نگاهی به اولین محصول اختصاصی شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی

بروزرسانی در: یکشنبه 27 آبان 97 ساعت 04:01
نگاهی به اولین محصول اختصاصی شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی

شاخه مسابقه‌ای شرکت لامبورگینی که به نام اسکوادرا کورس آن را می‌شناسیم، روز پنج شنبه از یک پروژه ابرخودرو با نام SC18 آلستون رونمایی کرد.

SC18 آلستون با طراحی جذاب خود یک خودروی مسابقه‌ای با مجوز تردد در جاده است و مبتنی بر مدل آونتادور ساخته شده است. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین فقط ۱۰۹ میلی متر بوده و به قطعات و تجهیزات آیرودینامیکی فوق العاده ای مجهز شده که برخی از آن‌ها از هوراکان GT3 Evo قرض گرفته شده‌اند. بخش اعظمی از طراحی بدنه SC18 از GT3 الهام گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به گلگیرها، بالچه عقب و باله عقب فیبر کربنی قابل تنظیم اشاره کرد. کاور موتور SC18 به تنهایی ۱۲ دریچه ورودی هوا روی خود دارد که برای خنک سازی بهینه موتور می‌توانند به کار بیایند.

نگاهی به اولین محصول اختصاصی شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی

مانند آونتادور، SC18 یک پیشرانه ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر خورجینی با یک گیربکس ۷ سرعته دارد و به کمک شیفترهای نصب شده روی فرمان راننده می‌تواند با آن کار کند. موتور دوازده سیلندر خورجینی SC18 به یک اگزوز خاص مجهز شده که می‌تواند صدای پیشرانه را تغییر بدهد. این پیشرانه ۷۷۰ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۶۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

این خروجی‌ها به کمک سیستم دو دیفرانسیل آونتادور به همه چرخ‌ها ارسال می‌شوند. جالب است بدانید SC18 به رینگ‌های آلیاژی مسابقه‌ای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب مجهز شده است. به منظور عملکرد بهتر در پیست، شرکت تایرهای پیرلی P Zero کورسا را روی SC18 ارائه کرده است. خودرو همچنین یک سیستم مسافت سنج خاص هم دارد که راننده به کمک آن می‌تواند زمان‌های خود داخل پیست را بهبود ببخشد.

نگاهی به اولین محصول اختصاصی شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی

نگاهی به اولین محصول اختصاصی شاخه مسابقه‌ای لامبورگینی

مهم‌ترین موضوع در مورد SC18 خودرو نیست، بلکه تاثیری است که این خودرو می‌تواند روی پرچم دار بعدی ابرخودروهای ۱۲ سیلندر لامبورگینی بگذارد. لامبورگینی می‌خواهد سبک طراحی مدل‌های بعدی قدرتمند مجهز به پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی خود را از نسخه‌های ویژه نسل قبلی خود متفاوت کند، بدین معنی که SC18 آلستون یا سنتناریو ممکن است پایه و اساس مدلی باشند که جایگزین آونتادور خواهد شد.

همه آن چه که در مورد لامبورگینی دوازده سیلندر بعدی می دانیم این است که قرار است یک مدل هیبریدی باشد، و موتور ۱۲ سیلندر خورجینی آن ۱۱۷۲ اسب بخار قدرت خواهد داشت. گفته می‌شود این خودرو تا سال ۲۰۲۲ روانه بازار نخواهد شد و برای همین، فعلاً باید از مدل بنزینی آونتادور نهایت لذت را ببریم.

منبع ترجمه: The Drive

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar