کانسپت لامبورگینی اوروس ST-X رونمایی شد + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 27 آبان 97 ساعت 19:30
کانسپت لامبورگینی اوروس ST-X رونمایی شد + تصاویر

اسکوادرا کورسه، به عنوان شاخه مسابقات اتومبیل رانی لامبورگینی اخیراً بسیار فعال بوده است. دقیقاً یک روز بعد از رونمایی مدل SC18، که اولین مدل اختصاصی اسکوادرا کورسه بود، آن‌ها از نسخه مسابقه‌ای ابر شاسی بلند اوروس در قالب مدل کانسپت اوروس ST-X هم رونمایی کردند.

تجربه و تخصص مسابقه‌ای اسکوادرا کورسه را به وضوح می‌توان در همه بخش‌های کانسپت اوروس ST-X دید. از آن جایی که این مدل برای مسابقات طراحی شده است، خود را با پرفورمنس تقویت شده، رنگ بدنه سبز Verde Mantis و برخی تجهیزات ایمنی مورد تأیید فدراسیون جهانی اتومبیل رانی شامل یک رول کیج فولادی، سیستم آتش خاموش کن و باک بنزین FT3 از مدل استاندارد اوروس متمایز کرده است.

به جز رنگ بدنه مسابقه‌ای ویژه لامبورگینی، کانسپت اوروس ST-X به یک کاپوت فیبر کربنی با دریچه‌های هوای بزرگ مجهز شده تا هوای بیشتری در اختیار موتور ۸ سیلندر خورجینی توربو دوقلوی آن قرار بگیرد. خودرو همچنین به یک باله عقب، سراگزوزهای مسابقه‌ای شش ضلعی، دو جفت رینگ ۲۱ اینچی آلیاژ آلومینیومی با تایرهای پیرلی مجهز می‌باشد.

کانسپت لامبورگینی اوروس ST-X رونمایی شد + تصاویر

مهندسان اسکوادرا کورسه موفق شده‌اند تا وزن ST-X را به میزان قابل توجهی کاهش بدهند. این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد اوروس ۲۵ درصد وزن سبک‌تری دارد و همین موجب شده تا توانایی‌های مسابقه‌ای خودرو به میزان زیادی افزایش پیدا کند. با نصب رول کیج فولادی روی فریم این شاسی بلند قدرتمند، استحکام بدنه آن نیز بیشتر شده است. پیشرانه خودرو البته دست نخورده باقی مانده و همچنان ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مدل استاندارد را تولید می‌کند.

نسخه مسابقه‌ای ابر شاسی بلند لامبورگینی فقط برای حضور در نمایشگاه‌ها ساخته نشده و لامبورگینی می‌خواهد آن را در یک سری مسابقات خاص که مراحل آن ترکیبی از پیست و آفرود می‌باشد رونمایی کند. این خودرو در سری مسابقات مذکور که در اروپا و خاورمیانه برگزار می‌شود قرار است در سال ۲۰۲۰ رونمایی شود. پیست‌های مذکور همگی مورد تأیید فدراسیون جهانی اتومبیل رانی هستند.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar