۲۵ هزار خودرو با قیمت قدیم به زودی توسط ایران خودرو عرضه می‌شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
۲۵ هزار خودرو با قیمت قدیم به زودی توسط ایران خودرو عرضه می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ۲۵ هزار خودرو با قیمت قدیم طی روزهای آتی توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، این خودروها محصولاتی هستند که در انبارها وجود دارند و باید هرچه سریع‌تر عرضه شوند.

نادر قاضی‌پور در مورد عرضه خودرو به بازار به دست خودروسازان داخلی، اظهار داشت: خودرو در طول یک روز تولید نمی‌شود بلکه براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته از چند ماه گذشته تولید می‌شود، تعدادی از قطعلات مورد نیاز خودروسازان وارداتی هستند که مشکلات گمرکی و ارزی داشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه سایپا نزدیک به ۵۰ هزار و ایران خودرو حداقل ۲۵ هزار خودرو آماده عرضه داشتند که به خاطر کمبود قطعاتی کوچک در انبارها مانده بودند، گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته به دست رئیس کمیسیون صنایع و معادن قطعات مورد نیاز این شمار خودرو از گمرک ترخیص شد تا هرچه سریع‌تر به منظور کاهش تنش موجود به بازار عرضه شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار خودرو به دست ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: اگر قطعه سازان را حمایت و نقدینگی آنها را تأمین کنیم می‌توانیم تولید دو خودروساز بزرگ کشور را به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعات مورد نیاز خودروهای انبار شده در پارکینگ خودروسازان اساسی نبود، عنوان کرد: به صورت مثال به خاطر کمبود قطعاتی نظیر شیشه بالابر خودروهای تولیدی به بازار عرضه نمی‌شد.

وی در مورد شائبه عدم کمبود قطعه بهانه خودروسازان برای عدم تزریق خودروهای تولیدی به بازار بوده است، گفت: چنین موضوعی وجود داشته و باید بررسی شود، به طور مثال تولید چندین هزار خودرو به خاطر نبود سنسور ایربگ تکمیل نشده بود.

قاضی پور با ذکر اینکه ۲۵ هزار خودرو با قیمت قدیم طی روزهای آتی توسط ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: خودروهایی که به بازار عرضه می‌شود محصولاتی هستند که در انبارها وجود دارند و باید هرچه سریع‌تر عرضه شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با تاکید بر اینکه قطعه سازان داخلی می‌توانند قطعه مورد نیاز خودروسازان را به شرط خرید نقدی با قیمت تعیین شده به دست سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تولید کند، در پایان یادآوری کرد: بانک مرکزی باید تسهیلات را با سود کم به منظور خرید قطعه و پرداخت مطالبات قطعه سازان در دست ایران خودر و سایپا قرار دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "۲۵ هزار خودرو با قیمت قدیم به زودی توسط ایران خودرو عرضه می‌شود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mohsen
مهمان

همش بازی ه واسه سر کیسه کردن مردم کاش یه کم هوش و ذکاوت داشتن یه سری مردم