بی ام و زدفور BMW Z4 مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 16 اسفند 98 ساعت 03:40
بی ام و زدفور BMW Z4 مدل 2019 رونمایی شد + ویدیو

چند سال پیش، زمزمه‌هایی بود که بی ام و و تویوتا در حال همکاری مشترک روی طراحی یک پلت فرم هستند. در ابتدا همه این را شایعه می‌دانستند و اطلاعاتی رسمی از سوی دو کمپانی در مورد این همکاری مشترک منتشر نشده بود. البته با گذر زمان و رفته رفته، اطلاعات بیشتری در مورد این جوینت ونچر منتشر شد. اکنون، خانم‌ها و آقایان، خودرویی که می‌بینید حاصل کار همین همکاری دو غول خودروسازی جهان است. بی ام و از خودروی جدید خود که مبتنی بر این پلت فرم مشترک ساخته شده در رویداد پبل بیچ کنکورد الگانس ۲۰۱۸ از نسل جدید بی ام و Z4 رونمایی کرده است.

بی ام و Z4

یکی از شکایات اصلی که مردم همیشه در مورد بی ام و دارند این است که آلمان‌ها همیشه به کمترین میزان ممکن از عناصر طراحی مدل‌های کانسپت در محصولات نهایی و تولیدی استفاده می‌کنند. همیشه با رونمایی مدل‌های تولیدی می‌بینیم که آن‌ها شباهت بسیار اندکی به مدل‌های کانسپتی دارند که مبتنی بر آن‌ها ساخته شده‌اند. این بار ولی اوضاع متفاوت است. بی ام و زدفور BMW Z4 مدل ۲۰۱۹ شباهت بسیار زیادی به مدل کانسپت دارد. کانسپتی که همه واقعاً عاشقش شده بودند. در واقع، Z4 جدید را شاید بتوان بعد از i8 تنها مدل بی ام و دانست که بیشترین شباهت را به مدل کانسپت خود دارد.

ادرین فن هیدونک، سرطراح گروه بی ام و در زمان رونمایی از مدل کانسپت گفته بود: «کانسپت بی ام و Z4 رودستر پیش نمایشی از محصولی می‌باشد که در آینده قصد رونمایی از آن داریم.» او در این مورد کاملاً جدی بود.

از نظر طراحی، در Z4 جدید چند مورد وجود دارد که برای اولین بار در محصولات بی ام و شاهد آن هستیم. به جای میله‌های عمودی جلوپنجره، در این مدل شاهد طراحی Y شکل هستیم. این عنصر طراحی مستقیماً از مدل کانسپت به این خودرو آمده است. یکی دیگر از عناصر طراحی قرض گرفته شده از مدل کانسپت محبوب استفاده از چراغ‌های جلو با طراحی عمودی است که بار دیگر، نخستین بار در یک مدل بی ام و شاهد آن هستیم. معمولاً، چراغ‌های جلو بی ام و مجهز به دو لامپ هالوژنی افقی که در جهت مخالف هم قرار می‌گیرند هستند. در Z4 جدید، این دو لامپ به صورت عمودی در جهت مخالف هم قرار دارند. این مورد ظاهر نسبتاً جدیدی به Z4 داده و تفاوت زیادی با طراحی سنتی بی ام و دارد.

رونمایی از نسل جدید بی ام و Z4

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب طراحی ظاهری این خودرو اسپرت بودن آن است. نسل قبلی Z4 خودرویی زیبا، شیک و با خطوط طراحی نرم بود. بی ام و Z4 جدید مدلی بسیار اسپرت بوده و ظاهر فوق العاده قدرتمندی دارد. مخصوصاً در نسخه M40i، خودرو کاملاً شبیه به مدل‌های اسپرت می‌باشد. گرچه، با وجود کاپوت دراز و صندوق عقب کوتاه، خودرو هنوز همان ظاهر رودستر کلاسیک خود را حفظ کرده است.

داخل کابین، بی ام و Z4 جدید از زبان طراحی کابین جدید شرکت بهره می‌برد. این زبان طراحی را قبلاً در مدل‌هایی مانند سری ۸، ایکس ۵ و سری ۳ جدید دیده بودیم. داخل کابین این خودرو مواردی مانند آخرین نسخه iDrive، یک کنترل چرخشی iDrive جدید، یک سیستم هدآپ دیسپلی جدید و کاک پیت دیجیتال ارائه شده‌اند. سیستم کاک پیت این خودرو شباهت زیادی با سری ۸ دارد که به نوبه خود، یک نقطه قوت برای آن محسوب می‌شود.

بی ام و Z4

خوشبختانه، Z4 جدید خودرویی نیست که فقط ظاهر زیبایی داشته باشد و زیر کاپوت هم این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مدل که مبتنی بر همان شاسی تویوتا سوپرا جدید ساخته شده، در مقایسه با نسل قبلی خود سبک‌تر و قوی‌تر بوده و سواری پویاتری دارد. این خودرو همچنین تقسیم وزن فوق العاده ۵۰/۵۰ دارد و در مدل M40i، به یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری توربو مجهز شده است.

این پیشرانه که با کد B58 شناخته می‌شود، در این خودرو ۳۸۲ آب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این اوصاف، Z4 جدید قوی‌ترین مدل بی ام و مجهز به این موتور محسوب می‌شود. این مورد را در کنار وزن سبک خودرو در نظر بگیرید و خودتان متوجه خواهید شد این مدل چه خودروی فوق العاده ای است. بی ام و ادعا می‌کند خودرو صفر تا صد را در ۴.۴ ثانیه می‌تواند پر کند، گرچه از آن جایی که همیشه بی ام و صفر تا صد محصولات خود را کمتر اعلام می‌کند، می‌توان با اطمینان گفت که شتاب صفر تا صد Z4 جدید بسیار سریع‌تر خواهد بود. M40i به خودی خود به مانند یک موشک بوده و شاید به همین دلیل، بی ام و نیازی به ارائه نسخه M نبیند.

بی ام و Z4

یک گیربکس هشت دنده اتومات به این موتور متصل می‌شود و خروجی‌های آن را به چرخ‌های عقب در نسخه M40i ارسال می‌کند. هنوز معلوم نیست که آیا بی ام و xDrive را در مدل‌های دیگر ارائه خواهد کرد یا نه. این خودرو همچنین به صورت استاندارد به یک دیفرانسیل عقب لرزش محدود با کنترل الکترونیکی مجهز خواهد شد.

مدلی که در تصاویر مشاهده می‌شود نسخه First Edition بی ام و Z4 M40i است. این خودرو در تعداد محدود قرار است تولید شود. مدل‌های فرست ادیشن به رنگ بدنه نارنجی یخی متالیک، چرم مشکی با دوخت تضاد، تریم High Gloss Shadow Line و رینگ‌های ۱۹ اینچ مجهز هستند.

مشخصات فنی کامل و قیمت این خودرو ماه آینده منتشر خواهد شد و نخستین مدل‌ها قرار است بهار ۲۰۱۹ تحویل مشتریان شوند. به زودی این خودرو برای تست و نقد و بررسی در اختیار رسانه قرار خواهند گرفت. بنابراین، برای خواندن نقد و بررسی تخصصی آن در آینده‌ای نزدیک حتماً دوباره به زوم فور کار سر بزنید.

منبع ترجمه: BMW Blog

ویدیو: 

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بی ام و زدفور BMW Z4 مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد + ویدیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حمید
مهمان

سلام دوستان عزیز

کی بی ام دبلیو از تویوتا که سالها از شرکتهای مطرح در زمینه هندلینگ و پیشرانه عقب هست
شاستی ماشین میگیره ؟ که این ماشین بر مبنای شاستی سوپرا ساخته شده ؟

میشه منبع این گفته و نوشته تون رو درج کنید ؟