معرفی جهانی کانسپت آئودی e-tron GT در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بروزرسانی در: سه شنبه 13 آذر 97 ساعت 16:35
معرفی جهانی کانسپت آئودی e-tron GT در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

کانسپت جدید e-tron GT آئودی پیش نمایشی از یک ابرسدان الکتریکی است که سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد شد. این خودرو که در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شده ابعادی برابر با A7 اسپرت بک دارد، ولی طراحی ظاهری آن فوق العاده خشن و تهاجمی می‌باشد.

ابعاد این کانسپت معادل ۴.۹۶ متر طول و ۱.۹۶ متر عرض بوده که همان طور که اشاره کردیم، دقیقاً مشابه آئودی A7 اسپرت بک است. ارتفاع و طول بین دو محور خودرو نیز به ترتیب ۱.۳۸ و ۲.۹۰ متر هستند.

کانسپت e-tron GT نتیجه همکاری مشترک بین آئودی اسپرت و پورشه بود که ابتدا از پلت فرم شروع و نهایتاً به پک باتری ختم شد. جالب است بدانید پلت فرم این خودرو روی پورشه تایکان هم استفاده شده است. در حالی که هنوز ظرفیت پیمایش دقیق خودرو اعلام نشده، ولی گفته می‌شود e-tron GT تمام الکتریکی با یک بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند و شارژ ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های آن به لطف سیستم ۸۰۰ ولتی فقط ۲۰ دقیقاً زمان نیاز دارد. به عبارت دیگر، با ۲۰ دقیقه شارژ این خودرو قادر است تا ۳۲۰ کیلومتر شما را جابجا کند.

ظاهر جذاب و باطن قدرتمند

کانسپت آئودی e-tron GT به لطف ۵۸۲ اسب بخار قدرتی که دارد، در بحث پرفورمنس در یک خط صاف بدون شک می‌تواند دردسرهای زیادی برای مدل‌های RS آئودی ایجاد کند. آئودی انتظار دارد نسخه تولیدی e-tron GT مجهز به دو موتور الکتریکی صفر تا صد را در ۳.۵ ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت را در تقریباً ۱۲ ثانیه پر کند. حداکثر سرعت خودرو به خاطر بالا نگه داشتن ظرفیت پیمایش روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد.

حال اگر این آمار و ارقام برای شما جذاب نیست، بیایید به بخش طراحی بپردازیم. در طراحی بدنه همان طور که حدس می‌زنید تفاوت‌هایی بین این خودرو کانسپت و مدل نهایی که سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد وجود دارد.

طراحی بخش جلویی خودرو بسیار تهاجمی و خشن است و جلوپنجره شش ضلعی، چراغ‌های LED ماتریکس با طراحی صاعقه مانند در کنار طراحی اسپرت سپر ظاهر بسیار زیبایی به e-tron GT داده‌اند. به کناره‌ها که نگاه می‌کنیم اولین مورد رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی آلیاژی با تایرهای ۲۸۵/۳۰ هستند که جلب توجه می‌کنند. از دیگر موارد می‌توان به رکاب‌های کنار و عدم وجود دستگیره در اشاره کرد. البته اگر پورشه تایکان را بخواهیم مد نظر قرار دهیم، روی مدل تولیدی این خودرو می‌توانیم انتظار دستگیره درها را داشته باشیم. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که این خودروی برقی چرا باید دریچه‌های ورودی هوای به این بزرگی داشته باشد؟ علت آن خنک سازی بهینه پک باتری خودرو است.

در طراحی بخش عقب خودرو ظاهری کوپه مانند داشته و خیلی شبیه A7 اسپرت بک نیست. چراغ‌های عقب هم در کل عرض خودرو کشیده شده‌اند. این که بگوییم e-tron G دینامیک‌ترین سدان تاریخ آئودی است بیراه نگفته‌ایم.

یک آئودی برای آینده

با نگاهی به داخل خودرو با یک کابین مینیمالیستی روبرو می‌شویم. تقریباً همه سطوح خودرو البته به جز صفحه کیلومتر و آمپرها، صفحه نمایش لمسی هستند. تمام صفحه‌های نمایش راننده محور هستند و وی به راحتی می‌توانند به کمک یک دستیار صوتی هوشمند با آن‌ها کار کند.

از دیگر موارد قابل توجه کابین می‌توانیم به فرمان با روکش چرم آلکانتارا، مواد اولیه جدید، سلکتور حالت رانندگی که نوع رفتار خودرو را تغییر می‌دهد و یک ترکیب چهار صندلی اشاره کرد.

زمان ورود e-tron GT به بازار می‌توانیم انتظار قابلیت خودران سطح ۳ را در کنار تجهیزات ارتباطی مختلف برای آن داشته باشیم.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقام این خودرو بیندازیم.

  • ۵۸۲ اسب بخار قدرت
  • ۴۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش
  • صفر تا صد ۳.۵ ثانیه‌ای
  • حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتری
  • ۴۵۰ لیتر فضای بار در کنار ۱۰۰ فضای بار دیگر زیر کاپوت
  • طول بین دو محور ۲.۹۰ متری

در شرایطی که تا پایان سال ۲۰۲۰ خودروی e-tron GT وارد خطوط تولید آئودی خواهد شد، ولی تحویل مدل‌های فروخته شده قرار نیست تا اوایل ۲۰۲۱ شروع شود.

منبع ترجمه: Cars Coops

کانسپت E-Tron GT در فیلم Avengers 4 بازی می‌کند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar