۷ ثانیه‌ای خواهد داشت و حداکثر سرعتش برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مانند بسیار از پیشرانه‌های پرفورمنس، مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه نیز حالت‌های رانندگی مختلفی از کامفورت گرفته تا مسابقه‌ای را دارد. از آن جایی که این خودرو یک شاسی بلند است، مرسدس بنز حالت رانندگی Trail و Sand نیز در کنار حالت Individual قرار داده تا بتوانید مطابق سلیقه خود تنظیمات را تغییر بدهید.

رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل 2021 + تصاویر

در برخی حالت‌های رانندگی سیستم مدیریت سیلندر فعال شده و به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند. ولی کدام خریدار یک خودروی آ ام گ را می‌شناسید که نگران مصرف سوخت باشد؟

با توجه به قدرت فوق العاده بالای این شاسی بلند، شرکت آن را به ترمزها و سیستم تعلیق خوبی مجهز کرده است. سیستم تعلیق بادی هوشمند Ride Control+ دوباره روی این مدل جدید نصب شده و آ ام گ با بهینه سازی آن در حالت‌های رانندگی مختلف خودرو، اطمینان حاصل کرده تا تجربه فوق العاده از سواری با آن داشته باشید. وظیفه ترمزگیری در جلو به عهده کالیپرهای شش پیستون و در عقب به عهده کالیپرهای تک پیستون است.

تغییرات ظاهری مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل ۲۰۲۱ در مقایسه با مدل قبلی را یک فرد عادی به سختی می‌تواند تشخیص بدهد، ولی اگر به دقت نگاه کنید متوجه برخی تغییرات خواهید شد.

رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل 2021 + تصاویر

داخل کابین، خودروی مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه جدید به آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مجهز شده و آن را اکنون می‌توانید از طریق دستورات صوتی و اشارات کنترل کنید. به عنوان یک نسخه آ ام گ، این مدل کوپه در رابط کاربری خود به برخی صفحات متمرکز روی پرفورمنس، یک G متر و یک مانیتور برای وضعیت موتور و گیربکس مجهز شده است.

فروش مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل ۲۰۲۱ از پاییز امسال شروع خواهد شد. جزئیات قیمتی قطعاً نزدیک به زمان ورود به بازار منتشر می‌شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

 

رونمایی از مرسدس بنز GLB 250 مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

برنامه مرسدس بنز برای ساخت جی کلاس الکتریکی + تصاویر

رونمایی از پروژه مشترک مرسدس آ ام گ و Cigarette Racing

انتشار تصویر تیزر مرسدس بنز GLA مدل ۲۰۲۱ قبل از رونمایی رسمی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی از مرسدس آ ام گ GLE 63 S کوپه مدل ۲۰۲۱ + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عبدالرحیم سلمانی
مهمان

خودرو خیلی عالیه امیدوارم زمانی برسه که توکشورمون به جای محصولات بی کیفیت ایران خودرو و سایپا از این خودروها سوار بشیم