رونمایی از نسل چهارم آئودی A6 استیشن + تصاویر

پنج شنبه 16 خرداد 98 ساعت 19:20
رونمایی از نسل چهارم آئودی A6 استیشن + تصاویر

شرکت آلمانی آئودی بیستمین سالگرد تولد خودروی A6 را، با رونمایی از نسل چهارم این خودرو که جدیدترین عضو خانواده کواترو محسوب می‌شود جشن گرفته است. شرکت در ابتدای فروش، یک مدل ویژه از آن را قصد دارد با رنگ‌های بدنه مدل اورجینال خودرو از اواخر سال جاری میلادی به فروش برساند.

از نظر طراحی، آئودی A6 Allorad از همان زبان طراحی مجموعه سدان های آئودی استفاده می‌کند. این به معنی یک جلوپنجره تک فریم تیزتر با تزئینات آلومینیومی رنگ است که اسلات های عمودی زیادی موجود روی نسل ششم خودرو در این مدل جای خود را به فقط ۶ اسلات داده‌اند. خودرو همچنین به یک سپر با طراحی تیزتر، چراغ‌های روز روشن جدید و یک طراحی ذوزنقه‌ای بین دریچه‌های ورودی هوای بخش پایینی مجهز شده است. گلگیرهای خودرو را می‌توان در سه مدل رنگ خاکستری، رنگ بدنه یا مشکی براق سفارش داد. روی ریل سقف‌ها، دیفیوزر عقب و تریم در عقب شاهد تزئینات آلومینیومی رنگ بیشتری هستیم و اگر بخواهید، امکان سفارش همه این موارد به رنگ مشکی هم فراهم می‌باشد.

نسل چهارم آئودی A6 استیشن

صندلی‌های چرمی خودرو به صورت استاندارد در سه ترکیب رنگ مختلف شامل مشکی، بژ و قهوه‌ای قابل سفارش هستند. از آپشن های ارائه شده برای این بخش می‌توان به چرم والکونا، دو تریم مختلف چوبی و یک‌تریم آلومینیومی و نهایتاً صندلی‌های اسپرت با روکش چرم آلکانتارا اشاره کرد. با سفارش پکیج آلرود لاین مواردی مانند ترکیب رنگ‌های ویژه و تزئینات چوبی درجه یک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سیستم تعلیق باید هوشمند و دو دیفرانسیل به صورت استاندارد روی خودرو ارائه شده‌اند. ارتفاع سواری استاندارد ۵.۵ اینچی خودرو دست نخورده باقی مانده و در حالت لیفت، این ارتفاع به ۷.۳ اینچ افزایش پیدا می‌کند. درجاده های کوهستانی مواردی مانند سیستم Hill descent contorl و Tilt angle assist بسیار به شما کمک خواهند کرد. آئودی A6 آلرود همچنین یکی از تکنولوژی‌های آئودی E-Tron را قرض گرفته و با کمک سیستم ABS خود قادر است با بهره گیری از شن‌های روی زمین که زیر چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند، عملکرد سیستم ترمز را بهبود ببخشد.

سه موتور دیزلی قدرتمند بازمهندسی شده را می‌توان زیر کاپوت این خودرو سفارش داد که همگی ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی هستند. موتور ۳.۰ TDI خروجی‌هایی برابر با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و صفر تا صد را می‌تواند در ۶.۷ ثانیه پر کند. در مدل ۵۰ TDI خروجی‌ها به ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته و شتاب صفر تا صدش برابر با ۵.۹ ثانیه است. برای مدل ۵۵ TDI خروجی‌های پیشرانه به ۳۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده‌اند و خودرو قادر است سرعتش را در عرض ۵.۲ ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت، از حالت سکون برساند. همه این مدل‌ها به یک گیربکس هشت دنده تیپ ترونیک مجهز می‌باشند.

نسل چهارم آئودی A6 استیشن

همه این خودروها همچنین از سیستم هیبریدی ملایم آئودی و معماری الکتریکی ۴۸ ولتی بهره می‌برند. به لطف سیستم Coast که از سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود، مصرف سوخت خودرو بسیار کاهش پیدا کرده است. از نظر دینامیکی خودرو به لطف آپشن فرمان چهار چرخ دینامیک و آپشن دیفرانسیل متغیر اسپرت روی محور عقب بسیار بهبود یافته است.

در آغاز فروش نسل چهارم این خودرو، شرکت صرفاً نسخه بیست سالگی آن را روانه بازار خواهد کرد. این مدل خاص را در سه رنگ بدنه سفید، قهوه‌ای یا سبز می‌توان خریداری کرد که در واقع رنگ‌های بدنه مدل اورجینال سال ۱۹۹۹ این خودرو هستند. مدل ویژه بیست سالگی آن به مواردی مانند پکیج تزئینات مشکی بدنه، رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۹ اینچی، صندلی‌های اسپرت مشکی با روکش چرم آلکانتارا و برخی تزئینات آلومینیومی مجهز خواهد بود.

فروش این استیشن جدید آلمانی از ماه جاری در آلمان و دیگر بازارهای اروپایی به قیمت ۶۱ هزار و ۵۰۰ یورو شروع می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar