مک لارن اسپیدتیل رونمایی شد + تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
مک لارن اسپیدتیل رونمایی شد + تصاویر

مک لارن در حال آماده سازی یک پادشاه سرعت جدید است: خانم‌ها و آقایان، با اسپیدتیل آشنا شوید. این خودرو که توانایی رسیدن به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت را دارد، قیمتی برابر با ۲ میلیون پوند داشته و آغاز کننده عصری جدید برای شرکت بریتانیایی مک لارن خواهد بود.

این خودرو که به نوعی جانشین مک لارن اف وان معروف دهه ۹۰ میلادی است، قصد رقابت با خودروهایی مانند بوگاتی شیرون را دارد. در حالی که بوگاتی شیرون برای رسیدن به سرعت‌های بالا به پیشرانه ۱۵۰۰ اسب بخاری خود تکیه می‌کند، مک لارن اسپیدتیل روی آیرودینامیک فوق العاده خود حساب باز کرده است.

این خودرو که ظاهری شبیه به یک فولکس واگن XL1 در ابعادی بزرگ‌تر دارد، بدنه فیبر کربنی‌اش به گونه‌ای طراحی شده تا با کمترین تلاش خودرو بتواند هوا را بشکافد. در حالی که طراحی اشک مانند خودرو نقش بسیار مهمی در رسیدن به این آیرودینامیک فوق العاده داشته‌اند، ولی این جزئیات کوچک هستند که بیشترین سهم را در این موضوع داشته‌اند. به عنوان مثال، چرخ‌های جلو قالپاق‌های استاتیک دارند که جریان هوا را وارد دریچه‌های هوای مختلف خودرو می‌کنند.

به عنوان خودرویی مدرن، اسپیدتیل آینه‌های خود را با دوربین‌هایی جمع شونده عوض کرده که تصاویر آن‌ها در دو صفحه نمایش در دو سوی خودرو به نمایش در می‌آیند. در حالت Velocity، دوربین‌ها داخل درها جمع می‌شود و ارتفاع سواری ۳۵ میلی متر کاهش پیدا می‌کند تا آیرودینامیک خودرو به مراتب بهتر شود.

در عین حال، یک جفت بالچه متحرک در قسمت عقب خودرو نصب شده که با توجه به تنظیمات دینامیک مختلف خودرو، به گونه‌های مختلفی تنظیم می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای توقف سریع‌تر اسپیدتیل یا کمک به افزایش حداکثر سرعت خودرو استفاده کرد. به لطف استفاده از فیبر کربن در بدنه، این بالچه‌های هیدرولیکی قابل تنظیم بخشی از پنل عقبی خودرو هستند.

پیشرانه بنزینی الکتریکی هیبریدی خودرو ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت دارد و اسپیدتیل با کمک آن می‌تواند ظرف ۱۲.۸ ثانیه سرعتش را به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. عددی که تقریباً ۲.۷ ثانیه سریع‌تر از مک لارن P1 است. مک لارن دقیقاً اعلام نکرده چه پیشرانه‌ای روی اسپیدتیل استفاده کرده است، ولی ما احتمال می‌دهیم پیشرانه این خودرو از موتور ۴ لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو استفاده شده در سنا و یک موتور الکتریکی که در P1 استفاده شده بود تشکیل شده است. تایرهای پیرلی P-Zero استفاده شده در این خودرو به اسپیدتیل کمک می‌کنند تا در همه حالت‌های رانندگی چسبندگی خوبی روی زمین داشته باشد.

مانند مک لارن اف وان، در اسپیدتیل نیز راننده در مرکز کابین قرار می‌گیرد. یک جفت صندلی سرنشین در پشت سر آن قرار دارند و فضای باری نیز در دماغه و دم خودرو تعبیه شده است.

با توجه به قیمت میلیونی خودرو، کابین اسپیدتیل طراحی فوق العاده باشکوهی دارد. صفحه نمایش‌های زیادی در اطراف فرمان سه پره‌ای آن نصب شده‌اند، در عین حال دکمه‌های کنترلی مانند دکمه‌های پنجره‌های و سیستم‌های دیگر خودرو روی یک پنل بالای سر راننده قرار دارند. استفاده از شیشه‌های الکتروکرومی به سرنشینان اسپیدتیل امکان مدیریت میزان نور وارده داخل کابین را می‌دهد.

خلاصه بخواهیم بگوییم، مک لارن اسپیدتیل خودرویی بی نظیر است. پرفورمنس فوق العاده، تکنولوژی به روز و جذابیت‌های زیادی دارد و می‌توان آن را بهترین مک لارن تاریخ نامید. مک لارن فقط ۱۰۶ دستگاه از آن خواهد ساخت و همه، پیش فروش شده‌اند. خریداران این خودرو می‌توانند از اوایل سال ۲۰۲۰ اسپیدتیل خود را تحویل بگیرند.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar