سفر با ماشین زمان + گالری تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سفر با ماشین زمان + گالری تصاویر

به زودی سفر با ماشین زمان به حقیقت تبدیل می شود. این موضوعی است که بتازگی به دست گروهی از پژوهشگران سوئیسی مورد توجه قرار گرفته است.

سفر با ماشین زمان یک آروزی دست نایافتنی برای خیلی از افراد تلقی می‌شود، حال اگر به شما بگوییم به زودی در زمان سفر می‌کنید، آن هم به واسطه یک ماشین زمان چه می‌گویید؟

سفر با ماشین زمان

اگر تصور می‌کنید ماشین زمان هرگز به حقیقت نمی‌پیوندد، جالب است بدانید که سخت در اشتباهید. ایده ماشین زمان به زودی به دست پژوهشگران سوییسی و استرالیایی با الگوبرداری از فیلم بازگشت به آینده (Back to The Future)، به حقیقت تبدیل می‌شود. ماشین زمان یاد شده نمونه‌ای واقعی از خازن «Flux Capacitor» را در خود جای می‌دهد. این خازن امکان سفر با ماشین زمان را در جریان فیلم تخیلی فراهم می‌کرد. البته لازم به ذکر است که این نمونه علمی دقیقا مشابه نمونه فیلم نیست. در ماشین زمان علمی، امکان مدیریت جریان سیگنال‌های مایکروویو فراهم است.

سفر با ماشین زمان

سفر با ماشین زمان به حقیقت پیوست!

۲ طرح اولیه برای ایجاد خازن هم معرفی شده که هر یک به نوبه خود می‌توانند امیدهای زیادی را برای سفر با ماشین زمان به کاربران هدیه دهند. اگر مشتاقید جزئیات این طرح‌ها را بدانید، باید بگوییم که در هر ۲ مورد مقاومت الکتریکی مواد مورد استفاده صفر است. روش‌های آزمایش ماشین زمان هم در نوع خود جالب است: پژوهشگران به منظور درک بهتر عملکرد این دستاورد یک جاده را مثال زدند. در این مسیر خودروها فقط باید حول یک نقطهٔ مرکزی، در یک راستا حرکت کنند؛ پس اگر زمان معکوس شود همهٔ رویدادها کاملا برعکس خواهند شد.

سفر با ماشین زمان

البته این بحث در حرف ساده است و برای عملی کردن آن به تلاش زیادی احتیاج است. فناوری یاد شده در رایانش کوانتومی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چون باید بتوان سیگنال‌ها را به دقتی بسیار زیاد کنترل و اندازه گیری کرد. در نتیجه عملکرد این سامانه‌ها بهبود خواهد یافت. از خارن مذکور می‌توان در طیف وسیعی از ابزارهای الکتریکی یاد شده از تلفن هوشمند گرفته تا سامانه های راداری بهره گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "سفر با ماشین زمان + گالری تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا گیمز
مهمان

مسخرست میدونی چرا؟ چون اگه میخواستن درست کننن درست میکردن و حتی فیلم از این می ذاشتم اینا همش ساختنی هست باور نکن

حمید
مهمان

خدا کنه هر چه زود تر اختراع شه

علیرضا
مهمان

نمیتونیم به زمانی که خودمون توشیم سفر کنیم چون دوتا میشیم