وقتی ارواح هم از خودروهای خودران می‌ترسند! + ویدیو

یکشنبه 11 فروردین 98 ساعت 18:50
وقتی ارواح هم از خودروهای خودران می‌ترسند! + ویدیو

رفته رفته تکنولوژی خودران وارد دنیای ما می‌شود و هر سالی که می‌گذرد، تکنولوژی فعلی نیمه خودران بهتر و بهتر می‌شود. تنها چند سال تا زمانی که خودروهای کاملاً خودران وارد بازار شود فاصله داریم و همین موضوع، جذابیت‌های بسیاری برای خریداران در سراسر دنیا دارد. با در نظر گرفتن این نکته، اخیراً گزارشی توسط موسسه Cox Automotive منتشر شده که می‌گوید ۸۴ درصد مردمی که در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند هنوز ترجیح می‌دهند آپشن رانندگی توسط خودشان در یک خودروی خودران وجود داشته باشد و فقط ۱۶ درصد ترجیح می‌دهند کنترل کامل را در اختیار خودرو قرار بدهند. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بدانیم پذیرش کلی تکنولوژی خودران طی دو سال اخیر میان مردم تقریباً ۱۸ درصد کاهش یافته است. بخشی از این موضوع می‌تواند به خاطر تصادفاتی که طی چند وقت اخیر برای خودروهای خودران اتفاق افتاده باشد. با این اوصاف، کاملاً منطقی است که خودروسازها به سختی در تلاش هستند تا ثابت کنند تکنولوژی خودران آن‌ها ایمن است و مردم همیشه می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند!

در ویدیویی که این زیر می‌توانید ببینید، بی ام و تصمیم گرفته تا یکی از خودروهای خودران آزمایشی خود را در کنار ستاره اصلی ویدیو که یک روح سرگردان در یک جنگل تاریک است به چالش بکشد. در ویدیو، خودروی خودران در وسط جاده و برای جلوگیری از برخورد با روح سرگردانی که روبرویش ایستاده است توقف می‌کند. در ادامه ویدیو، روح سرگردان در خودرو را باز کرده و با دیدن این که کسی پشت صندلی راننده ننشسته است، ترسیده و به وسط جنگل فرار می‌کند! بعد از این اتفاق، نوشته «چیزی برای ترسیدن نیست» را روی تصویر می‌بینیم.

از این ویدیو دو برداشت مختلف می‌توان کرد. برداشتی که بی ام و می‌خواهد شما از آن داشته باشید این است که تکنولوژی خودران به قدری خوب است که می‌تواند برای جلوگیری از برخورد با یک روح سرگردان در میانه یک جاده جنگلی تاریک به هنگام نیمه شب می‌تواند بایستد. این فوق العاده است! تکنولوژی خودران بی ام و در هر حال با هیچ چیزی در وسط جاده برخورد نخواهد کرد. موضوعی که اینجا مطرح می‌شود که اگر یک راننده واقعی پشت فرمان بود، آیا با دیدن یک روح سرگردان وسط جاده توقف می‌کرد؟ می‌توانید تصور کنید که در آخرالزمان و هنگامی که زامبی‌ها همه دنیا را فراگرفته‌اند، تکنولوژی خودران چقدر می‌تواند مسخره باشد؟ در هر حال، بی ام و می‌خواهد بگوید که تکنولوژی خودران فوق العاده ایمن است.

من، از سوی دیگر یک برداشت کاملاً متفاوت از این ویدیو دارم. ابتدا این که، چرا این خودروی خودران در وسط یک جنگل بسیار تاریک و ترسناک در میانه شب رانندگی می‌کرد؟ شاید این خودرو سرنشین خود را در حالی که برای هوایی تازه کردن جایی توقف کرده بود جا گذاشته است! از نظر من، پیغام واقعی این ویدیو این است که حتی روح‌های سرگردان هم از تکنولوژی خودران می‌ترسند و وحشت می‌کنند. نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه کنیم این است دوستان: وقتی یک روح سرگردان ترسناک وسط یک جاده تاریک که از جنگلی بسیار ترسناک‌تر عبور می‌کند و تنها دلیل حضورش وسط جاده ترساندن راننده‌هایی است که از آن جاده عبور می‌کنند از خودروهای خودران به شدت می‌ترسد و وحشت زده می‌شود، چرا ما نیز نباید از خودروهای خودران بترسیم؟ نظر شما در این مورد نیست؟

منبع ترجمه: topspeed

ویدیو:

تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar