سیستم خودران سطح ۳ برای مرسدس بنز اس کلاس جدید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
سیستم خودران سطح 3 برای مرسدس بنز اس کلاس جدید

آئودی زمانی که نخستین سیستم خودران سطح ۳ را روی سدان A8 رونمایی کرد، به خوبی توانست در این بخش رقبای هم وطن خود را جلو بزند. در سال ۲۰۲۰، مرسدس بنز با رونمایی از تکنولوژی سطح ۳ خودران خود روی نسل بعدی اس کلاس می‌خواهد خودی نشان بدهد.

بعد از ارائه در اس کلاس، این سیستم خودران به تدریج روی دیگر مدل‌های خانواده محصولات مرسدس بنز نیز قرار است ارائه شود. این موضوع را اولاً کالنیوس، مدیر تحقیق و توسعه دایملر و مدیرعامل بعدی این شرکت آلمانی اعلام کرده است.

اس کلاس فعلی سیستم خودران سطح ۲ دارد. این سیستم‌ها می‌توانند فرمان گیری و کنترل پدال گاز و ترمز را به عهده بگیرند، ولی راننده بایستی پشت فرمان هر لحظه حواس خود را به شرایط جاده جمع کند. در سیستم‌های سطح ۳ این نیاز برطرف شده، ولی بایستی راننده هر لحظه آمادگی گرفتن کنترل خودرو هر لحظه که سیستم درخواست کند را داشته باشد. استفاده از تکنولوژی خودران سطح ۳ همچنین به کشوری که در آن زندگی می‌کنید نیز بستگی خواهد داشت. کشور آلمان اخیراً اجازه استفاده از سیستم‌هایی مانند Traffic Jam Pilot آئودی در جاده‌های خود را صادر کرده، ولی مشکلات قانونی در آمریکا ممکن است سد راه سیستم خودران سطح ۳ مرسدس بنز باشد. سیستم سوپرکروز جنرال موتورز که هم اکنون در کادیلاک سی تی ۶ ارائه شده تقریباً خودران سطح ۳ است، گرچه با فعال شدن آن راننده همواره باید حواسش به جاده باشد. در عین حال، اتو پایلوت تسلا گفته می‌شود با تجهیزات مناسب می‌تواند خودران سطح ۵ هم باشد، ولی این سیستم تا زمانی که موانع قانونی برطرف نشده روی سطح ۲ محدود خواهد بود.

سیستم خودران سطح 3 برای مرسدس بنز اس کلاس جدید

در سال ۲۰۲۱، بی ام و می‌خواهد سیستم خودران سطح ۳ خود را روی خودروی iNext ارائه کند. چند سال بعد بی ام و این سیستم را به خودران سطح ۴ ارتقا خواهد داد. در این سطح، خودرو در اکثر مواقع می‌تواند کاملاً خودران باشد.

تصاویر جاسوسی نسل بعدی مرسدس اس کلاس بارها شکار عکاسان جاسوسی شده است. این خودرو به احتمال زیاد از یک نسخه به روز شده پیشرانه ۴ لیتری توربو دوقلو هشت سیلندر خورجینی بهره خواهد برد. شرکت گفته این خودرو را نمی‌خواهد با موتور ۱۲ سیلندر خورجینی روانه بازار کند.

منبع ترجمه: motor trend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar