رونمایی از نسل چهارم مزدا ۳ در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 دی 98 ساعت 20:09
رونمایی از نسل چهارم مزدا 3 در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بالاخره بعد از سروصدای فراوان، شرکت مزدا از نسل جدید مزدا ۳ در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

این خودرو که مزدا از آن با عنوان «طلوع یک عصر جدید» یاد می‌کند یک مدل بسیار مهم برای مزدا بوده و اولین خودروی شرکت است که روی پلت فرم جدید Skyactiv-Vehicle ساخته شده و از موتور بنزینی جدید Skyactiv-X استفاده می‌کند. این موتور جدید یک سیستم احتراق جدید به نام SCCI دارد و شرکت می‌گوید ترکیبی از بهترین ویژگی‌های موتورهای بنزینی و دیزلی را ارائه می‌نماید.

در طراحی این خودرو جالب است بدانید مزدا ۳ از یک تفسیر جدید زبان طراحی کودو شرکت استفاده کرده است. مزدا می‌گوید شکل طراحی کلی بدنه یک Single Motion بسیار ساده داشته و در عین حال فوق العاده زیبا و شیک می‌باشد.

هر دو مدل سدان و هاچ بک یک طراحی ظاهری تکاملی دارند، ولی مدل سدان به دلیل آن که برخی از عناصر طراحی کانسپت ویژن کوپه را قرض گرفته، فوق العاده زیباتر و جذاب‌تر است. در بخش جلو، می‌توانیم یک جلوپنجره بزرگ با باله‌های کرومی که داخل چراغ‌های جلوی زیبای خودرو راه پیدا کرده‌اند را ببینیم. عقب‌تر که می‌رویم، شاهد یک طراحی بدنه شناور و پنجره عقب دینامیک هستیم. بخش عقب خودرو هم ظاهری بسیار اسپرت داشته و به باله صندوق عقب یکپارچه، چراغ‌های باریک و دو سراگزوز مجهز است.

در حالی که طراحی بدنه خودرو تکاملی است، ولی تغییرات داخلی بسیار قابل توجه تر هستند و شاهد کابین بسیار زیباتری در مقایسه با مدل قبلی هستیم. مزدا اشاره زیادی به مشخصات فنی خودرو نکرده، ولی به طور کلی شرکت با شعار «کم زیاد است» سعی کرده دیدگاهی مینیمالیستی در طراحی آن داشته باشد.

از موارد قابل توجه داخل کابین می‌توان به فرمان سه پره، صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی ۸.۸ اینچی و بخش میانی روکش دار داشبورد که در کنار تریم کرومی کابین ظاهر زیبایی به آن بخشیده است. مزدا همچنین می‌گوید بخش‌های مختلف کابین را به گونه‌ای طراحی کرده است تا خودرو به خوبی بتواند حس و حالی لوکس به سرنشین بدهد.

یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه کابین بدون شک اطراف دسته دنده است که به یک لایه مشکی حکاکی شده با لیزر که توسط یک لایه دوم پوشیده شده و ظاهری براق مشکی در کنار شفافیتی عمیق در اختیار سرنشین قرار می‌دهد. آن چه که اطراف دسته دنده می‌بینیم را می‌توان نسخه زیباتر و باکلاس تر از تریم مشکی براق دانست.

از دیگر تغییرات می‌توان به فرمان تلسکوپی بهتر که اکنون امکان تغییر جهت ۱۰ میلی متری دارد اشاره کرد. جابازویی مرکزی خودرو نیز بزرگ‌تر شده و در عین حال جالیوانی خودرو تغییر مکان داده و به جلوی دسته دنده منتقل شده است.

زیر کاپوت، بسته به بازاری که در آن عرضه می‌شود شرکت موتورهای مختلفی را ارائه خواهد کرد. مزدا به مشخصات فنی اشاره‌ای نکرده، ولی تأیید کرده که موتورهای ۱.۵، ۲ و ۲.۵ لیتری بنزینی در کنار یک موتور ۱.۸ لیتری دیزلی را برای نسل جدید مزدا ۳ در نظر گرفته است. شرکت همچنین حجم موتور جدید Skyactiv-X را اعلام نکرده ولی گفته که آن را همراه با یک سیستم M Hybrid جدید عرضه خواهد کرد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، لذت رانندگی را هم بیشتر می‌کند و دوست دار محیط زیست می‌باشد.

از کیفیت سواری، مزدا ۳ جدید با یک سیستم دو دیفرانسیل i-Activ بهینه مجهز است که در کنار سیستم جدید G-Vectoring Control Plus که روی سی ایکس ۵ جدید نخستین بار ارائه شده بود روانه بازار خواهد شد. این خودرو همچنین به یک سیستم تعلیق جدید مجهز شده که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است.

مزدا می‌گوید این موارد و تغییرات دیگر موجب شده‌اند تا خودرو به هنگام شتاب گیری و سر پیچ‌ها حس و حال طبیعی‌تری داشته باشد.

از نظر ایمنی، مزدا ۳ به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی مانند هشدار ترافیک جلو مجهز شده که از رادارهای کناری برای تشخیص خودروهای عبوری و خودروهایی که در نقاط کور راننده قرار دارند استفاده می‌کند. این خودرو را همچنین می‌توان به سیستم Cruising & Traffic Support مجهز کرد که به صورت خودکار کنترل پدال گاز، ترمز و فرمان را در ترافیک‌های سنگین بر عهده می‌گیرد.

مهندسان مزدا همچنین یک سیستم جدید نظارت بر راننده طراحی کرده‌اند که با یک دوربین مادون قرمز روی راننده نظارت کرده و خستگی یا حواس پرتی او را تشخیص می‌دهد. اگر سیستم بداند که راننده خطرناک شده است، یک بوق هشدار با صدای بلند پخش خواهد کرد.

منبع ترجمه: Cars Coops

مزدا ۳ هاچبک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar