خرید نهال گردو: شروعی موفق به سوی کاشت درختان مثمر

پنج شنبه 28 دی 02 ساعت 08:46
خرید نهال گردو: شروعی موفق به سوی کاشت درختان مثمر

از جمله ارکان کسب موفقیت در هر زمینه‌ای شروع درست و اصولی آن فرایند است. در حوزه احداث باغ گردو و بهره‌برداری هرچه بهتر از این درخت اقتصادی، خرید نهال گردو چنانچه با حساسیت، تجربه و تخصص همراه باشد و بهترین مراکز نهال گردو برای دریافت آن انتخاب شود می‌تواند با شروعی موفق به سوی کاشت درختان مثمر همراه باشد. درخت گردو از جمله درختان ثروت آفرینی است  که ثمره آن در میان میوه‌ها و خشکبار از جایگاه بالایی برخوردار بوده و به سبب ارزش تغذیه‌ای، فواید بی‌نظیر و محبوبیت در سبد خانوارها از تقاضای خرید و فروش بالایی برخوردار است.

 سهل‌گیری و بی‌توجهی به سلامت و مرغوبیت نهال خریداری شده و دریافت آن از هر مرکز متفرقه‌ای می‌تواند مصداق بارز این ضرب المثل باشد که خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج.

  همیشه تلفیق تجربه و تخصص به موفقیت چشمگیر ختم شده است و شما با خرید نهال گردو پالیز نهال از نهالستان‌های مجوزدار، تخصصی و معتبر پالیز نهال و همچنین راهنمایی‌ها و آموزه‌های باغبانی علمی رایگان آن می‌توانید از همراهی کارشناسان متخصص بهره‌مند شوید. با در اختیار داشتن نهال‌های کاملاً مقاوم، با بنیه و توانمندی بالا بالاترین راندمان رشد، محصول آوری با کیفیت و جایگاه‌های صادراتی را به دست آورید.

معرفی درخت گردو

در زمینه معرفی درخت گردوwalnut tree باید عنوان کنیم که این درخت منشا ایرانی داشته و در کشورهای غربی آن را به نام Persian walnut می‌شناسند. این درخت به دلیل تشکیل گل‌های نر و ماده آن بر روی یک درخت، آن را درخت یک پایه می‌دانند که میوه آن در ابتدا داخل پوسته سبز و سپس داخل پوسته چوبی سخت محصور شده است که مغزی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، اسیدهای چرب غیر اشباع، امگا ۳، انواع ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی است. این درخت از خانواده گردوییان و از دسته دو لپه‌ای‌ها، درخت خزان کننده و برگ ریز است.

  این درخت به نوسانات و تغییراتی دمایی بسیار حساس بوده، همان مقدار که گرمای بالای ۳۸ درجه می‌تواند باعث سوختگی مغز و آجیل در حال رشد شود به همان میزان یخبندان نیز می‌تواند باعث تاخیر گلدهی، ریزش گل و شکوفه و سقط جنین و عدم تشکیل میوه‌های مرغوب شود.

خرید نهال گردو باید متناسب با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه بوده و نسبت به برطرف سازی نیازهای دمایی، سرمایی، خاکی، آبی آن به طور دقیق و منظم اقدام شود.

انواع نهال گردو

با توجه به محبوبیت بالای ثمره درخت گردو و استقبال گسترده در سرتاسر جهان برای پرورش و فروش میوه ارزشمند و مغذی آن، انواع نهال گردو با نیاز سرمایی، دمایی و نوع گلدهی و مقاومتی متفاوت تولید شده‌اند که از نظر گلدهی به دو نوع زودگل و دیرگل تقسیم بندی می‌شود و قطعاً نهال‌های سردسیری، دیرگل بوده و نهال‌های گرمسیری زودگل هستند، در این میان نهال‌های معتدله می‌توانند جزو دسته‌های زودگل و هم دیرگل قرار بگیرند. در بخش زیر انواع نهال گردو بر اساس تفکیک اقلیمی معرفی می‌شود.

  • نهال گردوی سردسیری شامل: نهال‌های فرنور، فرانکت، هارتلی، چندلر کانادایی، ژنوتیپ پالیز، یالووا، فرنت
  • گردوی گرمسیری مانند: پکان آمریکایی، نهال مقاوم به گرما، نهال لارا، نهال روند
  • نهال گردوی معتدله شامل طیف وسیعی از رقم‌های خوشه‌ای، تویسرکان، اسرائیلی، دماوند، چندلر، ضیاء آباد، بوانات، تخم مرغی،

خرید نهال گردو پالیز نهال

خاک مناسب برای کاشت نهال گردو

فرقی نمی‌کند نهال گردو در چه منطقه‌ای از نظر نوسانات دمایی مورد کشت قرار بگیرد زیرا خاک مناسب برای کاشت نهال گردو باید در وهله اول دارای رطوبت مناسبی بوده و رطوبت آن از ۶۵ درصد بیشتر و ۲۵ درصد کمتر نباشد. همچنین خاک آن ترکیبی از خاک رستی، ماسه‌ای و شنی با بافت نرم بوده، زهکشی و نفوذ پذیری مناسبی داشته باشد تا هنگام آبیاری از قدرت و توانمندی بالایی برای عبور آب و رسیدن به ریشه‌ها بهره‌مند بوده و همچنین از قدرت ذخیره سازی خوبی برای نگهداری آب برخوردار باشد.

 خاکی که نهال در آن کاشته می‌شود نباید اسیدیته بالایی داشته باشد و این مقدار باید در حد پنج و نیم الی ۷ قرار بگیرد. این خاک باید فاقد آهک و شوری بالا بوده و کمی قلیایی باشد. برای ریشه دوانی و ریشه زایی هرچه بهتر نهال، باید از وجود لایه‌های سخت در خاک مطلع شد و در صورت وجود چنین لایه‌هایی آن را از بین برد و خاکی بدون حالت سنگی و کلوخی برای نهال آماده کرد. قبل از کاشت نهال باید خاک منطقه در لابراتوارهای خاکشناسی مورد بررسی قرار بگیرد تا از عناصر تغذیه‌ای، املاح معدنی، قدرت و  میزان مواد ارگانیک آن اطلاعات دقیق حاصل شود .

 

مزایای کاشت نهال گردو

 از جمله دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران کاشت نهال گردو را برای رسیدن به اهداف بلند مدت و سود انفجاری انتخاب کنند مزایای کاشت نهال گردو ثروت آفرین است.  توجه به بازار فروش میوه بیانگر آن است که این خشکبار و مغز خوراکی از محبوبیت و همچنین جایگاه بالای  برخوردار بوده لذا در کنار این ویژگی منحصر به فرد به دلیل مزایای زیر سرمایه‌گذاری برای آن روز به روز گستردگی و رونق بالایی پیدا می‌کند.

  • طول عمر اقتصادی بالای ۱۰۰ سال که آبیاری، هرس، سمپاشی و کوددهی می‌تواند این عمر را ارتقا دهد.
  • سوددهی بسیار بالا : در اوج بلوغ می‌توان از ارقام پربار آن ۱۰ تا ۱۵ تن باردهی در هکتار را مشاهده کرد که فروش این میزان و برداشت آن در سطح هر هکتار بسیار چشمگیر بوده و از کنار آن می‌توان به سود بالایی دست یافت کما این که رسیدگی‌های باغدار نیز می‌تواند این سود را بسیار ارتقا دهد.
  • بازدهی بالا؛ ارقام پیوندی و اصلاح نژاد شده جزو رقم‌های زود بازده هستند بنابراین سرمایه‌گذاری برای احداث باغ می‌تواند یک الی سه سال پیش رو با سود چند برابری به باغدار برگردد.
  • توانمندی بالای آن در برابر عوامل نامساعد محیطی و انواع آفات و بیماری‌ها به دلیل پوسته چوبی و علفی سخت
  • انبارداری و انبارمانی بالا میوه، عدم نیاز به هزینه‌های سردخانه‌ای به جهت پوسته سخت، صادرات راحت‌تر
  • بازار فروش بالا و همیشگی به دلیل کاربردهای متنوع غذایی و ارزش تغذیه‌‌ای، ارزشمند بودن چوب این نهال در صنایع چوبی و پوست و برگ آن در صنایع دامی، دارویی، آرایشی و رنگرزی

 

بهترین نهالستان کشور برای خرید نهال گردو

در این نوشتار با مزایای کاشت نهال، انواع نهال و خصوصیات و سودآوری آن آشنا شدیم و دانستیم که خرید نهال گردو از بهترین نهالستان کشور و مراکز معتبر و مجوزدار می‌تواند شروع موفقیت آمیز و درستی را پیش روی باغدار قرار دهد. نهالستان بزرگ برتر نهال با قدمتی ۵۰ ساله و کارگروه متشکل از اساتید دانشگاهی، متخصصان کشاورزی و گیاه شناسی مرکزی مجهز و تخصصی است که انواع نهال گردو را با کیفیت و مرغوبیت بالا با متدهای نوین باغبانی پرورش داده و در زمینه توسعه باغداری و افزایش سلامت و قدرت نهال‌ها آنها را با ضمانت سلامت و کیفیت، گواهی عدم بیماری، شناسنامه اصالت عرضه می‌کند.

 سرمایه‌گذارانی که به فکر درآمدهای میلیاردی و مستمر و پایدار هستند می‌توانند خرید نهال گردو را با متعادل‌ترین قیمت نهال گردو از پالیز نهال هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی انجام دهند.

خرید نهال گردو پالیز نهال

جمع‌بندی

کیفیت همیشه بر قیمت ارجحیت داشته و این مسئله در مورد نهال گردو نیز صدق می‌کند. با خرید نهال گردو از معتبرترین و مطرح‌ترین مرکز نهال با ضمانت و کیفیت بالا  با اطمینان خاطر از سلامت، مقاومت و باردهی آن می‌توانید نهال ثروت آفرین خود را پرورش دهید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar