فولکس واگن بیتل ۶۰۰ هزار دلاری!

دوشنبه 30 خرداد 01 ساعت 15:38
فولکس واگن بیتل 600 هزار دلاری!

میلی ویه ۱(Milivié ۱) نام یک بیتل تولید محدود از فولکس واگن است که تنها ۲۲ دستگاه آن تحویل مشتریان خواهد شد. این خودرو در واقع طی پروژه رستومد یا همان بازآفرینی محصولات کلاسیک با جزئیات فناورانه روز معرفی شده و برچسب قیمت بسیار سنگین ۵۹۸ هزار دلاری را همراه خود دارد.

همانطور که در تصاویر اولیه مشاهده می کنید، طراحان این کمپانی نوپای آلمانی تغییراتی را در مقایسه با نسخه اصلی بیتل کلاسیک در نظر گرفته اند که بخشی از مهم ترین آن به چراغ های اصلی جلو و عقب، قسمت پایین بخش یکپارچه دماغه که از پورشه به اینجا آمده و همچنین بال دم اردکی عقب که جذابیت های این قسمت را نیز بهبود داده است.

داخل کابین نیز کاملا به سبک روز کارشده که حضور نمایشگر یکپارچه اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی جلب توجه می کند. این نمایشگرها هر کدام در اندازه ۱۲.۳ اینچی انتخاب شده اند. از دیگر امکانات کابین به شارژر بی سیم، سوکت ۲۲۰ ولت، یو اس بی و یو اس بی تایپ-سی اشاره شده است.

در بخش پیشرانه نیز از نمونه ۲.۲۸ لیتری ۴ سیلندر تخت خنک شونده با هوا استفاده شده که با یک جف کاربراتور وِبِر و سیستم سوخت رسان الکترونیک هماهنگ شده است. در رابطه با میزان خروجی پیشرانه اطلاعاتی ارائه نشده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۴ سرعته اتوماتیک از ZF انتخاب شده که با محور عقب در ارتباط است.

رینگ های آلومینیومی اسپرت نیز در اندازه ۱۹ اینچی انتخاب شده اند.

فولکس واگن بیتل محدود به ۲۲ دستگاه
اما علت محدودکردن تولید این نسخه به ۲۲ دستگاه نیز در نوع خود جالب است. فولکس واگن رکورد تولید ۲۲ میلیون دستگاه بیتل را در کارنامه خود دارد و میلی ویه دقیقا به همین دلیل محدود به ۲۲ دستگاه شده است تا به نوعی این محصول افسانه ای و موفق فولکس واگن را مورد احترام قرار داده باشد.

درباره فولکس واگن بیتل
این قسمت را از ویکیپدیا بخوانید: فولکس واگن بیتل یا فولکس واگن سوسکی که در ایران به فولکس قورباغه‌ای شهره است، یک خودرو تولید شده توسط فولکس‌واگن و یکی از مشهورترین خودروهای جهان است.

این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود و در برخی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی و فولکس کفش‌دوزکی یاد شده‌است.

هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.

این خودرو نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن تیپ یک تولید شد. تولید فولکس واگن بیتل در سال ۱۹۹۴ دوباره با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت که البته از جذابیت بیتل اصل برخوردار نیست.

با توجه به عمر طولانی تولید این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل‌های گوناگون آن یافت می‌شود و از موتورهای گوناگونی بهره می‌برد. به‌جز مدل‌های استاندارد مدل‌های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو تولید شده‌است.

فولکس‌واگن بیتل با دارا بودن محبوب‌ترین طراحی خودرو تا کنون، طراحی سادهٔ خود را برای بیش از ۴۰ سال تغییر نداد. این خودرو توسط فردیناند پورشه به‌عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar